Probleem met maxtor 120GB

Pagina: 1
Acties:

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 12:24
Het probleem is alsvolgt:

Ik heb 3 hdd's alle drie 40GB, de data die erop staat/stond wou ik graag overzetten op die 120GB, bij de eerste twee schijven ging het goed.. maar bij de derde schijf kon ik bepaalde mapjes niet bereiken die had gekopieerd op de 120GB (comp liep vast)

Ik dacht laat ik maar even een reboot doen, maar het probleem blijft aanwezig, ik heb toen de schijfcontrole van winxp uitgevoerd, en tot overmate van ramp is één map volledig verdwenen.

Maar als ik kijk hoeveel schijfruimte in gebruik is op de hdd, zegt ie dat ie maar 5GB vrij heeft.. maar als ik alle mappen selecteer komt ie dus op een grote van 73,1GB, betekent dus dat de rest wel in gebruik is,

Mijn vraag is hoe kan dit?
Is mijn hdd gewoon rot?
Is er een programma die de beschadigde files/sectoren kan repareren?

Ik heb de schijfcontrole van winxp uitgevoerd, en die vondt veel onleesbare gedeeltes.
Powermax (van maxtor) herkent de hdd niet.... (winxp wel)

Overige specs
Mobo A7V8X (Asus)
Proc Duron 1200 (AMD)
DDR 400 pc 3200 (Samsung)

hdd's

1x 120 GB
3x 40 GB
1x 20 GB

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-03 19:51
Powermax (van maxtor) herkent de hdd niet
^^
Misschien tijd om terug te gaan naar de winkel

• NOFEAR
msteggink schreef op 03 July 2003 @ 11:34:
Powermax (van maxtor) herkent de hdd niet
^^
Misschien tijd om terug te gaan naar de winkel
Mjah... het gekke ervan is dat ie dus wel in XP herkent wordt :?

Verwijderd

waar word de hdd in win xp herkend, bij apparaten beheer of bij schijfbeheer?

• NOFEAR
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 11:59:
waar word de hdd in win xp herkend, bij apparaten beheer of bij schijfbeheer?
Beide... de schijf is ook toegankelijk...

Verwijderd

Zomaar een idee (maar probably is dit het niet hoor) :

Op een 120 Gig HD gaat meestal niet echt 120 gig he, ze rekenen meestal 1000Megabyte als een gig ipv 1024.

Als ze dat nou wel deden bij die 40 Gigs kan het dus zijn dat het gewoon niet op je 120Gig heeft gepast.
En ik geloof dat bij veel HD's het gedrag niet echt gedefinieerd is als je ze tot de laatste byte vol probeert te stoppen..
(Heb zelf iig. wel eens gezeik gehad met hd's die vol raakten tijdens kopieeren)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 12:14 ]

• NOFEAR
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 12:13:
Zomaar een idee (maar probably is dit het niet hoor) :

Op een 120 Gig HD gaat meestal niet echt 120 gig he, ze rekenen meestal 1000Megabyte als een gig ipv 1024.

Als ze dat nou wel deden bij die 40 Gigs kan het dus zijn dat het gewoon niet op je 120Gig heeft gepast.
En ik geloof dat bij veel HD's het gedrag niet echt gedefinieerd is als je ze tot de laatste byte vol probeert te stoppen..
(Heb zelf iig. wel eens gezeik gehad met hd's die vol raakten tijdens kopieeren)
Ik snap wat je bedoelt maar die 40gb's zijn in "werkelijkheid' niet 40gb.
De één heeft wat meer dan de ander, maar dat varieert meest rond de 37gb

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik heb zelf goede ervaringen met OnTrack Easy Recovery, alleen is dit programma wel DUUUR. Dit programma heeft mij al meerdere malen gered nadat er iets goed mis ging (format van de verkeerde schijf, verkeerde map verwijderd, partition magic die halverwege crashte)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• NOFEAR
Heb net een proggie gevonden >>>File Scavenger 2.1.. alleen ben ik nu op m'n stage ... zal het strakjes even proberen wanneer ik thuis ben ..
Pagina: 1