HLSW vs ASE

Pagina: 1
Acties:

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Ik ben al jaren een fervent ASE (all seeing eye) gebruiker, en ben zeer tevreden met dit programma. Maar nu hoor ik de laatste tijd erg veel positiefs over HLSW, hele volksstammen lijken het te gebruiken. Welk programma gebruik jij, en waarom?

Ikzelf gebruik ASE, omdat het lekker snel servers refresht en update, een fijne, schone interface heeft en voor haast ieder spel werkt.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=183200

EDIT: werkt dit?

[ Voor 15% gewijzigd door Mas- op 03-07-2003 10:36 ]

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
All Seeing Eye homepage: http://www.udpsoft.com/eye2/index.html

Ik ben trouwens nog altijd bezig met mijn gratis 'trial', het feit dat je een unregistered version hebt heeft nauwelijks invloed op de functionaliteit.

Verwijderd

Klopt, maar met de geregistreerde versie heb je o.a. een volledig werkende buddy functie, die ik zeer kan waarderen.

HLSW ken ik niet en zolang ASE doet wat 't moet doen blijf ik het gebruiken.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik ken en gebruike zelf alleen HLSW, en vind hem heerlijk voor CS.. van ASE heb ik nog nooit gehoord

This space is occupied

Verwijderd

ASE heeft meer opties qua buddies en ondersteund ook meer spellen. Ikzelf vind HLSW meer een server admin proggie.

Verwijderd

HLSW kan veel meer en is makkelijker te besturen, vind dat ASE maar gaar (maar hij kan wel hele server lijst opzoeken dat kan HLSW weer niet, daar moet je zelf ip's invoeren.)

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Dat hele server lijst opzoeken lijkt me toch wel een bepalende functie voor een server-zoek-programma. Kan hier een die-hard HLSW gebruiker mij misschien uit de doeken doen wat HLSW te bieden heeft?

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 13:34
ik gebruik ASE omdat je met HLSW zelf de servers moet toevoegen etc, word je niet vrolijk van, wel handig aan HLSW is dat hij automatisch de server kan joinen wanneer er een plek vrijkomt

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Dat automatisch de server joinen zodra er een plek vrijkomt kan met ASE ook.

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dat automatisch joinen doet ASE ook, ik zelfs ASE geregged, zo tevreden was ik erover, nu lijkt het alsof er minder (BF1942) servers worden gevonden dan er echt zijn...

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
HLSW heeft erg goede rcon mogelijkheden, het is wat "kaler" t.o.v. ASE (wat ik zelf juist meer een voordeel vindt), wonid database en het programma werkt wat sneller (ip's adden etc.) naar mijn mening. Verder ondersteunt het meerdere serverlijsten en kan het ook gewoon game servers zoeken, een feature waar ik zeer weinig gebruik van maak. En volgens mij (ben geen die hard ASE user) monitort het servers gewoon makkelijker en sneller dan ASE. Een groot voordeel van ASE is weer dat je beter filters kan instellen, maar aangezien ik toch niet zo veel verschillende spellen speel vindt ik dat niet zo belangrijk. Maar een van de belangrijkste dingen vindt ik wel dat het HLSW gratis is, in tegenstelling tot ASE.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

zou iemand ff een hint kunnen geven wat HLSW is ?
(Half life Share Ware ?)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
Half-life Server Watch

Verder is dit een interessante pagina voor de nog niet HLSW users: http://www.hlsw.org/index.php?url=hlsw_info

• Mas-

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Fijn dat het ook leesbaar is voor de niet-pruisen onder ons.

Verwijderd

je moet ff naar hlsw.net gaan en dan info aanklikken, anders is het idd duits ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

och duits lukt me ook wel :)
maar helaas. geen vietcong dus :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 08:01
Mas- schreef op 03 July 2003 @ 11:42:
Fijn dat het ook leesbaar is voor de niet-pruisen onder ons.
Engels is trouwens wel handig ivm het feit dat m'n duits niet echt super is, dus hier. Maar je kunt ook gewoon op de engelse vlag klikken.

Maar nu on topic...meer dan toch ;)

Ik gebruik ongeveer 2 jaar HLSW, dit omdat ik admin ben op een CS-server en daar sinds kort ook rcon heb. HLSW rules gewoon qua admin funtionaliteit (Halflife servers & mod servers) en ondersteund onder tussen ook al wat andere server. De WONdB en rcon is gewoon een hele uitkomst als je niet op de server wilt maar hem toch wilt watchen. Erg goed dus zoals ik al zei voor admins. HLSW ondersteund de meeste games al zou dat wat beter kunnen met updates want RTCW - TA wordt nog niet ondersteund en dat heb ik wel gevraagd in hun IRC channel maar daar reageerde ze niet op jammer genoeg. Dus ze zouden wat sneller moeten updaten.

