[MetiaDSL Gebruikers] Storing op de verbindingen...

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een vraag voor MetiaDSL gebruikers. Hebben jullie sinds Gisterochtend (Woensdag) ~9 uur ook ontzettend last van packetloss? Ik heb een packetloss oplopend tot %50-75 . Mijn verbinding knalt er hierdoor om de 1-3min voor een bepaalde tijd uit.

De boosdoener lijkt de router.
De gateway (213.132.213.1) is wel gewoon bereikbaar, zonder packetloss... Maar de router genereerd een gigantische packetloss

adsl-gateway-network.broadband.nl 213.132.205.249 <-

====

Even ter duidelijkheid. Ik post dit hier omdat die knuppels van Metia niet te bereiken zijn. Ze hebben G * D gewoon een voicemail aanstaan en via e-mail wordt er niet gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Idem dito vanuit Amsterdam, ik heb gisteren morgen bij de helpdesk een bericht achtergelaten. Even terugbellen is er niet bij, helaas.

Pingen naar de DNS servers, geeft bij mij zeer veel packetloss. Dit zijn dan
zo'n 8 packets achter elkaar die niet worden verwerkt. Ik heb er verder te
weinig verstand van om te bekijken waar het probleem zit of wat ik evt.
nog meer zou kunnen doen, suggesties zijn welkom.

Herinneringen schieten mij te binnen van die "mooie" tijden die ik met UPC/
Chello heb meegemaakt. Administratieve chaos, brakke verbindingen en een
niet te bereiken helpdesk. Die 58 euro die ik nog van UPC te goed heb vanaf
september 2002, voor het modemborg en een niet nagekomen monteurs-
afspraak die heb ik maar afgeschreven. :(

Misschien is de boel failliet aan het gaan, bij Metia.

[ Voor 98% gewijzigd door NaZGuLL op 03-07-2003 10:19 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:17

fcs

hier hetzelfde uit amsterdam (wou net een topic plaatsen :) ). mar goed. Voicemail en mail gestuurd met de naam opta erin. Weet niet of dit iets te betekenen heeft bij die gasten, maar klantgericht zijn ze niet echt... Mochten jullie die mail willen zien, dan kan ik hem hier ff plakken...

Ik heb inubberhoud geen dsl singjaal. Zijn verhaal tegen mij is dat de dslam poort (dus de wijkcentrales ) defect zijn of dat er een soort software conflict (op de dslam moet er software zijn om de paden te bouwen ect). Dit is sinds het moment dat ik bij hen lid ben...

Ik heb het sinds gisteren avond gemerkt en gelijk gebelt, maar goed, zoals Raven- al aangeeft, die G()V gasten hebben alleen voicemail en vele beloftes, maar geen enkele zijn waargemaakt.

PS: hebben jullie je login gegevens ooit ontvangen?

edit:
ps2: Misschien is het een optie om hier het grote metia topic van te maken? (als er vraag naar is...)

[ Voor 7% gewijzigd door fcs op 03-07-2003 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

op het moment krijg ik een timed out bij die gateway:

H:\>ping 213.132.213.1

Pinging 213.132.213.1 with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

H:\>

deze zou wel bereikbaar zijN??

H:\>ping 213.132.205.249

Pinging 213.132.205.249 with 32 bytes of data:

Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time<10ms TTL=60
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=10ms TTL=60

H:\>

maar goed, misschien dat die knuppels deze topic zien..... en ff kunnen reageren?
vanuit hun possitie uitgaande, vemoed ik dat hun klanten totaal niks kan schelen wat er gebeurt met de verbindingen...

misschien tijd voor een andere isp???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

fcs schreef op 03 July 2003 @ 09:59:

maar goed, misschien dat die knuppels deze topic zien..... en ff kunnen reageren?
Ik heb al enige tijd het idee dat het bij Metia een ONE MAN SHOW is.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik probeer even een reply te posten. Het is nu echt heel erg.. de verbinding knalt er elke minuut voor een tijd uit.

