[adsl] Krijg geen goed IP toegewezen

Pagina: 1
Acties:

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 13:21
Ik heb een Thomspon 510 adsl modem, hiermee krijg ik op de ene pc wel automatisch een goed IP adres toegewezen en met een andere pc niet. Op de andere 2e pc krijg ik een ip nummer toegewezen bijv. 169.0.254.114.92 terwijl er in mijn adsl modem ingesteld staat (DHCP tussen een range van 10.0.0.150 en 10.0.0.200)

Als ik handmatig op de 2e foute pc het ip instel op 10.0.0.153 dan kan ik de 2e pc 10.0.0.150 en het modem/router 10.0.0.138 wel pingen.

Als ik probeer verbinding te maken met de modem (dus internettten) of in het modem probeer te komen via de internet explorer lukt dit niet?

Ik heb het modem al gereset, de drivers op de pc van mijn onboard LAN al opnieuw geinstalleerd. Ik kan tussen de 2pc wel elkaars shares berijken maar niet op allebei internetten.

Ik heb windows xp sp1 (op allebei de pc's)

Wat kan ik hier aan doen. Zelfd denk ik dat het aan het DNS / DHCP ligt. IK heb echter geen idee waarom ik zo'n raar IP adres krijg. Het is begonnen toen ik mijn onbard sound chip activeerde en die begon raar te doen met mijn Creative Audigy. Inmiddels heb ik de onboard sound al uitgeschakeld.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Als je handmatig aan het instellen bent moet je de gateway ook instellen en de primary DNS op de werkstations. Allebei moeten ze wijzen naar het IPadres van de router.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 00:03 ]

Verwijderd

Ik heb dezelfde modem en had dezelfde problemen. Nu handmatig ingesteld en geen problemen meer. En heb je wel de drivers geladen van de KPN CD (als je KPN hebt). Want dan moet je de thompson cd die je erbij krijgt niet laden namelijk.

• marenk_vos
Heb ik gedaan... het werkt nog niet.... het lijkt wel of internet explorer of wat dan ook via de verkeerde adapter (firewire staat er ook bij) het internet op wil. De firewire heb ik echter wel uitgeschakeld

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

• marenk_vos
hij geeft ook aan kan server niet vinden, dns error

Verwijderd

Je hebt dus de Primary DNS op het werkstation ingesteld? Dus daar het IP adres van de router/modem ingevuld?

• marenk_vos
ja....

Verwijderd

Voor de duidelijkheid nog 1x alle instellingen:

-- Primary DNS ingesteld (heb je gedaan)
-- Gateway ingesteld ( dat is het Ip adres v/d router ) vergeet niet op TOEVOEGEN te drukken. Dit vergeten mensen welleens en dat doet ie het niet
-- DHCP hebben uitgeschakeld
-- Een geldig IP adres binnen de range en subnetmasker hebben ingevuld

Verder kan ik nix bedenken. Veel Succes

• marenk_vos
ja..... sorrie maar ik kan niets anders zeggen dan dat ik dit gedaan heb.... ik begrijp er ook helemaal NIETS meer van..... en ik kan alles ook gewoon pingen...

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

Fox1234 schreef op 02 July 2003 @ 23:55:
Ik heb een Thomspon 510 adsl modem, hiermee krijg ik op de ene pc wel automatisch een goed IP adres toegewezen en met een andere pc niet. Op de andere 2e pc krijg ik een ip nummer toegewezen bijv. 169.0.254.114.92 terwijl er in mijn adsl modem ingesteld staat (DHCP tussen een range van 10.0.0.150 en 10.0.0.200)

Als ik handmatig op de 2e foute pc het ip instel op 10.0.0.153 dan kan ik de 2e pc 10.0.0.150 en het modem/router 10.0.0.138 wel pingen.

Als ik probeer verbinding te maken met de modem (dus internettten) of in het modem probeer te komen via de internet explorer lukt dit niet?

Ik heb het modem al gereset, de drivers op de pc van mijn onboard LAN al opnieuw geinstalleerd. Ik kan tussen de 2pc wel elkaars shares berijken maar niet op allebei internetten.

