Probleem met mijn spanning

Pagina: 1
Acties:

• Kramor
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11-2022
Hola,

ik moet dit ff snel typen, want mijn pc reboot ongeveer om de 5 minuten. Dit komt volgens mij omdat mijn 3.3 voltage beneden de treshold schommelt, en dan ook ver er onder. PC Alert staat de hele tijd te joelen en geeft voltages aan van 2.6 - 2.8.

Is dit een probleem met mijn voeding of is het mijn mobo??

(Kan iemand misschien ook snel ff zeggen waar de 3.3 V ook alweer voor was? geheugen toch?)

Burpo!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

3.3 klinkt als geheugen idd.. Check je voeding, of probeer ff een andere voeding.

Download my music on SoundCloud

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 14:06
wat gebruikt je processor dan?

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:27
ik d8 dat 3.3v je agp was. lijkt me niet dat geheugen op 3.3 volt draait (dat was geloof ik 2.8 ofso)
hoeveel wat voeding heb je en zet nog is wat meer specs neer, dat is wat duidelijker.

probeer een sterkere andere voeding

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar 3.3V voor gebruikt wordt hangt helemaal van je mobo en platform af- geheugen, maar in sommige gevallen ook CPU, daarnaast chipset, AGP e.d.

Maar dit klinkt niet goed. Als je een multimeter hebt moet je eens tussen oranje en zwart in de ATX stekker meten. Komt dat overeen met BIOS: nieuwe voeding, en snel.

Is dat wel 3.3V... lastig, clear CMOS, controleer of de ATX stekker er wel goed in zit. Kan op een stervende mobo duiden.

Edit:
SDR-SDRAM draait normaal op 3.3V en DDR-SDRAM op 2.5V, maar dat wordt ook uit de 3.3V lijn gehaald. Of AGP 1.5V uit 3.3V of 5V komt weet ik niet zo 1-2-3...

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 03-07-2003 11:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 09:42

Royale de Luxe

The limit is out there

ijsbeer schreef op 03 juli 2003 @ 10:50:
wat gebruikt je processor dan?
Tussen de 1.1v (ulv) en 1.7V voor huidige technologie

alleen oudere Processoren hebben een hogere spanning nodig.

hier kan je het specifieker vinden, tabel 2.6 voor intel P4 met HT dus AMD zal ook wel in die range zitten

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:56

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

dominic schreef op 03 July 2003 @ 10:02:
3.3 klinkt als geheugen idd.. Check je voeding, of probeer ff een andere voeding.
En hij word voor nog heel wat meer dingen gebruikt :9 maar dat terzijde.

Meet even met een multi-meter de 3.3V lijntjes die direct uit de voeding komen. Progjes kunnen nogal eens liegen.
Probeer idd ook eens een andere voeding, en kijk es of je voeding wel goed word gekoeld (heb hetzelfde probleem gehad doordat de fan's in mn voeding niet draaiden)

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Royale de Luxe schreef op 03 juli 2003 @ 11:02:
[...]

Tussen de 1.1v (ulv) en 1.7V voor huidige technologie

alleen oudere Processoren hebben een hogere spanning nodig.

hier kan je het specifieker vinden, tabel 2.6 voor intel P4 met HT dus AMD zal ook wel in die range zitten
Hij bedoelde denk ik meer welke lijn in de voeding. Bij P4 is dat geloof ik de 12v lijn, vandaar de P4 stekker met 2x12v 'lijnen'. Bij AMD weet ik het niet.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
bekijk je moederbord even, misschien heb je daar wat vreemd uitziende, erg bol staande ronde torentjes genamd elco's

dat betekent overigens, dat de fabrikant em mag gaan fixen

• Kramor
Okido, het merendeel gaat dus voor de voeding... Ik zal vanaaf de boel wel ff openschroeven en 't mobo controleren op vreemd uitziende elco's... Voor de lui die nog meer specs willen:

AMD Athlon 2000+ (niet overgeclockt of zo)
MSI KT3 Ultra mobo
GeForce FX 5200 Ultra (deze zit er nog niet zo lang in, dus zou best iets met AGP te maken kunnen hebben)

Verder geen bijzonder stroomvretende dingen... Volgens mij een 250 of 300 Watt voeding, wat tegenwoordig nogal zwakjes is...

Ohja, vanochtend presteerde hij nog iets nieuws, ik had hem uitgezet en 5 minuutjes later ongeveer ging ie spontaan weer aan.... Dus d'r is iets met de ATX niet lekker.... Maar ik zal vanaaf ff sleutelen :)

tnx voor alle reacties...

Burpo!

• Kramor
Zow, ik heb hem net open gehad... Flink wat stof weg gehaald en de ATX stekker bleek wat speling op te zitten. Mijn gok is nu dus dat er wat stof in de ATX stekker is gekomen, want mijn mobo heeft geen "bolle Elco's" en de voeding zelf vertoont ook geen zichtbare gebreken. (tis wel een 250 Watt, dus vervangen strax :))

Maar nu geeft hij dus weer netjes exact 3.3V aan :) Ik hoop dat 't zo blijft....

Burpo!

Verwijderd

een Gforce FX 5200Ultra etc op een 250 Watt voeding lijkt me geen prachtplan nee :D
Pagina: 1