Als het om Metia gaat kan ik ook nog wel een aantal 'leuke' verhalen posten.
Ik zal proberen kort te zijn:

Ik heb een maand offline gezeten, vanwege een line sync storing. Na een maand was ik het zat en wilde ik overstappen naar een andere provider. Brief gemaakt, gefaxed....... en daarna op weg naar het postkantoor om hem aangetekend te versturen, sta ik bij het postkantoor belt mijn vader op: Metia aan de lijn, ja de verbinding doet het! ( :? :? :?) Ja, toen kon het ineens wel. Hij hield vol dat het aan kpn lag die zo sloom waren, maar ik weet het niet hoor. :( Ik heb er wel 2 maanden compensatie cq gratis voor gekregen, waar ik uiteindelijk nog geen voordeel van heb gehad, want ze hebben in april gewoon zo'n ~180 euro teveel aan abogeld afgeschreven, wat ik nog niet heb teruggehad. :(

Ik heb ontzettend veel problemen met mijn modem. (E-tech) Ik moet dat ding elke dag rebooten. Verder heb ik al 3 of 4 exemplaren gehad omdat ze er gewoon spontaan mee ophielden. Nu heb ik een SMC modem gekregen, maar dat ding loopt nog steeds elke dag vast.

Ik heb een contract afgesloten voor een vast IP, maar volgens mij weten ze niet wat een vast ip is, want mijn ip veranderd g * d gewoon elke 1-2 dagen. Ik heb nu al een stuk of 4 verschillende ranges gehad:
213.132.212.*
213.132.213.*
213.132.214.*
213.132.215.*

De helpdesk. E-mail correspondentie is waardeloos, wordt niet op gereageerd.
Als je belt krijg je hem wel aan de telefoon. Dan doet hij ook heel aardig en behulpzaam enzo. En dan denk je, nou.. er gaat wat gebeuren, maar dan gebeurd er vervolgens niks! Ik heb dan wel constant een vervangend modem gekregen, maar dat duurde ook allemaal vrij lang.. moest 2 weken wachten :( Die voicemail vind ik nu wel de druppel, hoe moet ik hem nu ooit bereiken????

Wat betreft packetloss is het altijd al dikke stront geweest, maar natuurlijk niet zo erg als nu. Ik zit er sinds november en de 1e maand was ik tevreden, tot eind dec/begin januari. Toen begon de packetloss op te lopen tot 5 tot 15% _constant_ (dag en nacht). Dit is zo gebleven tot februari toen mijn lijn er uitknalde, vanwege de line-sync storing. Een maand later ben ik weer online gekomen en de packetloss was gelukkig een stuk minder, maar nog wel altijd 1-3%. Ook merkte ik dat ik opeens geen vast ip meer had.

De betaling. Er is niets afgeschreven tot april... dus in april werden er een groot bedrag afgeschreven, wat ook nog is teveel bleek te zijn. Dit terwijl er juist in het contract staat dat ze elke 3 maanden zouden afschrijven.

Ik heb wel een brief met inloggegevens gehad, maar ik kon er niet veel mee. Want ze waren gewoon vergeten mijn email adres / etc te activeren. Dus ik 2 weken later bellenom het te laten fixen. Is later ook opgelost.

De aansluiting. Heeft ontiegelijk lang geduurd. Ik heb mijzelf rond de 20e sept ingeschreven en 25 november was ik dan eindelijk online.

