Toon posts:

[VB] executable silent runnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik in vb een executable silent kan runnen? Dit kan met batch door /silent. Kan zoiets ook met vb?

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Zoeits kan wel met VB, maar dan is de vraag wat je precies wil doen. Wil je een app draaien waarvan je geen schermen ziet, of wil je hem runnen en sluiten als je klaar bent of....
Je openingspost is aan de beknopte kant, waardoor het heel moeilijk wordt duidelijk te krijgen wat je precies wil. Geef ook aan wat je zelf al geprobeerd hebt, waar het dan mis gaat en wat er mis gaat. Kijk dus even naar P&W beleid

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag dat je geen schermen ziet maar dat de hele installatie op de achtergrond loopt.
Mijn code ziet er nu zo uit:
Set wshshell = CreateObject("WScript.Shell")
runner = wshshell.Run(sFileToRun,0)
Ik krijg nu gewoon het install scherm te zien. Heb al flink gezocht maar heb tot nu toe niks gevonden.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je hebt het over een installatie. Heb je die install dan met InstallShield gemaakt, of heb je in VB een install geschreven? En zo ja, waarom kijk je dan niet naar de meer normale manieren van installeren, namelijk met installshield, wise of zo iets dergelijks. Bij deze apps kun je namelijk ook standaard een silent install doen.

Een install die je zelf hebt geschreven heb je uiteraard helemaal zelf in de hand door een scherm al dan niet zichtbaar te maken.

PS waarom wil je de install op de achtergrond? Mag de gebruiker niks weten? :X

[ Voor 9% gewijzigd door OZ-Gump op 03-07-2003 09:37 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is een upgrade van mcafee silent installeren zodat de gebruiker niets ziet en dus ook niet door de installatie hoeft te klikken. Dit kan via batch maar ik wil het graag via vb omdat ik daar meer mee kan.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je helemaal geen batch of VB voor nodig. Hiervoor heeft mcAfee een install builder, welke je na invoer van je grand number kan downloaden op

https://secure.nai.com/us/forms/downloads/upgrades/login.asp

[ Voor 14% gewijzigd door Luppie op 03-07-2003 09:47 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

OK, dat schijnt alweer een ander licht op de zaak. Je kunt volgens mij per VB-scherm gewoon aangeven dat je dat scherm wel of niet wilt zien. Hide je schermen, zet je forms.visible op false of zoek op google (groups) naar bijvoorbeeld VB hide form.

My personal website

Verwijderd

Als je helemaal nix wilt zien, dan zet je wat je ook wilt doen, in de "Sub Main", en geef je dat bij het opstarten aan. dan zie je helemaal nix.

Verwijderd

Topicstarter
Is gelukt! heb de /s optie gebruikt en dat werkt prima.

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
waar heb je die gebruikt ?
Pagina: 1