partities verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Gisteren avond heeft men broer een nieuwe harde schijf geinstalleerd van 160GB, in 4 partities (met maxblast). Drie daar van zijn nu verdwenen. De indeling van de schijf die partition magic (7) aantoont komt niet meer overeen met de originele partities.

1. Kan ik bij partition magic 'undelete partition' doen zonder dat er data verloren gaan ?

2. Wat kan daar de oorzaak van zijn ?

Verwijderd

Ik heb dit soort geintjes regelmatig gehad. Je kan misschien proberen om de schijf een een werkend werkstation stoppen en kijken of je dan de data eruit kan trekken. Verder kun je natuurlijk zoeken naar file recovery tools. Een voorbeeld is: file recovery pro (of zoek effe op download.com naar dit soort tools). Hiermee heb ik een complete schijf van 40 gb kunnen redden waar de partities volledig vern##kt waren.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Oorzaak kan een virus zijn.
Kan je de oude partitieinstellingen niet meer handmatig instellen?
Onder linux bestaat er een tool, GPart die je schijf kan onderzoeken en je eventuele partitiegegevens kan opzoeken.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
norton toont geen virus (windows net opnieuw geinstalleerd)
Volgende programmas hebben we reeds geprobeerd :
- EasyRecovery Professional
- PC Inspector File Recovery
deze tonen echter maar 128GB van de HD die 160GB is.
Partition Magic toont de volledige schijf maar ik weet niet wat er met de data gebeurt als ik de ontoegankelijke stukken 'undelete'.