Ik ben al een paar weekjes bezig met het modden van mijn case
. Nu wil ik mijn glow string langs de rand van mijn moederbord plakken. Ik ben van plan om bison hard plastic lijm te gaan gebruiken maar ik weet niet 100% zeker of dit nu wel verstandig is. Welk materiaal kan ik hiervoor het beste gebruiken of is het helemaal niet slim om iets op de rand van je moederbord te lijmen ?
ik zou oppassen met lijmen aan je mobo omdat lijm behoorlijk agressief spul kan zijn. Als je al iets persé wilt lijmen zou ik een hobbylijm nemen die dan weliswaar niet zo sterk is, maar die in ieder geval ook niet door je mobo heet bijt.
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Verwijderd
Of gebruik zo'n lijm pistool. Let wel op lijm is erg heet. Test het gewoon even uit op een oud netwerkkaartje bv. Als je vervorming, verkleuring ziet van de print materiaal moet je het dus niet gaan gebruiken op je Mobo. Ook even voelen of het nog wel hard is de print.
Meeste printplaaten zijn gebaseerd op epoxy als ik me niet vergis een soort van kunststof dus epoxy lijm zou misschien nog wel beter zijn. gewoon verkrijgbaar bij een doe het zelf markt. Deze lijm is wel 2 componenten.
Meeste printplaaten zijn gebaseerd op epoxy als ik me niet vergis een soort van kunststof dus epoxy lijm zou misschien nog wel beter zijn. gewoon verkrijgbaar bij een doe het zelf markt. Deze lijm is wel 2 componenten.
en die lijm werkt dus juist doordat het lekker een laagje van het te lijmen oppervlak meeneemt in de reactie.... en dat wil je niet want dan kan het ook door je mobo heenvreten.
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Verwijderd
Hm je kunt er anders ook bv alu mee lijmen lijkt me sterk dat ie daar ook op reageert door er een laagje van mee te nemen.hufkes schreef op 03 juli 2003 @ 01:46:
en die lijm werkt dus juist doordat het lekker een laagje van het te lijmen oppervlak meeneemt in de reactie.... en dat wil je niet want dan kan het ook door je mobo heenvreten.
maar goed dat zou kunnen. Ik zeg al eerst TESTEN
Verwijderd
Met Secondenlijm hoef je niet de hele rand in te smeren, maar kan je om de x cm een heel klein drupje doen. (Net daar waar geen componenten zijn en printbanen lopen)
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 02:07 . Reden: Taalfoutje veranderd ]
Verwijderd
een mobo is multilayer je kunt dus niet precies zien waar de banen lopen alleen die aan boven en onderkant zitten. Maar daar tussen zitten ook nog printbanen en die mogen natuurlijk niet beschadigd raken.
De beste tip is hier het lijmpistool. Deze lijm werkt door temperatuurverschillen en niet door agressieve oplosmiddelen. En de warmte die 1 druppel lijm bevat, kan je moederbord makkelijk hebben.
je hebt al erg goedkope lijnpistolen bij de lokale bouwmarkt. En je kan echt alles met die dingen doen. Ik gebruik het ook om soldeercontacten mee te isoleren, draadjes vast te lijmen etcetc.
Verwijderd
is siliconenkit niet bruikbaar ? dat is volgens mij wel geschikt hiervoor.
het geleid niet, blijft altijd een beetje flexibel en is verkrijgbaar in niet-aggresieve vormen
het geleid niet, blijft altijd een beetje flexibel en is verkrijgbaar in niet-aggresieve vormen
Verwijderd
Het nadeel van een lijmpistool is dat de lijm pas juist bij een lage temperatuur zijn kracht krijgt en hard wordt.
En als het dus warm wordt in je kast, neemt de lijmkracht weer af en wordt het spul weer flexibeler. (De exacte temperaturen waarop de lijm smelt weet ik niet, maar het is niet erg hoog)
En als het dus warm wordt in je kast, neemt de lijmkracht weer af en wordt het spul weer flexibeler. (De exacte temperaturen waarop de lijm smelt weet ik niet, maar het is niet erg hoog)
een lijmkit uit een kitkoker gebruiken deze zijn (bij de goede fabrikanten) gewoon oplosmiddel vrij etc.
