Toon posts:

[DVD-ROM] Leest geen DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop er al een tijdje mee dat mijn DVD-ROM (Pioneer DVD-115) geen dvd's wil lezen, ik kan wel gewone cd's afspelen. Maar ik had vandaag even geformatteerd moest toch gebeuren, maarnee nog steeds werkt hij niet. Bij apparaatbeheer geeft hij netje het merk+type aan, en zegt dat hij zonder problemen werkt. Ik heb bij pioneerelectronics.com een driver gedownload en geinstalleerd... Restarten en ik zie vaag voorbij komen in dos dat hij F: is, ik denk ga ik mijn dvdrom even omdraaien met brander F:>G:>F: ... nog steeds doet hij helemaal nixx

HELP!? :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:41 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

paQ

zijn het DVD R(w) 's? of gewoon DVD's

* paQ zijn VAIO leest namelijk geen DVD R(W) :{ nieuwer type overigens weer wel :|

[ Voor 77% gewijzigd door paQ op 02-07-2003 21:42 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien zou je je DVD-Rom drive eens kunnen proberen te cleanen met zo'n cdtje met een borsteltje er onder. Je hebt iets meer power nodig voor het lezen van een DVD, misschien is je lens een beetje smerig geworden. Ik neem aan dat je met DVD-lezen een Data-DVD bedoelt, die je niet kan uitlezen in Windows (welke OS trouwens)?
En meteen daarbij de aanname dat je voor het afspelen van films wel een DVD-player hebt draaien.

Ik zou zeggen schoonmaken, en anders toch eens naar een ander uitkijken.

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 00:36

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 21:40:
Ik loop er al een tijdje mee dat mijn DVD-ROM (Pioneer DVD-115) geen dvd's wil lezen, ik kan wel gewone cd's afspelen. Maar ik had vandaag even geformatteerd moest toch gebeuren, maarnee nog steeds werkt hij niet. Bij apparaatbeheer geeft hij netje het merk+type aan, en zegt dat hij zonder problemen werkt. Ik heb bij pioneerelectronics.com een driver gedownload en geinstalleerd... Restarten en ik zie vaag voorbij komen in dos dat hij F: is, ik denk ga ik mijn dvdrom even omdraaien met brander F:>G:>F: ... nog steeds doet hij helemaal nixx

HELP!? :'(
Ik heb dit ook :'(. Met een Pioneer DVD-120R. Helaas, maar waar. Bij mij leest hij vreemd genoeg alleen audio-cd's. Zelf gebrande DVD's, originele film DVD's, niets leest hij meer. Ik ga ermee terug zaterdag, maar ik hou wel in de gaten hoe jij het gaat oplossen ;).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier WIN98, t'is gewoon een legale DVD uit de winkel =D Die dvd's die ik probeer hebben het wel allemaal gedaan op deze DVD-Rom

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik voor het afspelen van DVD's WinFast DVD (Leadtek) en Cyberlink PowerDVD... in "Deze computer" geeft hij ook aan dat de drive gewoon leeg is, als ik er weer een normale cd in doe, pakt hij die wel!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat lopen zoeken hier op het forum, ik denk dat de lens een beetje vuil is... wat kan ik het beste doen? een lens cleaner cd'tje kopen of openschroeven en met een watje beetje schoonvegen?

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11-2025

koli-man

Bartender!!!!

een lenscleaner-cd gebruiken. De dvd met zo'n speciaal spulletje erop doen voor schoon te maken. Daarna eens de dvd een beetje opwarmen voor de verwarming of als die niet aanstaat boven een lamp. Dat wil nog wel es helpen bij sommige dvd's

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
GeniusD, als je reply's doet, en je bent de laatste die reageert, staat het iets netter om je laatste post te editten, i.p.v. steeds een nieuwe post te doen.
Dat wordt uiteindelijk te onoverzichtelijk.
En die tip van de lens schoonmaken, staat hier ook al(heb ik zelf gepost)...
No flame intended, just trying to help.
Het geeft trouwens wel aan dat de TS zijn zoekwerk van te voren niet goed heeft gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 02 July 2003 @ 22:35:
GeniusD, als je reply's doet, en je bent de laatste die reageert, staat het iets netter om je laatste post te editten, i.p.v. steeds een nieuwe post te doen.
Dat wordt uiteindelijk te onoverzichtelijk.
En die tip van de lens schoonmaken, staat hier ook al(heb ik zelf gepost)...
No flame intended, just trying to help.
Het geeft trouwens wel aan dat de TS zijn zoekwerk van te voren niet goed heeft gedaan.
Ik zal er aan denken :*) btw thx iedereen voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1