[WIN 98 - SE] Gecrashed?

Pagina: 1
Acties:

• JoRuZ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2024

JoRuZ

Uw advertensie hier? Mail mij!

Topicstarter
Me pa zat vanavond weer eens achter onze comp foto's van ze digitale camera (via de USB) op onze computer te zenden. het programma liep vast, hij deed control alt delete, en de comp starte opnieuw op.

nu krijg ik net nadat het openingscherm van dat win98 aan het opstarten is een dos scherm met daarin zoietz van:

WIN.COM niet gevonden.

hij (de computer :P) wil hem:

1.- ook niet van CD rom starten
2.- ook niet in veilige modus starten (bij beide gaat hij weer terug naar dos en krijg ik A:\ ofzo te zien.
3.- de bootdisk werkt ook niet goed (hij kan de setup niet vinden ofzo :S)

als iemand mij met het oplossen van dit probleem zou kunnen helpen zou ik zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer blij zijn. Me HD is al een keer gecrashed en ik wil het liever nooit meer meemaken.

[ Voor 3% gewijzigd door JoRuZ op 02-07-2003 23:01 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

JoRuZ schreef op 02 juli 2003 @ 23:00:
1.- ook niet van CD rom starten
Staat je cdrom wel als first bootdevice? Daarna kun je gewoon booten via je Win98 cdrom en Win98 opnieuw er overheen installeren. Dan is je data gered. Misschien dat je je programma's opnieuw moet installeren, maar dat lijkt mij geen ramp.

Zorg in ieder geval dat je je harddisk even controlleerd op virussen. Mocht je trouwens niet via je Win98 cd kunnen booten dan kun je een Win98 bootdiskette downloaden: www.bootdisk.com :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JoRuZ

JoRuZ

Topicstarter
XceeD schreef op 02 juli 2003 @ 23:03:
[...]
Staat je cdrom wel als first bootdevice?
Uhh hoe doe/check ik dit? had eerst alleen cd in drive en niet diskette.

en nu ik eraan denk: toen ik hem probeerde te herinstallen zei hij dat er een schijfcompressieprogramma of iets was geinstalled ofzo waardoor het niet kon.

w000000000t.

Nooit van dat soort programma's gebruikt naar mijn weten

• JoRuZ

JoRuZ

Topicstarter
hmmz c:/windows/dir.exe doet het net geprobeerd, kzie dat alle data er nog opstaat, maar me windows lijkt hopeloos verloren (of toch niet? (<-vraag :P))

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik neem aan dat je scandisk ff gedaan hebt?

doe eens "scanreg" in de dosprompt en zet het register backup terug, misschien werkt dat

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• JoRuZ

JoRuZ

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 02 July 2003 @ 23:15:
ik neem aan dat je scandisk ff gedaan hebt?

doe eens "scanreg" in de dosprompt en zet het register backup terug, misschien werkt dat
nu word het helemaal grappig:

"er is onvoldoende geheugen"

"er is geen extended geheugenstuurprogramma geladen." en dan komt er iets van dat hij himen.sys niet kan laden.

is me ram opgeblazen ofzo?

• Mr.Nobody
  • Niet online
mmm, das niet goed :X

eerst kan ie win.com niet vinden en dan niet meer himem?
is die hd brak ofzo?

mmm, ff denken. volgens mij laad win98 zelf himem (bij win95 zat daar iets fout)
maar je zou hem zelf ook in de config.sys kunnen zetten.
misschien zit daar het probleem.
staat himem.sys wel in de windows folder?

[ Voor 54% gewijzigd door Mr.Nobody op 02-07-2003 23:34 ]

• JoRuZ

JoRuZ

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 02 July 2003 @ 23:31:
mmm, das niet goed :x

eerst kan ie win.com niet vinden en dan niet meer himem?
is die hd brak ofzo?
dit gaat de 3e keer worden dat DELL me naait met goedkope shit.

eerst gaat me gforce kapot, komen ze doodleuk met een ATI aanzetten
toen ging me HD naar de klote, komen ze met langzamere schijf aan
en nu crashed die ook alweer!!!!!!

morgen maarweer bellen, gelijk vragen of ik vaste helpdesk-klante korting kan krijgen.

en daarna weer bellen met me goede vrienden van kpn voor de 9x binnen een jaar tijd om mxstream weer opnieuw te installen mits dell morgen al gelijk met nieuwe hd aankomt.

ik ga weer leuke dagen tegemoet :P

• JoRuZ

JoRuZ

Topicstarter
Mr.Nobody schreef op 02 July 2003 @ 23:31:mmm, ff denken. volgens mij laad win98 zelf himem (bij win95 zat daar iets fout)
maar je zou hem zelf ook in de config.sys kunnen zetten.
misschien zit daar het probleem.
staat himem.sys wel in de windows folder?
1.- hoe zet ik hem in de config.sys?
2.- zal zo ff checken of hij erin staat, kzie net dat me pa scandisk aan de praat heeft gekregen met die repair functie hoopik......

• Mr.Nobody
  • Niet online
in de config.sys zet je hem door:

"edit config.sys" in te tikken.
en dan daarin dan "device=c:\windows\himem.sys" te zetten (let op het pad)
daarna afsluiten.

maar als die lui komen om je adsl te installen, kunnen die er niet ff naar kijken?
of kunnen die alleen adsl installen? :)
ik denk dat je een groter probleempje hebt, zeker als ik naar de history van die pc kijk (al weet ik niet over welke periode je spreekt)

• JoRuZ

JoRuZ

Topicstarter
***nieuwe ontwikkeling***

scandisk zegt dat hij fouten heeft gevonden. hij wil dingen opslaan in file9999.chk maar die zit al vol ofzo dus moet ik hem renamen en het opnieuw proberen.

file9999.chk = da niet zo'n file waar allemaal loze rest dingen worden heengeschreven? hij vond trouwens wel 1.800.000 bytes waarvan hij dacht dat ze loos waren.

kan het niet zijn dat die file volzit ofzo en dat dat ook *er is geen geheugen beschikbaar verklaard?*

en me adsl is al geinstalled, alleen als er probs zijn of alsik het moet herinstallen laatik altijd die knakkers opdraven, heb nie voor niks garantie :P

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 18:39
Om te kijken of je comp. eerst van de Cd-ROM boot en daarna pas van de HDD moet je in je BIOS zijn. Dus als je de comp. opstart meestel op DELETE of anders F2 drukken. (Geeft hij aan). Dan moet je even zoeken. Staat meestel in je moederbord boekje beschreven.

Als je van de Cd-ROM ook niet kunt booten zal het niet aan je HDD liggen, maar ik neem aan dat dat wel moet lukken.

Dan gewoon Win98 opnieuw installen en met een beetje geluk draait het weer (2 maanden ofzo :9) en kun je gelijk weer het net op met je ADSL verbinding.
Pagina: 1