Toon posts:

Vreemde error installatie win2k op Abit KT7 RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Abit KT7 RAID mainboard met 2
maxtor 30 gig ATA100 Hd's. Deze wil ik gaan gebruiken als RAID (striping)

Ik heb alles precies zoals in de handleiding gedaan, RAID gecreeerd, alle 3 de boot devices op ATA100RAID gezet. Dan boot ik, en laadt de win2k (prof) setup. Ik druk op F6 om een raid driver in te stellen, en laadt de Hot Rod 100 Pro disk in. Ik kies hier dan voor de driver voor win2k. Win2k gaat vervolgens nog even verder met het laden van allerlei zaken. Dan wordt mij de volgende foutmelding getoond:

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
dit slaat dan volgens het adres van de error op de raid driver file HPT3xx2K.sys

Ik heb al op diverse plaatsen gelezen dat dit waarschijnlijk aan een driver ligt die geheugen wil uitlezen dat eigenlijk niet uitgelezen mag worden door deze driver.

Het probleem is echter dat deze versie van de driver de enige is. Ook op de site van Abit.

De bios versie van mijn mainboard is de laatste volgens Abit's site.

Het geheugen en de andere hardware lijkt in orde: ik kan win2k gewoon installeren wanneer ik 1 van de 2 HD's als normale IDE device instel.

Kan iemand mij verder helpen, ik heb namelijk geen idee hoe ik nu verder moet.

Bij voorbaat dank,
BasV

Verwijderd

io,

Heb W2K anders geïnstalleerd, effe HD op een niet RAID controller geplaatst (zonder disk vind W2K dan toch geen HD), geboot vanop CD van W2K, vervolgens W2K geïnstalleerd, vervolgens HD op RAID channel gezet op mobo (ook KT7 RAID), laten booten van daar, de drivers voor W2K geïnstalleerd en ie bootte vervolgens prachtig...

Misschien geen antwoord op uw vraag, maar da kan een oplossing zijn...

-- Koder

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem!
Geen install. mogelijk van w2k op RAID HP370 controller.

Heeft iemand al een oplossing gevonden:
Ik heb 2xHD als Array0
w98 met upgrade al geprobeerd, werkt ook niet.

Please help me :)