Dvdwriter.

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 23:19
Ik zat er dus aan te denken om een dvdwriter te kopen maar ik niet welke.

Ik zoek een writer die zowel + en - schrijft en ook op hoogste snelheid bij - was dat volgens mij 4x en + 2,4x. (dus eigenlijk alle mediums brandt op topsnelheid :) )
Ook cd's goed kan branden op hoge snelheid zowel r als rw.

Ook dat de writer redelijk goedkoop is :P (maar ja dat willen we allemaal)

welke writer is dan de beste keuze ?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hier zijn al heel veel topics over geweest, ff de search gebruiken zou geen kwaad kunnen.
De meest gebruikte op dit moment zijn over het algemeen de NEC-1300, of de Sony DRU(nogwat), waarbij de NEC het goedkoopst is.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

NEC ND-1300A met mijn gehackte firmware :D Kan zowel DVD-R als DVD+R op 4x schrijven (mits je 4x media gebruikt ;)).

DVD-RW op 2x en DVD+RW op 2,4x

webOS all the way!

Verwijderd

ik heb die nec 1300 gehad maar dat was brandhout , twee exemplaren zelfs , die ik in twee machines heb geprobeert , maar de meeste dvd's branden ze gewoon niet , ik heb nu de nieuwste van sony en die brandt als een trein :)

Verwijderd

ja hoor koop een sony dru 10a(215€) en flash die naar een sony dwu 500a dan hebbie 4x en +/- writer zie topic Verwijderd in "DVDbrander Sony dwu10a -<>- dru500"

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:02 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Stephen2002, kijk eens naar de reply/post boven je.
Met de nieuwste, gehackede firmware pakt die NEC bijna alles.
Zonde van die euro's prijsverschil lijkt me zo...

Verwijderd

ik wist het niet :( , maar ik mocht um één op één omruilen , het ging om een bevriend bedrijf , dus ik heb dat maar gedaan om overal vanaf te wezen , maar zo'n firmwarehack is zeker interesante kost .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:06 ]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:32
Ik heb ook al een aantal klanten gehad die met hun NEC1300 terug kwamen en wilden inruilen op een DRU5X0. NEC1300 pakt bijna geen schijfjes zeggen ze dan, waarop ik antwoord dat er een gehackte firmware rondgaat waarmee ze wel vanalles kunnen fikken. Niks mee te maken vinden ze, hij moet het meteen doen anders is het rotzooi. En dus kloppen ze weer vrolijk 100nogwat euro uit de broekzak om die sony mee te nemen..... soms...... :P

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
dominator schreef op 02 July 2003 @ 22:14:
[..] waarop ik antwoord dat er een gehackte firmware rondgaat waarmee ze wel vanalles kunnen fikken. Niks mee te maken vinden ze, hij moet het meteen doen anders is het rotzooi. [..]
En op zich hebben ze gelijk.
Ik persoonlijk zou ook de gehackte firmware gebruiken, maar iemand met minder ervaring zou dat niet zo gauw doen.
Stel je eens voor dat de drive defect gaat (hoeft niet aan de formware te liggen) en de drive moet terug naar de fabrikant. Die kan dan heel erg moeilijk gaan doen over garantie, omdat je de drive buiten z'n specificaties gebruikt.

Daarnaast hebben mensen niet altijd de tijd en zin om te gaan experimenteren. Het spul moet het gewoon meteen doen en als dat inhoud dat het iets meer kost, dan moet dat maar, tijd om het uit te zoeken kost soms ook geld.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:32
Blijkbaar. Zo blijkt maar dat er GELUKKIG veel verschillende klanten zijn. De een zit nog te zaniken over een nieuwe floppydrive van 10 euro hoe duur dat wel niet is terwijl een andere klant het geen reet interesseert hoeveel ie kwijt is als hij maar kwaliteit krijgt..... :)

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 23:19
tja ik wil kwaliteit voor een zacht prijsje :)

maar over het algemeen zie ik zulk soort dingen als een investering als ik nu iets duurs koop en het 3 jaar mee dan vind ik dat beter dat ik iets goedkoops koop dat volgend jaar stuk is.
dus de sony dwu 10a of de nec 1300a... hmmz is kijken of de prijzen gezakt zijn na de vakantie

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Deze vraag is toch wat te open, lees eerst eens een review van DVD-writers. Als je twijfelt tussen bepaalde modellen, zoek daar dan eerst zo veel mogelijk over op, en post dan tussen welke modellen je twijfelt, waarom, wat je over de verschillen hebt gevonden etc etc.

Zie ook : Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik kopen? ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.