Ik heb windows xp sp1 (op allebei de pc's)

Wat kan ik hier aan doen. Zelfd denk ik dat het aan het DNS / DHCP ligt. IK heb echter geen idee waarom ik zo'n raar IP adres krijg. Het is begonnen toen ik mijn onbard sound chip activeerde en die begon raar te doen met mijn Creative Audigy. Inmiddels heb ik de onboard sound al uitgeschakeld.
Misschien een idee om vanwege dat onboardsound inschakelen, ff een aantal systeemherstelpunten terug te gaan?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• marenk_vos
ik heb zojuist een backup met norton ghost terug gezet naar een punt waarop ik nog niet mijn onboard sound had aangezet en ik kreeg direct een goe IP-adres. Ik snap niet wat er dan een uur geleden fout was....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Fox1234 schreef op 02 July 2003 @ 23:55:
Sim-Pel .. dat is een APIPA adres.
Oftewel een IP adres wat je OS 'verzint' als hij als DHCP Client staat ingesteld maar geen DHCP server kan vinden.
Gezien het feit dat de rest van je clients wel werken *EN* die PC het ook goed doet met een hard ingesteld adres , gok ik dat je NIC gewoon rot is.

Kans is aanwezig dat je NIC namelijk ni een DHCP offerloop blijft hangen (maar dat valt helaas niet te checken met die modems).
Mijn advies : ram eens een andere NIC in die PC en zet 'm op DHCP.
Kans lijkt mij bijzonder groot dat het gaat werken als een trein.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• marenk_vos
Het werkt nu na het terugzetten van mijn backup wel helemaal goed... dus lijkt me niet dat mijn NIC niet goed werkt

• marenk_vos
Sorrie dat ik dit bericht omhoog schop maar....

Het probleem heb ik nu weer. De PC die de vorige keer de draad kwijt was is dit nu weer, het gebeurde tijdens normaal internetten dat ik ineens geen data meer krijg.

Als ik kijk bij netwerkverbindingen en dan status van de lan-verbinding dan heeft hij ook het verkeerde subnetmasker namelijk 255.255.0.0

Op de goede PC staat hier 255.255.255.0

Ik heb op beide pc's dus DHCP ingeschakeld en verder alles op automatisch staan. (DNS etc.)

Als ik de foute pc instel op automatisch kan ik niet de andere pc in het netwerk pingen en niet de router pingen, als ik het handmatig instel op het juiste internet ip-adres (binnen de range van 150 ~ 200) kan ik wel alles pingen maar krijg ik geen data tijdens het internetten.

Hebben jullie nog ideeen? (ps ik weet zeker dat als ik nu opnieuw mijn image terugzet dat het dan wel werkt, ook heb ik nu een andere netwerkkaart in mijn pc gezet dus daar ligt het niet aan, andere netwerkkabels heb ik ook geprobeerd zonder resultaat)

• marenk_vos
Sorrie dat ik het nu alweer omhoog schop maar zucht ....... ik blijf het continue houden met mijn pc. Ik snap er helemaal niets meer van en wordt er behoorlijk chagerijnig van.

De software die ik geinstalleerd heb en die van belang is: Win xp (sp1) + alle fixes....

Nog even het probleem, wel alles kunnen pingen (op handmatig ingesteld) maar geen internet verkeer.... Op automatisch IP toewijzen krijg ik geen goed IP adres.

Ik heb een thompson speedtouch 510 v4 Router... hiertussen zit een hub waarmee een andere pc wel kan internetten en ik dus niet, lan kabel omwisselen heeft geen nut en andere poort in de hub ook niet.

Kan het soms zijn dat de router die ene PC blokkeerd, zoja hoe kan ik dit zien?

Na een nieuwe windows install is het probleem over.

[ Voor 5% gewijzigd door marenk_vos op 13-09-2003 14:10 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Fox1234 schreef op 13 September 2003 @ 14:08:
[...]
De software die ik geinstalleerd heb en die van belang is: Win xp (sp1) + alle fixes....
[...]
Misschien heb je dmv windows update een verkeerde netwerkdriver er overheen gegooid?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Als je netwerkkaart OOk goed is, is je winsock waarschijnlijk fuckedup.

Vandaag nog een pc mee gefixed:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock en HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock2 van een andere WindowsXP PC geimporteerd in de probleempc. Daarna werkte alles weer :)

• marenk_vos
Ik heb die register sleutels bekeken en er zat wel een verschil tussen bij de foute pc stond extra Winsock \parameters als waarde irDa

Deze waardes heb ik aangepast maar nog zonder resultaat... (hij doet het dus nog steeds niet)

Kan ik dit specifieke netwerk stuk niet op 1 of andere manier opnieuw installeren>

• marenk_vos
EUREKA !!!!!!!!!!!!!

Ik zeg maar 1 ding........

Winsockfix.exe

:)

http://tntmax.com/Download/Software/WinsockXPFix.exe/view

Pagina: 1