ALs ik handmatig inbel via DUN dan maakt hij keurig verbinding en kan ik op de server het internet op. Als ik RASS laat inbellen (eerst oude verbinding verbroken natuurlijk
)dan maakt hij verbinding (status is connected) maar er is met geen mogelijkheid op internet te komen. Pingen naar internet-servers werkt niet en via internet is het ook niet mogelijk om naar m'n ip te pingen.
Configuratie: Windows 2000 Server SP4 als domeincontroller met DHCP met een Alcatel Speedtouch USB ADSL modem. XS4all als provider.
Verder is er nog het probleem dat de clients niet op internet kunnen komen ook al ben in gewoon via DUN ingebeld. Ik heb na het zoeken in de grote berg van pagina's die over dit onderwerp gaan nog diverse dingen geprobeert, maar die boden geen oplossing.
De DNS doet het goed, ik heb geen . root zone in m'n dns staan en heb bij forwarders de DNS van xs4all (194.109.6.66) ingesteld staan.
Misschien is alles wel opgelost al RASS het goed doet.
Iemand tips om mij verder op weg te helpen?
Configuratie: Windows 2000 Server SP4 als domeincontroller met DHCP met een Alcatel Speedtouch USB ADSL modem. XS4all als provider.
Verder is er nog het probleem dat de clients niet op internet kunnen komen ook al ben in gewoon via DUN ingebeld. Ik heb na het zoeken in de grote berg van pagina's die over dit onderwerp gaan nog diverse dingen geprobeert, maar die boden geen oplossing.
De DNS doet het goed, ik heb geen . root zone in m'n dns staan en heb bij forwarders de DNS van xs4all (194.109.6.66) ingesteld staan.
Misschien is alles wel opgelost al RASS het goed doet.
Iemand tips om mij verder op weg te helpen?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 09:15 ]