Toon posts:

875P Neo troubleshooting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een 875P Neo moederbord gekocht + p4 processor 2.4 (800fsb)

maar eerst had de verkoper mij een ander moederbord verkocht die maar 533fsb had (kan dit kwaad dat mijn processor daar op heeft gedraaid)

Nu na het installeren van mijn nieuwe processor (800fsb) herinstaleer ik win xp.
in de oplaad fase van win xp (met de loge en dat balkje dat schuift) duurt dit toch wel heeeeeel lang, daarna eenmaal opgeladen ben ik in het bureaublad en ga ik een kijkje nemen in verkenner wat zie ik!!! win xp detecteert mijn cd roms niet, maar hij detecteer ze wel in mijn bios raar???

hoe moet ik met zo een kaart tewerk gaan en wat zijn de nuttige tips voor de echte kenners en wat kan dit probleem zijn, ik heb echt het gevoel dat dit niet zo rap gaat???

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg ook een mededeling als ik de pc opstart "no drivers attached .... fast track. Bios not installed wat wilt dit nu zeggen

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook misschien dat ik te weinig volt heb???

Ik weet het echt niet meer???

Als er echt iemand mij kan helpen.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
heb je iets meer specs? en wat heb je geprobeerd? biosupdate?
dat je proc een lagere fsb had mag niet uitmaken, maar toch hoe draaide hij toen? welke fsb/multiplyer?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu mijn bios geflasht naar 1.6

mijn specs: p4 2.4 fsb 800
2 harde schijven
2 cd rom drivers
2 * 256 ddr 400 (king...)
geforce 3 ti 500
Audigy platinium soundcard

Toen hij op fsb 533 draaide had ik kloksnelheid 1600 mhz en dit was op een andere moederbord maar toen starte hij wel veeeeeel sneller op.

Verwijderd

Topicstarter
ik houdt het niet meer uit

Dan koop ik eens een kracht processor + moederbord dan lukt het me niet :'-(

Kan er echt niemand mij helpen?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Je bent wel een beetje opdringerig zeg :o Heb jij je Windows eigenlijk wel helemaal opnieuw geïnstalleerd nadat je je nieuwe mobo heb gekregen :?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry voor de opdringerig maar dit is al 3 dagen en heb echt mijn pc nodig :-0
ja ik heb helemaal geformateert 3 keer zelfs.

• XoReP
Oke geef nie hoor, maar ik denk dat medetweakers meestal juist minder snel helpen als je veel kicked enzo ;) Je tweede post heeft te maken met dat je S-ATA bios aan staat (dit kun je uitzetten door eerst naar Intergrated Perifials->Onboard PCI nogwat->Promise controller ofzoiets en die moet je dan disablen). Misschien dat nu je probleem al opgelost is. Postmaar ff of het is gelukt :)

Edit: Welkom op GoT BTW :*)

[ Voor 9% gewijzigd door XoReP op 03-07-2003 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thks :-)

Maar dit hielp niet veel gewoon die verveelende message is weg
Kan dit te maken hebben met jumpers, of hoe moet mijn ram geinstalleert zijn ik heb 2 channels zeker (a en b) dus 2 * 2 (groen en paars)

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje ik heb hier nog eens 2 maal 256 ddr ram liggen maar ik weet niet hoeveel mhz ze hebben dus ik zal ze best niet samen met de 400 mhz zetten of kan dat geen kwaad

het merk is 256mb UNB PC2100 CL2

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

PC 2100 = 266 mhz (133x2).

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Topicstarter
thx en kan jij me niet verder helpen met mijn probleem

Mag ik bv 2 repen van 400 mhz
En 2 repen van 233 mhz plaatsen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 13:08 ]

• XoReP
Oja als je nog iets wil toevoegen aan je post dan moet je ff op deze Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif drukken anders lijkt het of je telkens alles kicked ;) . Om in Dual-Channel te werken moet je in elke kleur 1 reepje gehuegen stoppen.