----
Ik zal zo is kijken of ik nog wat meer dingen boven water kan halen, dis is wat zo bij mij opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb al enige tijd het idee dat het bij Metia een ONE MAN SHOW is.
Dat idee heb ik ook. Ik heb ook een keer zijn broer aan de telefoon gehad denk ik, maar die kon / wilde mij niet helpen. Hij heeft elke keer mijn berichten opgeschreven om het daarna aan de man himself door te geven. (Vervolgens belt hij dan niet terug en moest ik een paar dagen later nog een keer bellen... maar daar heeft hij later wel wat aan gedaan, na mijn fax... aka hij is vanaf dat moment wel gaan terugbellen als er wat was)

Ook een paar keer toen ik hem aan de telefoon had liep hij ergens rond in een cafe ofzo. Erg vaag... en dit was gewoon onder 'werktijd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

ALs we op die toer gaan, tja, dan heb ik ook nog een aantal dingen:

metia is idd one man show.... in het begin, rond nov/jan kreeg ik op de helpdesk telefoonummer noog een andere gast dan die eigenaar (jullie kennen hem waarschijnlijk wel...).

Inlog gegevens heb ik nooit gekregen. Ze zouden de website aanpassen zodat klanten met login gegevens het een en andere nakonden kijken via een of andere content management systeem (dit is wat ik van zijn verhaal op maak). Deze gesprek was rond april.... er is volgens mij niks verander.

Gast zou ook alles offline halen (zijn interne netwerk ect) om voor die logins te zorgen...
nooit iets van gehoord, dus nog steeds geen login.

Aanmelding duurde idd zeer lang. Heb meerder malen compensatie gekregen, maar ben er toch veelste vaak uit.... Wanneer er storingen zijn, duurt het veelste lang voordat die storingen opgelost zijn. Bij mij begint het met een leuke knipperende dls lampje.... dus totaal geen line sync. Pakket lose heb ik altijd al last van gehad (pings van rond de 150/200 richitng google.nl en tweakers.... ??? ).

maar goed, ff kijken wat die gast nu weer voor excuses heeft (heb ook meerdere instanties gebeld/mailt om tekijken wat die personen kunnen doen....
met een beetje pech zitten we ook het weekend zonder internet (vaak genoeg meegemaakt..)

PS: ben ook sinds nov. vorige jaar online.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb net NLHOSTING aan de telefoon gehad. MetiaDSL heeft namelijk routers lopen bij NLHOSTING. (www.nlhosting.nl) NLHOSTING zegt dat er grote problemen zijn met een aantal routers en dat ze er mee bezig zijn. Op de vraag of Metia failliet zou kunnen zijn werd negatief geantwoord...

Voor wat het waard is... ik wil eerst Metia zelf nog aan de telefoon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Het verhaal van een niet vast ip-adres komt mij ook niet onbekend voor maar dat was in de eerste 2 maanden van mijn abonnement het geval (start abonnement 17-01-2003). In de administratie staat echter dat mijn abonnement op 2 december 2002 reeds zou zijn ingegaan. Ik heb hier vanaf 14 februari 2003 melding van gemaakt na de eerste afschrijving. Maanden later is er begin juni opnieuw een afschrijving geweest die er vanuit gaat dat het abonnement start op 2 december 2002. Ik betaal nu dus gewoon voor anderhalve maand waarin ik nooit van de faciliteiten van Metia gebruik heb gemaakt. Ik heb hier verscheidene malen over gebeld en gemailed, veel beloftes maar weinig doen. Ik denk dat ik die automatische incasso ga opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Raven- schreef op 03 juli 2003 @ 10:38:
Ik heb net NLHOSTING aan de telefoon gehad. MetiaDSL heeft namelijk routers lopen bij NLHOSTING. (www.nlhosting.nl) NLHOSTING zegt dat er grote problemen zijn met een aantal routers en dat ze er mee bezig zijn. Op de vraag of Metia failliet zou kunnen zijn werd negatief geantwoord...

Dank voor de info. Dus doordat de routing niet goed verloopt, krijgen de klanten geen dsl lingjaal????

Heeft NLHOSTING een iedee hoe lang deze storing gaat duren?
Het lijkt erop dat klanten via NLHOSTING te weten moeten komen wat het probleem is....

ik ga zelf eens bellen met hun (werk in dezelde ict groep, andere bedrijf, dus met dslams ect)

edit2: heb net ook gebelt, en ze geven aan dat metia niet de enigste is met deze storing, en dat nlhosting zsm het probleem probeert op te lossen.

