Moet verder over te klokken zijn ?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Ik heb een:
AMD XP1800
MSI KT4V-L
512MB DDR PC2700
Radeon 9500

De cpu is nog gelocked en draait op standaard voltage zonder ook maar enig probleem op 11,5x166. Verhoog m'n FSB 3MHz hoger, dan boot pc normaal. Sandra cpu burnin test draait zonder problemen, maar zodra ik 3d mark 2001 start loopt het zaakje na 5 sec vast. Heb het geheugen langzamer getimed, Fast writes uit, vcore verhoogd ed en hij blijft op hetzelfde vastlopen. Temp max is overigens 49. Ligt dit aan de combo cpu, mobo mem ? of gooit de radeon roet in het eten ?

iRacing Profiel

Verwijderd

msi staan er bekend om dat ze niet echt goed te overklokken zijn, volgens mij is je geheugen de bottleneck, die wil niet hoger dan 333 mhz (DDR snelheid dus 166 fsb :P )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 23:35 ]

Verwijderd

de radeon is zeker niet de bottlneck

ik denk eerder dat het msi is ... dat zijn niet zulk goede overclockers ...

ik draai m'n abit nu op 210 fsb (het is een at7 dus 166fsb is standaard nog niet mogelijk)

best ook corsair ram nemen ofzo om goed te ocen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 23:36 ]

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Die-Hard Overclocking & Cooling
Deze hoort in DOC, maar niet voordat je zelf het 1 en ander hebt geprobeerd, doorgelezen, nogmaals geprobeerd etc. etc. Overklokken is fouten elimineren (vrij naar: Fewture :) ).

Een betere startpost is dus wel zo handig. Zie trouwens ook de DOC FAQ :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Ja, is niet helemaal doordacht nee.Vond het zelf niet echt DOC. Heb al het een en ander geprobeerd, maar kon er geen logica in vinden.3MHz meer(169 ipv 166) moet opzich kunnen. Cpu test die vlekkeloos loopt, mem test overigens ook, alleen dat gamen wil niet. Ander mobo proberen lijkt de oplossing. Alleen doe je dat niet zo 1, 2, 3...

iRacing Profiel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie post van Tweeke hierboven- dit is niet het juiste subforum en bovendien is het een kwestie van daar de faq lezen: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

/verkeerde subforum/faq-dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.