Had je trouwens met vorige board alleen een ander board of waren toen ook andere dingen anders?

[ Voor 16% gewijzigd door XoReP op 03-07-2003 13:08 ]

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-07 19:12

pinodambini

Dr. Z. Vago

Misschien dat je de chipset drivers nog moet installeren? winxp herkent de 875 namelijk standaard niet.

Verwijderd

Weet je zeker dat je je cd-roms/hd's niet per ongeluk op de RAID controller hebt gezet?

Deze herkent XP namelijk niet standaard, wil je dat hij deze wel meteen herkent dan moet je een floppy maken met de XP drivers.

Deze kan je vaak van de driver cd kopieren, gewoon de hele inhoud van het mapje RAID controller (in dit geval waarschijnlijk een Promise Fasttrak).

Dan als je de XP installatie start op F6 rammen (zie je ook onderin je beeld).

Vervolgens kan je even later nadat xp een paar drivers heeft ingeladen de RAID drivers laden.

Je kan natuurlijk ook als je xp al geinstalleerd hebt de raid drivers installeren met een floppy, of download je drivers even van internet.

BTW, lees anders de handleiding van je RAID en MoBo eens, kan je meteen het plattegrondje van je mobo opzoeken en checken of je hd's/cd roms wel in de goeie ide kanalen zitten (IDE0 en IDE1 zijn de normale kanalen, IDE2 en IDE3 zijn RAID)

Trouwens wel vreemd dat je geen cd-rom's ziet maar wel XP hebt geinstalleerd :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 13:18 ]

• XoReP
Hier alvast linkje ftp://aiedownload.intel.c.../5811/eng/infinst_enu.exe ;) (Zijn chipset drivers)

Heb je een gewone IDE harddeschijf eigenlijk of S-ATA, en waar heb je eigenlijk je HD en CDROM op aangesloten (welke IDE port: wit,blauw,geel?)

Reset je BIOS ander ook ffies en zet dan weer je PRmise ding uit als je hem niet gebruikt ;)

[ Voor 69% gewijzigd door XoReP op 03-07-2003 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het ook niet in de bios detecteert hij heel goed mijn cdrom drivers maar eenmaal in win xp ziet hij niks niet meer. en hij is wel heeeeeeel traag voor het opstarten

• XoReP
Ik moet zeggen dat hij bij mij in het begin eerst ook verschrikkelijk traag starte :/ Haal anders ff al je PCI kaarten eruit, en disable ff die onboard zooi zoald onboard sound. CSA mag wel aanblijven.

[ Voor 24% gewijzigd door XoReP op 03-07-2003 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn cdrom op de witte ide2 aangesloten
hd op de blauwe ide1 aangesloten

en wat is PRmise bedankt voor jullie reacties

ik heb alles geinstaleert via de cd dus alle drivers

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je al mijn pci kaarten eruit nemen en daarna???

• XoReP
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:26:

O, ik bedoelde je Promise controller ;)
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:27:
hoe bedoel je al mijn pci kaarten eruit nemen en daarna???
Gewoon opstarten, misschien heeft hij een IRG of driver probleempje met een kaart.

[ Voor 28% gewijzigd door XoReP op 03-07-2003 13:28 ]

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:26:

Promise is de RAID controller. Als je die niet gebruikt kan je die uitzetten in je BIOS :) Ik weet het BIOS van de MSI 875P Neo zo niet. Moet je even in de handleiding kijken hoe je de RAID controller uitschakelt :)

Effe vraagje. Je zei dat je 2 hardeschijven had. Zijn dat 2 precies dezelfde schijven die allebei even veel opslag capaciteit hebben? en zijn het S-ATA of IDE schijven? ALs ze even groot zijn kan je ze namelijk beter aan de RAID controller hangen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Flappie op 03-07-2003 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
eentje van 28Gb en eentje van 80GB het zijn van verschillende merken en het zijn IDE schijven

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is me niet duidelijk of je dat trage geheugen er nu nog in hebt zitten, dat moet er dus uit blijven. Als Windows er al op staat even zo kaal mogelijk opstarten, eventueel ook de cdroms en floppy afkoppelen en "alle pci kaarten eruit nemen" en opnieuw Windows starten.