Wat ik ook nog jammer vind is dat hij niet kan zoeken naar servers wat ASE wel kan. Dat zou misschien ook nog verbeterd kunnen worden. Maar...http://search.hlsw.net/

ASE vind ik persoonlijk te rommelig en te veel in 1. Ik hou van een mooi simpel programma met niet te veel geintregreede zooi. De server lijsten zijn gewoon een rommel in ASE, maar misschien kan je dat veranderen....heb het 1 dag gebruikt ;) in HLSW is dat toch wat lekkerder geregeld.

Wat ik ook nog mis in HLSW zijn import en export functies van de WONIDdB, of kan dit wel?

Wat ook al genoemd is over HLSW is dat je kunt instellen of je op een bepaalde server rechten heb (rights aka password) om gebruik te maken van de reserverd playerslot (rechtermuis click op de server en dan op 0 of zo).

En moet je tegenwoordig niet gewoon ASE registeren? (na update naar de nieuwste versie)

edit:

update: Zie net dat er een nieuwe HLSW uit is met RTCW - TA ondersteuning :D

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 03-07-2003 14:21 . Reden: update ]

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
Ik vertrouw dat voor geen fuck, die server die maar 29/30 mensen hebben, om maar iets te noemen.
Om het moment dat je joined is er geen plek meer, kom je terug in ASE en refresh je de boel staat er toch echt dat er nog 1 plekje over is.
Ik join alleen servers met minstens 3 plekken over.

Verwijderd

HLSW is gewoon goed voor HL, maar niet voor andere games imho. Daarnaast is het feit dat je geen automatische serverlists hebt in HLSW gewoon lame :|

Ik denk dat het ook niet echt te vergelijken is

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

ik gebruik HLM (half life manager) is voor HL en alle mods ook handig als admin tool.

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03-2025
Ik gebruik al erg lang ASE, heb het toen ook meteen geregistreerd. De filteropties zijn erg goed. Het is inderdaad zo dat qua adminbeheer hlsw fijner werkt, maar de broodnodige dingen kan met ASE ook. En de buddylist is erg goed, dit is al een reden om te registreren. Enige nadeel is dat je je tegenwoordig maar voor een jaar registreert en dat voor het bedrag dat ik destijds een lifetime reg kreeg. Erg jammer.

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik gebruik ASE, maar ik speel ook geen half-life ;)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:18
Hlsw is niet gemaakt om te dienen als server connect programma maar omdat veel gebruikers het daarvoor handig vinden, hebben de developers er wat functies ingebouwt die ASE bijvoorbeeld ook heeft.

Ik zelf gebruik ook hlsw dit omdat ik ook admin/rcon heb op een bepaalde server daarnaast gebruik ik het WEL om te connecten naar bepaalde servers want ik wil niet eerst een hele lijst met gegevens te downloaden om vervolgens een van de vele servers te kiezen.

Het is denk ik gewoon een kwestie van smaak, als jij lekker werkt met ASE dan maak gewoon lekker gebruik van dat programma

Icons are overrated

• Keizer
  • Niet online
Ik gebruik HLSW, omdat the ASE niet goed werkt :| Zodra ik ASE aan heb staan (of aangehad heb) wil hl nergens meer mee connecten, net of ie geen internetverbinding meer heeft :?
Met hlsw heb ik nergens last van :)

Always outnumbered, never outgunned!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
ASE (netjes geregistreerd en wel :)) zal het voor mij nog lang kunnen doen... zeer tevreden over dus :)

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
hoe kan je bij ASE dan automatisch een server joinen wanneer er een plek vrijkomt, ik moet er altijd op blijven klikken :s

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
HLSW voor RCON. :)

• knarfyboy
  • Laatst online: 24-01 22:58
HuggyB schreef op 03 July 2003 @ 14:29:
Ik vertrouw dat voor geen fuck, die server die maar 29/30 mensen hebben, om maar iets te noemen.
Om het moment dat je joined is er geen plek meer, kom je terug in ASE en refresh je de boel staat er toch echt dat er nog 1 plekje over is.
Ik join alleen servers met minstens 3 plekken over.
Kan zijn dat er reserved slots zijn voor de admins ;)

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Het zou mooi zijn als er ook wat argumenten werden gegeven, voor diegenen die dat nog niet hebben gedaan, kunnen jullie even beargumeren waarom juist jouw keus beter is?

• Fakir
  • Laatst online: 03-03-2025
Zoals ik al aangaf zijn de filteropties van ASE erg goed. Je kan bijv kiezen om alleen servers te laten tonen waarvoor geldt: NL server, specifieke map, ping lager dan, cpu server groter dan..... etc etc

Verwijderd

Voor inloggen op servers gebruik ik eigenlijk altijd de ingame browser. Vind ik goed genoeg en ik maak toch altijd favorites aan. Voor admin gebeuren gebruik ik HLSW. ASE is ook prima maar in HLSW zitten volgens mij toch meer admin opties. Zelf ben ik admin voor Gameservers.net, HLSW wordt ook door hun aangeraden.
Pagina: 1