[VB6] PING-applicatie

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
Een aantal van jullie zijn vast wel bekend met het programma Alchemy Eye. Dit programma kijkt met een bepaald interval of de PC's,routers,etc nog in dienst zijn. Nu wil ik, puur voor de kick, zelf zoiets maken in VB6. Ik kan bv een ping-commando geven, dit sturen naar een tekstfile en deze weer uitlezen etc. Ik vraag me af of er simpelere/andere oplossingen zijn.

Hoe zou een programma als Alch. Eye dat dan doen ?

• nxt
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

in java kan ik bijvoorbeeld een applicatie opstarten en vervolgens de output opvragen
van dat process,
misschien is zoiets ook mogelijk in VB

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Als je van elk van de apparaten een poort hebt die gebonden is aan een tcp/ip listener, kun je een connectie (proberen te) maken en als die geaccepteerd is weet je dat het nog aan staat.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:12

SpamLame

niks

Middels SNMP denk ik dan.
Ken zelf het programma niet, maar goed

• pkouwer
  • Laatst online: 07-10-2025
Limhes schreef op 02 juli 2003 @ 22:21:
Als je van elk van de apparaten een poort hebt die gebonden is aan een tcp/ip listener, kun je een connectie (proberen te) maken en als die geaccepteerd is weet je dat het nog aan staat.
punt is dan dat je de poort moet weten. in AE tik je het IP-adres in en werken maar.

• bigtree
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 11:51
Zoek op 'vb ping' bij google. Levert leuke resulaten op!

Lekker woordenboek, als je niet eens weet dat vandalen met een 'n' is.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:53

RayNbow

Kirika <3

Zoals de anderen zeggen kan je beter zelf de ping code gaan schrijven, maar wil je iets zoals dit...
nxt schreef op 02 July 2003 @ 22:21:
in java kan ik bijvoorbeeld een applicatie opstarten en vervolgens de output opvragen
van dat process,
misschien is zoiets ook mogelijk in VB
... dan is dit misschien wel interessant voor je: HOWTO: Create a Process for Reading and Writing to a Pipe

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• nxt
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

RayNbow schreef op 02 July 2003 @ 22:59:
Zoals de anderen zeggen kan je beter zelf de ping code gaan schrijven, maar wil je iets zoals dit...
... dan is dit misschien wel interessant voor je: HOWTO: Create a Process for Reading and Writing to a Pipe
dat is wel een mooi artikel.
of het zelf schrijven van een ping commando beter is weet ik nog zo net niet,
als je een keer in/output van een process ge-redirect hebt weet je de volgende keer hoe dat moet,
en en kun je dat ook gebruiken voor andere commandline dingen.
Pagina: 1