Ik heb het iedee dat we pas een mailtje zien op het moment dat de storing verholpen is, en dan nog geen telefoon..... Die gast is volgens mij als de schijt (sorry voor scheldwoordt, maar ja het zit op het moment tot over mijn oren, en jullie volgens mij ook..) om klanten te bellen met een storing...

[ Voor 22% gewijzigd door fcs op 03-07-2003 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Raven- schreef op 03 July 2003 @ 10:38:

Goede actie om bij NLHOSTING te informeren, er wordt blijkbaar aan het probleem gewerkt.

Ik heb overigens een DOS-box met een ping -t lopen zodra ik response heb druk
ik op verstuur bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

NaZGuLL schreef op 03 juli 2003 @ 10:50:
[...]

ik op verstuur bericht ;)
LOL :) we zien wel wat er gebeurt. Zijn jullie het er mee eens dat deze topic richitng metia wordt gestuurd? Enkel en alleen om te kijken wat zijn reactie hierop is?

PS: volgens mij reageert die gast wel op het opzeggen van contracten, en niks anders....

edit:

een ping naar 213.132.213.1:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.132.213.1: bytes=32 time<10ms TTL=250
Reply from 213.132.213.1: bytes=32 time=10ms TTL=250
Reply from 213.132.213.1: bytes=32 time<10ms TTL=250

mzz... zou er vooruitgang geboekt worden bij nlhosting?

[ Voor 29% gewijzigd door fcs op 03-07-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik betaal nu dus gewoon voor anderhalve maand waarin ik nooit van de faciliteiten van Metia gebruik heb gemaakt. Ik heb hier verscheidene malen over gebeld en gemailed, veel beloftes maar weinig doen. Ik denk dat ik die automatische incasso ga opzeggen.
Hetzelfde ondervind ik dus. Ik denk dat ik dus ook maar ga eisen dat dit eerst opgelost wordt voordat er nog verdere incasso's plaatsvinden.
Dank voor de info. Dus doordat de routing niet goed verloopt, krijgen de klanten geen dsl lingjaal????
Ze zeiden dat er op verschillende plaatsen dsl modems 'aan/uit' gingen en dat de verbinding naar het i-net zowat compleet plat ligt.

Ik heb gevraagd of ze weten hoe lang het nog gaat duren, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Ik heb verder niet veel meer gevraagd, want ik heb geen contract met ze.. dus ik kan ze niet echt de kleren van het lijf vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Raven- schreef op 03 July 2003 @ 10:58:
[...]

Ze zeiden dat er op verschillende plaatsen dsl modems 'aan/uit' gingen en dat de verbinding naar het i-net zowat compleet plat ligt.

Ik heb verder niet veel meer gevraagd, want ik heb geen contract met ze.. dus ik kan ze niet echt de kleren van het lijf vragen :)
Dat dacht ik dus ook. De persoon bij wie we moeten klagen is metia, niet nlhosting, die zou dan moeten klagen bij nlhosting...

Maar goed, ff zien wat er gebeurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
ik op verstuur bericht
LOL, loopt hier ook :)
Ik heb het iedee dat we pas een mailtje zien op het moment dat de storing verholpen is, en dan nog geen telefoon.....
Die gast is volgens mij als de schijt (sorry voor scheldwoordt, maar ja het zit op het moment tot over mijn oren, en jullie volgens mij ook..)
om klanten te bellen met een storing...
Ik heb het idee dat we straks nog niet eens iets horen ook. Maar dat gaat wat mij betreft niet gebeuren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Raven- schreef op 03 July 2003 @ 11:02:
[...]

LOL, loopt hier ook :)

[...]