Verwijderd
Ik zou het mobo op een plexiglas plaat monteren, en mbv clips (of tie-raps) daaromheen de glow string plaatsen. En dan heb je ook nog de mogenlijkheid tot infrezen.
Standaard siliconenkit geleidt juist heel goed! Dit komt omdat er azijnzuur in zit.Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 14:37:
is siliconenkit niet bruikbaar ? dat is volgens mij wel geschikt hiervoor.
Zuurvrije kit zou niet mogen geleiden, maar meet dit eerst maar even voordat je mobo gaat supergeleiden!
Ik zou oppassen met de garantie vsn je mobo.
Het zou nog eens kunnen dat ze daar moeilijk over gaan doen.
Het zou nog eens kunnen dat ze daar moeilijk over gaan doen.
dubbelzijdig plakband niet een optie misschien?
Ik denk dat dat een goeie is maar het probleem is dan wel dat je heel erg moet piellen om het er goed op te krijgen/houden
Als je er 1 keer tegenaan komt mag je die halve string weer opnieuw er aan plakken.
Als je er 1 keer tegenaan komt mag je die halve string weer opnieuw er aan plakken.
Dan moet het wel heel erg heet worden in je kast, want als die lijm vloeibaar is dan is ie heet genoeg om mooie blaren op je vingers te zetten (ervaringsdeskundigeVerwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 14:46:
Het nadeel van een lijmpistool is dat de lijm pas juist bij een lage temperatuur zijn kracht krijgt en hard wordt.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Je maakt je vooral zorgen over je MoBo, maar volgens mij vreet hardplasticlijm ook je glowstring weg
Ik ken mensen die dat probleem in ieder geval NIET hadden met een lijmpistool.
Verwijderd
die lijm is niet zo heet hoor ik heb het vaak zat over mijn handen laten lopen perongelijk is denk rond de 40 grade nou douchen doe je ook bij 38 graden dus lijmpistool is echt een super altanatief en de glowing string smelt echt niet
waarom plak je hem niet op je kast vlak langs je mobo?
Nou, die lijm is wel ietsie heter als 40 graden hoor...Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:32:
die lijm is niet zo heet hoor ik heb het vaak zat over mijn handen laten lopen perongelijk is denk rond de 40 grade nou douchen doe je ook bij 38 graden dus lijmpistool is echt een super altanatief en de glowing string smelt echt niet
Het doet namelijk pijn als je pistool genoeg is opgewarmt, en
bij een casetemp van 40 graden blijft het nog wel vastzitten; als dat zacht zou worden lijkt het me niet zo verstandig
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Yep, smeltlijm mag tot 140 graden verhit worden, daarna gaat het waarschijnlijk verbranden. De gemiddelde lijmpistool wordt 120 graden (druppel water gaat koken).
Als de lijm nog zacht is kan je het makkelijk en mooi modelleren als je je vingers vochtig maakt, droge vingers werkt niet, dan plakt het daar ook aan. Pas wel op, het kan warm zijn!
De warmte doet niets met je mobo, zolang je maar uit de buurt van componenten blijft!
Suc6 (en wel pics laten zien als het af is!)
Als de lijm nog zacht is kan je het makkelijk en mooi modelleren als je je vingers vochtig maakt, droge vingers werkt niet, dan plakt het daar ook aan. Pas wel op, het kan warm zijn!
De warmte doet niets met je mobo, zolang je maar uit de buurt van componenten blijft!
Suc6 (en wel pics laten zien als het af is!)
Gewoon een lijmpistool gebruiken, kan niets gebeuren. Heb het zelf vaak genoeg gebruikt voor het vastzetten van o.a. AGP en PCI kaarten (voor als het echt niet los mag, bijvoorbeeld in school pc's etc)
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.
ik heb laatst stand-offs voor me waterblok vastgelijmt met 3 seconde lijm, en dat was geen enkel probleem ik denk dat bison kit ook wel kan, als het maar niet geleidt dan is het prima
Pagina: 1