[php] kan geen vars doorgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• gvrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 08:08
ik snap er niks van. ik ben bezig mijn pagina op een nieuwe server te zetten.. maar wat nu blijkt te zijn is dat ik niet mijn variabelen door kan geven.

zie test.php

<?php

echo $gast, '<br>';
$gast ="doed";
echo $gast;

echo '<a href="test.php?gast=aap">test</a>';

?>

opzich simpel, maar als ik dus op de link test.php klik komt er bij "echo $gast" niks te staan. kortom hoe kan dit nou?
ik ben al 2 dagen opzoek naar de oplossing, maar kom er niet uit hoor. het lijkt mij dat er iets bij php.ini verkeerd zit.

pls help!!

gerard

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[search=superglobals] :)

PHP:
1
2
3
4
5
echo $_GET["gast"], '<br>';
$gast ="doed";
echo $gast;

echo '<a href="test.php?gast=aap">test</a>';

staat ook in de FAQ

[ Voor 162% gewijzigd door Spider.007 op 03-07-2003 08:23 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• gvrman
hey thnx,

het werkt idd. moet ik veel veranderen helaas, maar waarom werkt het wel op de "oude" server? komt dit door de nieuwe versie van php?

ziet er naar uit dat ik het druk ga krijgen de komende dagen.

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Superglobals zijn niet meer automatisch, en dat is maar goed ook. Je moet gewoon netjes aangeven waar hij een variabele vandaan moet halen. Je kunt altijd nog $_REQUEST gebruiken als je zelf ook niet meer weet waar die var precies zou moeten zitten, aangezien hij dan alsnog gewoon gaat zoeken.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

komt omdat je nooit netjes hebt gecoderd. het ligt niet aan een nieuwe versie van PHP

als je voorheen netjes $HTTP_GET_VARS[] had gebruikt had je er nu ook geen last van gehad of iig makkelijker alles kunnen aanpassen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Komt inderdaad door een nieuwere versie van PHP. In de oude versies stond het standaard aan, en in de nieuwere versies staat het standaard uit. Als je toegang hebt tot je php.ini bestand, dan kan je het ook weer terugzetten. Uit mijn hoofd heet het 'register_globals'. Als je die op ON zet, dan hoef je je scripts niet aan te passen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• gvrman
ok dan. goed ik ga maar even pielen dan. ik heb een wat ouder boek, daar word dit nog niet in gebruikt. het is mij nu een stuk duidelijker geworden. thnx allemaal!!!

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

gvrman schreef op 03 juli 2003 @ 09:15:
hey thnx,

het werkt idd. moet ik veel veranderen helaas, maar waarom werkt het wel op de "oude" server? komt dit door de nieuwe versie van php?

ziet er naar uit dat ik het druk ga krijgen de komende dagen.
Ja ik ken het probleem! zweten... :P

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

gvrman schreef op 03 July 2003 @ 09:22:
ok dan. goed ik ga maar even pielen dan. ik heb een wat ouder boek, daar word dit nog niet in gebruikt. het is mij nu een stuk duidelijker geworden. thnx allemaal!!!
Ouf.. dat er werkelijk boeken bestaan waarin ze uitgaan van register_globals :/

Dan vraag ik me altijd af waar de schrijvers met hun hoofd zaten..

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Dit is zo vaak besproken dat ik het niet echt nuttig vind om er nogmaals een discussie over te houden ;) Het is in de FAQ en in de search en ook nogin de php manual te vinden ;)
Volgende keer gelieve daar eerst te kijken :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.