Discman in ford mondeo

Pagina: 1
Acties:

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-06 14:26
Ik wil op vakantie mijn mp3cdspeler meenemen en heb daartoe vanmiddag een leuk cassete-dingetje gekocht. Probleem is echter dat er een ongeloofelijke zoemmmm doorheen komt en dat het signaal veel te zwak is (de autoradio EN mijn speler moeten beide vol open staan). Met andere woorden een slechte koop :( . Iemand enig idee hoe het kan dat de kwaliteit zo bagger is? Ik zit nu namelijk thuis en heb dat ding eens in mijn cassetedeck gedaan.. tot mijn verbazing goede kwaliteit :|

Ik heb een beetje rondgekeken en heb gezien dat er ook nog zoiets als een FM-modulator is. Dat zou dus een laatste optie zijn. Idealer zou ik het vinden als iemand weet hoe ik dat ding rechtstreeks op mijn radio moet aansluiten: er is namelijk wel plaats voor een CD-speler, maar de ingang is voor mij volledig onbekend. Het lijkt een beetje op een telefoonstekkeringang (jacks heten die dingen volgens mij), maar dan met een zooi pinnetjes. Auto in kwestie is een ford mondeo.

Greetz :*)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:10

GaMeOvEr

Is een hork.

FM modulator wordt dat. Dat andere ding is een wisselaaraansluiting. Daar kun je dus ook alleen maar een wisselaar aanhangen, is een specifieke pin-layout.

Altijd gelazer met die goedkope af-fabriek prutradio's. (Naja, goedkoop, je betaalt stevig voor iets wat rotzooi is.)

Dat het thuis wel goed werkt, geeft het kwaliteitsverschil tussen je autoradio en je thuisspul aan. (Hele slechte koppen in die autoradio's, ook niet geen stevig systeem voor stabiliteit van het bandje.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Is het een cassette player met autoreverse?
Probeer de "tape" eens de andere kant op.

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:09
Zijn er wel radio's die een ingang hebben waarom je bv. een Ipod aan kan sluiten? Dit zou ik wel ideaal vinden.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

MMM..het is algemeen bekent dat die "bandjes" niet de hoogste kwaliteit geven...maar zo slecht heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Ik denk ook dat het meer aan jouw ootoo-radio ligt dan aan het bandje

Beste film ooit

• n3ck
Ik ga eerst nog wel ff de koppen schoonmaken van de autoradio.. ik denk dat dat wel een aardige insteek is :D ; dat autoreverse zou inderdaad ook nog wel kunnen werken: als je wat aan het bandje prutste werd het geluid namelijk ook beter..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Hou ons op de hoogte. Een echte fanaat had natuurlijk altijd de mogelijkheid gehad zijn mp3 speler direct in zijn volledig versterkte audio gedeelte te prikken ;)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
autoreverse is het probleem, de spoel in het bandje werkt maar 1 kant op en dus moet je even autoreverse drukken en klaar is kees , ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Overigens is een fm modulator wel heel mooi en goed weg te werken, denk maar eens over na.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik had dat vroeger ook, zo'n discman met een cassetbandadapter. rima geluid, maar het zal wel afhangen van de koppen.

Misschien dat er niet goed contact is?

• n3ck
Na een beetje te klooien met de schroefjes die erop zaten en een stukkie tape op het bandje (om hem iets omhoog te duwen als ie in de sleuf ligt) is het geluid een stuk beter :D Geen dure fm-modulator nodig gehad gelukkig dus! Overigens is het wel een Mondeotikje: in een veel oudere auto was het geluid zonder al die poespas een stuk beter .. maar goed morgen is mijn mondeo voorzien van een fijne MP3speler richting Zuid Frankrijk!
Pagina: 1