Ik heb het idee dat we straks nog niet eens iets horen ook. Maar dat gaat wat mij betreft niet gebeuren....
Idd... straks ligt metia eruit door al die ping :+

Ik ga straks nog eens proberen een fax te sturen naar die gast. Kijken of ie reageerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Iig heeft hij van mij sinds gisterochtend 5 mails in zijn mailbox en 2x een voicemail bericht. Moet genoeg zijn lijkt mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

lol :) ik vraag me al een tijdje af hoe groot zijn voicebox is :)

heb 2 mails gestuurd, met de woord opta erin, misschien dat ie dan een hartverlaning krijgt???
of aan de schijterij raakt... maar goed, eens zien wat er gebeurt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Even resultaat van zo'n 2095 pings naar de primairy DNS.
Die 19% packetloss is dan in groepen van 10 a 15 pings en komt
overeen met ongeveer een afgebroken verbinding van 1 a 2
minuten.

Ping statistics for 213.132.192.5:
Packets: Sent = 2095, Received = 1678, Lost = 417 (19% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 13ms, Maximum = 188ms, Average = 16ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Mail van Metia in mijn mailbox. :*)
Dit probleem is bij ons bekend. Een beperkt aantal ADSL abonnees ondervinden hier hinder van. Onze excuses voor de overlast.

Op dit moment wordt er koortsachtig gewerkt om hier een oplossing voor te vinden. Zodra dit bekend zullen wij u hierover inlichten.

Kunt u ons op de hoogte houden indien de situatie veranderd (erger/minder erg wordt)?
Pfew.. goed nieuws!

(btw, 1e mail, in maanden, die ik van hem krijg :) )

[ Voor 96% gewijzigd door Paquito op 03-07-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Minder erg wordt.... Indien ik naar een prim. DNS wat ping
wil ik als regel 0 procent packetlos.

[ Voor 4% gewijzigd door NaZGuLL op 03-07-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

mooi, in eideregeval krijgt er 1 iemand mail.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Inlog gegevens heb ik nooit gekregen. Ze zouden de website aanpassen zodat klanten met login gegevens het een en andere nakonden kijken via een of andere content management systeem (dit is wat ik van zijn verhaal op maak). Deze gesprek was rond april.... er is volgens mij niks verander.
Dit hele verhaal is voor mij nieuw.
Zijn jullie het er mee eens dat deze topic richitng metia wordt gestuurd? Enkel en alleen om te kijken wat zijn reactie hierop is?
Wat mij betreft wel. Ik wil namelijk dat die problemen nu is opgelost worden, anders wil ik gewoon naar een andere provider zodra mijn 1jarig termijn verloopt. De problemen zijn dan o.a. die constante packetloss van een paar procenten, het constant vast lopen van de modem en het vaste ip, wat dus niet vast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

bij mij is het meer dat het dsl lampje er continue geheel uitvliegt, plus nog het probleem van die login gegevens (heb wel een vaste ip adres....)

Ik heb al aan gegeven dat mijn abbo stopgezet gaat worden na mijn jaar contract. Wat ik probeer is om dit sneller door te drukken....

Die verhaal omrent inlog gegevens is wat ik als oplossing/excuss heb gekregen... weet niet of dit waar is of niet..... DIe gast probeert zich overal onderuit te praten... maar goed, hij maakt zijn diensten niet waar.. maw, hij levert niet wat gelevert moet worden (niet alleen inet, maar ook service naar klanten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
heb hem inmiddels een mailtje gestuurd:

Hier een status van de verbinding. Het leek even te verbeteren, (6% packetloss)
maar nu is het weer omhooggeschoten naar 25%

Ping statistics for 213.132.205.249:
Packets: Sent = 377, Received = 352, Lost = 25 (6% loss),
Minimum = 21ms, Maximum = 135ms, Average = 26ms

---

Pinging adsl-gateway-network.broadband.nl [213.132.205.249] with 32 bytes o
a:

Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=22ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=24ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=23ms TTL=62
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=26ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=25ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=36ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=32ms TTL=62
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=27ms TTL=62
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=21ms TTL=62
Request timed out.

