HD van buitenaf aan of uit zetten

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Ik heb in mijn PC 3 schijven zitten (SCSI).
Nu wil ik graag de schijven van buitenaf aan en uit kunnen zetten, dat scheelt weer een berg herrie. Ook kan ik dan lekker dynamisch booten. Iedere schijf een ander OS :)
En het is SCSI, dus dat kan een schijf er bij krijgen terwijl alles draait. Dat gaat met het extern cabinet ook dat er aan hangt.

De rode draad in je PC kast is 5 volt, de gele 12 Volt.
Welke van die twee moet ik schakelen?

Verwijderd

gewoon een apparte At voeding kopen en een lange SCSI kabel en dan een leuk plankje maken met die disken erop :)
ken er een paar die dat ook hebbe gedaan
en dan nog een leuk plastic bakje erom en een 12cm FAN erachter en klaar is kees :)
uhm /me

Verwijderd

ik gebruik zelf een SCSI kastje :)
is wel makkelijker :)

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Er hangt al een extern cabinet aan die server. Daarin zitten 4 CDRom's en een tapestreamer. Ik was niet van plan om nog verder te gaan doorlussen.

Het moet toch wel kunnen om met schakelaars je schijven aan en uit te zetten?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Volgens mij kan SCSI kabel niet al te lang worden :( (ik dacht niet meer als 1,5 meter)
Zou ik even nagaan voor je gaat knutselen

Verwijderd

Je kan heb beste een bay kopen en ze dan een stukkie naar voren trekken als ze uit moeten..

Uitschakelen van je schijf, doe je door ALLE draden te onderbreken, anders kan je potentiaal verschillen opbouwen waardoor je onder stroom kan komen staan incluis je SCSI schijf !! Koop dus een schakelaar die alle vier de draden in een keer afschakeld..
Pagina: 1