Toon posts:

SDPIF op sb audigy

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn sb audigy kaart heb ik een SDPIF-aansluiting. Kan ik deze gebruiken om een digitaal signaal naar mijn dolby digital versterker in de huiskamer te brengen? Dit ivm het kijken van films op mijn tv via de computer.

Op dit moment gebruik ik de gewone jacks hiervoor (alleen de groene en de zwarte) alleen geven deze digitaal signaal door (dat doet de oranje).

Kortom: welke kabel heb ik nodig om een digitaal signaal vanuit de sdpif-aansluiting door te beamen naar de mijn digitale versterker in de huiskamer?

Thanks _/-\o_

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 22:11
Ik dacht idd de spdif uitgang van je dvdspeler naar je audigy doen, en dan uit het digitale uitgangetje achterop het signaal trekken...

Afbeeldingslocatie: http://www23.brinkster.com/rjtinge/audigy.JPG

Edit: als je al een versterker hebt die DD en DTS ondersteund kun je misschien ook een goedkoop dvdspelertje kopen en dan heb je het ook voor mekaar, kun je op je tv films kijken, en nog in beter kwaliteit ook!

[ Voor 37% gewijzigd door RobertJ op 03-07-2003 10:45 ]

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58
de SPDIF uitgang van de speler zelf heb je geen r**t aan.. Maak gewoon zelf n kabel met aan de ene kant n 3,5mm mono stekker en aan de andere kant n tulp plug. Die 3,5mm moet uiteraard in de geluidskaart en de tulp in de versterker.

[ Voor 19% gewijzigd door FatalError op 03-07-2003 10:48 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 10:36:
Op mijn sb audigy kaart heb ik een SDPIF-aansluiting. Kan ik deze gebruiken om een digitaal signaal naar mijn dolby digital versterker in de huiskamer te brengen? Dit ivm het kijken van films op mijn tv via de computer.
Ja dat kan. Zie de specificaties van je geluidskaart.
Op dit moment gebruik ik de gewone jacks hiervoor (alleen de groene en de zwarte) alleen geven deze digitaal signaal door (dat doet de oranje).

Kortom: welke kabel heb ik nodig om een digitaal signaal vanuit de sdpif-aansluiting door te beamen naar de mijn digitale versterker in de huiskamer?

Thanks _/-\o_
Nou een optisch digitale om het via de optische kabel aan te sluiten of een coaxiaal digitaal verloop plugje om het via coax digitaal aan te sluiten. Zie ook de creative handleiding en het stuk "hoe sluit ik het aan" in de FAQ. En verder de support pagina bij creative of je handleiding, daar staat namelijk echt hoe je deze kaart aan moet sluiten. Dit zijn dinen die je makkelijk zelf kan uitvogelen met wat logisch zoeken en lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 03-07-2003 10:56 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.