Packets: Sent = 40, Received = 30, Lost = 10 (25% loss),
Minimum = 21ms, Maximum = 36ms, Average = 24ms
Control-C
^C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Het verhaal van het inloggen begrijp ik niet, ik hoef nooit in te loggen?

De mogelijkheid om je e-mail wachtwoord te wijzigen is ook nooit
van de grond gekomen tot nu toe. Dit zou dan via "het management
systeem" via hun web-site kunnen worden aangepast. Bedoelen
jullie dit met "inlog problemen".

[ Voor 28% gewijzigd door NaZGuLL op 03-07-2003 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Dat heb ik dus ook,,... naar 249 gaat ie continue goed met af en toe een timed out (rond de 10 tot 80 ms).

op de 231.1 krijg ik veel vaker een timed out, met een (met min of meer dezelfde ms)...

Dit is gepingt op het netwerk van mijn werk, dus buiten bbnet om....
Ik zal deze info ook eens doormailen naar isp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik heb verder ook geen last van inlog problemen gerelateerd tot de gebruikersnaam + wachtwoord. Had alleen dus het probleem dat het niet geactiveerd was, zodat mijn email-adres niet bestond. (in nov/dec)

Ik gebruik overigens wel 1 alias. Daar had ik speciaal om gevraagd en dat is toen aangemaakt.

Ik had nog een ping lopen naar de gateway. Deze veroorzaakt bij mij vrijwel geen packetloss. De grootste boosdoener hier is nog steeds de router.

Ping statistics for 213.132.213.1:
Packets: Sent = 4531, Received = 4529, Lost = 2 (0% loss),
Minimum = 20ms, Maximum = 323ms, Average = 22ms
Control-C

[ Voor 8% gewijzigd door Paquito op 03-07-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

dat bedoel ik niet. Om op een pop server te kunnen komen om je mail te checken, dus gebruiker@metia.nl ect, heb je wel popgebruiker/ww nodig.

VOor het inloggen op het inernet heb je dat met dsl idd niet nodig (wordt op mac/telefoonnummer doorgelaten).

Dat verhaal over het in kunnen logen op de website, heb ik ook maar van die gast gehoort. of het door gaat of niet, of hij dat stukje info alleen heeft gebruikt om mij af te scheppen, maakt eigelijk niet meer uit.....

Edit, Update:

het lijkt alsof de pings stabbieler worden.....

mzzz.... met nadruk op worden.... zag net nog een timed out...

[ Voor 13% gewijzigd door fcs op 03-07-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Het was even voor 5min 'stabiel'. Nu is het weer flink bagger...

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=40ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=27ms TTL=62
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=36ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=79ms TTL=62
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=31ms TTL=62
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=43ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=35ms TTL=62
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=30ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=55ms TTL=62
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=66ms TTL=62
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 213.132.205.249: bytes=32 time=28ms TTL=62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

idd zie het ook.... ze hebben problemen dat ding stabiel te houden, of moeten dat ding continue rebooten..

ben bang dat het pas morgen opgelost is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Raven- schreef op 03 July 2003 @ 11:46:
Mail van Metia in mijn mailbox. :*)
Raven kun je ons op de hoogte houden van eventuele
andere mail communicatie van Metia over dit onderwerp.
Ik geloof niet dat de andere gebruikers ook maar iets
van Metia gaan horen.
fcs schreef op 03 July 2003 @ 13:01:
ben bang dat het pas morgen opgelost is...
Daar hebben ze dan bijna twee volle dagen de tijd voor gehad. :(

[ Voor 25% gewijzigd door NaZGuLL op 03-07-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Doe ik. Dit is de enige mail die ik tot nu toe binnen heb gehad.
Ik stuur om het half uur een email naar hem met een status update cq pinglogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

doe dat svp. En idd, ze hebben vaak 2 dagen de tijd nodig om dit soort problemen op te lossen
(ben vanaf morgen met vakantie, hoop dat ze het voor morgen oplossen........) :( :(

Mailbox van die gast zal wel vol gespamd worden :)
ps: weet iemand een annonieme mailer :+ :)

