N00b Vraagje over draadloze netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo, we zitten nu thuis op moment met een 100 mbit netwerk met UTP kabels, maar aangezien de lengte van de kabels nog al lang is en er nog al wat verbindingsstukken inzitten, is de snelheid en stabiliteit niet om naar huis te schrijven. Ook is het de bedoeling dat de PC van mijn zusje op het netwerk komt. Nu is mijn vraag: Wat is de goedkoopste oplossing om 3 computers draadloos te verbinden?

Beschikbare poorten : Rj-45 in elke computer en USB(daar heb je toch ook draadloze netwerk-dingen in?) in elke computer.

De snelheid is niet echt zeer belangerijk, als het maar genoeg is om internet te delen. 200kilobyte/sec 1,6 Mbit is dus al voldoende. ik heb al even gezocht maar nog niet echt wat gevonden. Wie weet een makkelijke en zo goedkoop mogelijke oplossing?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Draadloos is vrij prijzig.
Als je iets meer info geeft over de verschillende afstanden, kan er al een betere schatting worden gemaakt. Je moet rekenen op een Router/Accesspoint, en per systeem een netwerkkaart, of een USB/RJ45->WiFi converter. Voor die verschillende hardware componenten zou je eens op de Pricewatch kunnen kijken.
Het enige waar je tegen aan zult lopen bij grotere afstanden, is de demping van je WiFi signaal. Je loopt de kans dat je extra versterkers/antennes zult moeten gaan gebruiken, en dan wordt het al snel veel prijziger.

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Afstand tussen pc van mij en van mn zusjes kamer is nog geen 10 meter, maar naar PC2 die op de benedenverdieping staat is veel verder.

Verwijderd

Een goedkope doch kwalitatief hoogwaardige, draadloze oplossing bestaat volgens mij bijna niet -- althans, ik was hier zelf ook in geinteresseerd, totdat ik eens uitrekende hoeveel geld het uiteindelijk zou gaan kosten... :(

Volgens mij kun je beter op zoek gaan naar een redelijk geprijsde switch en de PC's op die manier verbinden. Je hebt dan wel weer kabels nodig, maar wat betreft de afstand zou dit geen problemen mogen opleveren. Het gaat er vooral om hoe irritant jij de 'kabelsalade' vindt... :P

Hoe is de verbinding met internet trouwens geregeld (analoog, kabel, adsl, ...)?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:51 ]

Verwijderd

Valt allemaal wel mee hoor.. een Wireless Access point en 3 kaartjes..

Als ik bij een gemiddelde leverancier kijk (bv Norrod) kom ik in totaal op iets van EUR 170 uit.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
En over welk merk praat je dan?
Waarschijnlijk heb je dan de ietwat goedkopere merken (Sweex, alhoewel die al duurder is geloof ik) met iets minder vermogen.
En StonedKinG, wat versta je onder VEEL verder??

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

MBV

Ik weet dat een setje van sitecom (basisstation met router en printerserver geintergreerd) plus usb->wifi +- €200 kost, en een usb->wifi los €50. Dat schijnt goed spul te zijn. dan ben je dus in totaal €300 kwijt. je zou ook kunnen overwegen om 1 of 2 pc's met kabeltjes aan te sluiten, en de rest draadloos.
Wat heb je nu liggen? Een router, of een pc die als router werkt?

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Afstand tussen deze pc en PC 2 is schatting zo'n 30 :? meter...
Thuis hebben we kabelverbinding, en wat er nu lig is gewoon een hele lange normale utp, met aan het eind een stukje cross er aan.
PC 3 (zusje) heeft dus geen netwerk/internet verbinding.

Verwijderd

Wat is je budget?

En waarom draadloos? Ik krijg het idee dat dat is omdat de huidige bedrading niet lekker werkt.

Indien draadloos toch buiten het budget valt: koop een rol (goede) CAT5E kabel (utp), een RJ-45 tang, goede stekkertjes en een switchje. Ben je in totaal waarsch. zo'n 80 tot 100 euro kwijt, maar heb je een goedlopend netwerk. Een routertje is nog leuker, dan is het internet gelijk gedeeld (kost uiteraard wel weer meer)

Wat betreft het merk van de wireless set van EUR 180, ik zou het niet weten. Werken zal het vast wel, alhoewel grote afstanden lastig zouden kunnen zijn.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
+ ff searchen
ik heb al even gezocht maar nog niet echt wat gevonden. Wie weet een makkelijke en zo goedkoop mogelijke oplossing?
:?

Kan ik me moeilijk voorstellen

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.