Verwijderd

Topicstarter
het traag geheugen heb ik er niet ingezet
maar ik zal nu zo kaal mogelijk proberen te starten

vlug naar de kapper :-)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
lol :)

Als je 2 verschillende schijfen hebt moet je je RAID controller disablen dat kan je doen in je BIOS (Read the fucking manual ;) )

Als je dat gedaan hebt ff laten weten of het dan nog zo langzaam gaat :)

Verwijderd

Ik zou zeggen begin helemaal opnieuw.

Pak het moederbord boekje erbij en sluit alles aan zoals beschreven.

Vervolgens lees je het BIOS gedeelte in je handleiding, en schakelt alle overbodige onboard apparatuur uit.
Zoals RAID, S-ATA, Sound.

Vervolgens met een kale installatie beginnen, alle drivers installeren (het beste is nog de nieuwste drivers downloaden en die gebruiken) hierna alle windows xp updates en service pack 1 installeren.

Dit moet gewoon helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al 3 keer gedaan ben al 3 dagen bezig

Verwijderd

Topicstarter
RAID controller disablen dit is toch de one board promise ide

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden er was een conflict tussen de 2 cdroms ik heb eentje losgekoppelt (de cdrw) en nu start hij veel sneller op :-))))))))))))))) maar nu is mijn cdrw zeker stuk

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle jullie hulp mannen maar ik kan het wel alleen (looooooooooooooool)

(neeeeeeeeeeeeen niet weggaan ik lach)

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
gebruik je edit knop eens... ik word gek van al die nieuwe berichten

en begin eens van begin af aan. eerst alle apparatuur eruit... sluit 1 hd aan op ide0 en een cd/dvd rom op ide1. stop tevens je vga erin.
daarna in bios alles op default, en dan je onboard s-ata/raid en sound en ethernet uit.
vervolgens booten vanaf cd en winxp installeren. daarna je moederbord drivers en vga drivers installeren en dan kijken of het probleem is opgelost. vervolgens kan je beginnen steeds meer uitbreidingen te installeren (ethernet en sound). als dat allemaal gedaan is, en het lukt nog niet... ga dan weer naar GOT

[ Voor 80% gewijzigd door jpvk007 op 03-07-2003 14:39 ]

Verwijderd

Master en Slave jumpers wel goed gezet?

Verwijderd

Topicstarter
hallo kunnen jullie lezen ik heb het opgelost je moet wel alles lezen ...

Verwijderd

omg... ondankbare kwal

jij zegt dat je je cdrw losgekoppelt hebt en dat het over was, je zegt niet dat je hem alweer aangesloten hebt en dat het al werkt.

daarom zeg ik dat je je jumpers na moet kijken aangezien die een conflict veroorzaakt als ze beide op dezelfde stand staan.

met andere woorden dan was je cdrw niet kapot geweest.

jammer dat je waarschijnlijk een eendagsvlieg bent op GoT

edit:

nou ja... jammer?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Omg ik ben helemaal geen eendagsvlieg :-(

ik heb je verkeerd begrepen wat weet ik er nou van ben hier om te leren en om advies te vragen. maar mijn master en slave jumpers waren goed gezet.

Heeft dit misschien iets te maken met windows Xp compatible

Verwijderd

Waar het mij om ging was dat je nogal bot reageerde met je post dat het al opgelost was en dat wij beter moesten lezen.

Maar als je jumpers goed staan kan het nog de kabel zijn, of de drivers.

Welke brander/cdrom heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Yamaha 20/10/40

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Ide kabel al een vervangen / omgewisseld? het kan zijn dat deze kapot is

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
het is een nieuwe ide kabel dus dat kan dat al niet zijn, maar ik zal nog eens proberen.
Pagina: 1