EDIT:

zit net op zijn site te kijken:

hier ff een copy/past over hun "service" verhaal:

Homepage - Service

Ons service niveau
Bij Metia vindt u nog een service niveau wat eigenlijk niet past bij de nieuwe economie, iets waar we erg trots op mogen zijn, al zeggen we het zelf. Een van de steunpilaren van de oude economie was volgens ons de persoonlijke benadering door bijvoorbeeld de kruidenier op de hoek, iets wat tegenwoordig door veel organisaties vergeten wordt. Wij proberen uw "kruidenier op de hoek" te zijn, onder meer door een persoonlijk gesprek niet uit de weg te gaan.

Erm, die kruidenier op de hoek, bedoelen ze die in verwegiestan? of ergens diep onder de polen verscholen?

[ Voor 57% gewijzigd door fcs op 03-07-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Grappig fcs ik had net dit in mij clipbord om te pasten:

Ons service niveau
Bij Metia vindt u nog een service niveau wat eigenlijk niet past bij de nieuwe economie, iets waar we erg trots op mogen zijn, al zeggen we het zelf. Een van de steunpilaren van de oude economie was volgens ons de persoonlijke benadering door bijvoorbeeld de kruidenier op de hoek, iets wat tegenwoordig door veel organisaties vergeten wordt. Wij proberen uw "kruidenier op de hoek" te zijn, onder meer door een persoonlijk gesprek niet uit de weg te gaan.

Je bent mij net voor :) .

Onder nieuws
<blanco>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

lol :)

Opzich is dat niet slecht, dat verhaaltje. Ze moeten het wel waar kunnen maken, dat is iets wat op het moment niet gebeurt....

Zodra ik die gast ooit eens aan de lijn krijg, zal ik hem hierop eens aanspreken....

edit: is er bij jullie al enige verbetering?

bij mij is ie nog zo onstabiel als de *()** .

[ Voor 19% gewijzigd door fcs op 03-07-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

F*ck bedoel je waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

:) yep.... erm.. ik probeer wel zo min mogelijk scheldwoorden te gebruiken (heb lang genoeg op heldpesken gezeten om te weten dat dit averechts werkt.. :)

Heb net nlhosting weer aan de lijn gehad.... volgens hun zou het probleem opgelost zijn, en de pings zien er ook beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik heb nu 5 procent packetloss op 213.132.205.249.
Het is inderdaad een stuk verbeterd maar naar mijn
smaak zijn er toch nog te veel time-outs, waaronder
ook dubbele time-outs.

Packets: Sent = 100, Received = 95, Lost = 5 (5% loss),
Minimum = 14ms, Maximum = 31ms, Average = 17ms

[ Voor 36% gewijzigd door NaZGuLL op 03-07-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

timed outs heb ik idd ook nog, heb dat doorgegeven aan die gast die ik aan de lijn had. volgens hem zou dat niet mogelijk moeten zijn.

heb net weer eens een ping uitgevoerd, en tot nu toe nog geen timedouts (1tje zie ik net...)

maar geen dubbele. Hoopelijk blijft het nu werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik ben er ook weer.
Ik heb ondertussen nog wat ping logs laten lopen en ik heb op dit moment nog steeds 4% aan packetloss. Te veel dus. :( Het zijn nu enkele pakketjes die om de zoveel tijd niet aankomen.

Packets: Sent = 1077, Received = 1033, Lost = 44 (4% loss),
Minimum = 21ms, Maximum = 187ms, Average = 26ms

[edit]
Ik heb ook weer een mail gestuurd.

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 03-07-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

hi Raven- :)

zit nog steeds op mijn werk te pingen, en zie eens om de zovel sec. een timed out.... en nu zie ik een dubbele.... voor de rest ziet het er redelijk uit (die dubbele timed outs zou niet mogelijk zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ja, het is een heel stuk verbeterd. Gelukkig. Internetten is iig weer mogelijk. :)
Alleen wil ik graag af van die resterende packetloss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
mensen, het is heel irri voor jullie dat je een kl*te verbinding hebt (op het moment)
Maar om nou de heletijd je ping en wete ik wat te posten is niet de bedoeling denk ik.
Post alleen iets als er daadwerkelijk iets is gebeurd....

Zo wordt het een opsomtopic...die gaan dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs

fcs

Weezer-DC schreef op 03 July 2003 @ 16:41:
mensen, het is heel irri voor jullie dat je een kl*te verbinding hebt (op het moment)
Maar om nou de heletijd je ping en wete ik wat te posten is niet de bedoeling denk ik.
Post alleen iets als er daadwerkelijk iets is gebeurd....

Zo wordt het een opsomtopic...die gaan dicht
duidelijk. het schijnt opgelost te zijn (was meer bedoelt om de stand van zaken te weten, ook van andere gebruikers)

het is idd irri, deze verbindingen... O-)

ps: volgens mij was het niet de bedoeling dat dit een opsom topic zou worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
ps: volgens mij was het niet de bedoeling dat dit een opsom topic zou worden...
Nee, zeker niet. :)

Nog even een kleine update. Er wordt nu niet meer gereageerd bij Metia. Ik heb nog wat mails gestuurd over die overige packetloss, maar geen reactie. Die ene mail is het enige wat ik van hem gekregen heb. De voicemail staat nog steeds aan.

Vrij waardeloos, want ik wil ook afspraken gaan maken over die incasso.

Heeft 1 van jullie Metia nog weten te bereiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Paquito op 04-07-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor mensen die duidelijke info over hun verbinding willen hebben raad ik graag het volgende progsel aan:

http://www.pingplotter.com/

Krijg je hele leuke graphs enzo :D

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Spider.007 schreef op 04 July 2003 @ 21:47:
Voor mensen die duidelijke info over hun verbinding willen hebben raad ik graag het volgende progsel aan:

http://www.pingplotter.com/

Krijg je hele leuke graphs enzo :D
De beste info zou nog steeds van Metia zelf moeten komen, maar die laten het helaas flink afweten. :'(

Programma ken ik en maakt er inderdaad een mooi overzichtje van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-05 14:50

Dethroned

Liev

Had eerst een modem met vast Ip adres en nu niet, probleem is dat ik mijn modem niet kan accessen omdat ik het wachtwoord niet weet. ADMIN / PASSWORD is het niet, wat het eerst wel was. Mijn eigen wachtwoord, die ik bij de vorige had, is het ook niet en aangezien ze niet te bereiken zijn is het niet echt handig. Het enige wat voor voordeel ik merk is dat de verbinding iets stabieler is......

I got a problem-solver and its name is revolver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle gedupeerden van Metia:

Ik heb vandaag contact gehad met bbned. Zij zijn er nu mee bezig om het probleem te behandelen. Om zeker te zijn dat ze u niet vergeten is het denk ik verstandig om bbned ook even te bellen en ze te laten weten dat u een van de mensen bent die van dit probleem last hebben. Verder lijkt het me dat hoe meer mensen hierover klagen, hoe sneller de problemen worden aangepakt.

Verwijderd

Even een opmerking voor iedereen die een contract heeft lopen bij metia:
Ik zou, ook al shet nog wel goed werkt, direct stoppen met betalen...
Wij hebben een zakelijke aansluiting Sdsl 2048/2048 en die ligt er al drie maanden uit.
Metia is telefonisch totaal onbereikbaar en per mail begin ik niet eens aan.
Er worden beloftes gedaan die niet nagekomen worden etc etc.

Inmiddels het ik het PRIVE 06 nummer van de eigenaar en volgens mij enige medewerker PAUL..
Ik zet het nummer hier maar neer daar neemt hij nog wel eens op:
't is niet voor niets een prive nummer...
Succes allemaal

[ Voor 7% gewijzigd door Xandrios op 15-09-2003 16:33 ]

Pagina: 1