Toon posts:

Beschikbaarheid ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beetje stomme vraag. Afgelopen weekend kreeg ik een brief van KPN: binnen 3 weken zou men mij een splitter sturen en dan kon ik direct internetten. Vette chill natuurlijk dat adsl eindelijk beschikbaar komt!

Ik natuurlijk meteen alle vette asdl spulletjes kopen: modem en accespoint enzo. Maar nu moet ik nog 3 weken wachten op de splitter. Zonder splitter zou je in principe ook moeten kunnen internetten; alleen niet bellen tegelijkertijd.

Nu wil het inbellen enzo niet lukken. Kan het zijn dat ADSL pas binnen 3 weken daadwerkelijk leverbaar is en dat men eerst brieven gaat sturen en splitters gaat sturen voordat men de modems in de centrale installeert? In de brief staat wel duidelijk: zodra de splitter dr is kunt u meteen internetten.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik makkelijk ff zien of er adsl nu al beschikbaar is of dat ze de modems nog moeten aanzetten... Ja, ik weet dat dit een vet kutte vraag is voor al jullie dudes die nog geen adsl hebben dat ik zo ongeduldig ben dat ik niet eens 3 weken kan wachten :). de kpn postcode check zegt nu: beschikbaar. of zou deze iets op de zaken vooruitlopen??

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Jou telefoonverbinding moet aan de andere kant worden "enabled" voor ADSL. Dat gebeurd een paar dagen voordat je de splitter ontvangt. Tot die tijd zal het dus helaas niet werken...

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben niet helederziend en werk niet bij KPN dus kan ook niet binnen in jouw wijkcentrale kijken :)

Hebt geduld en het komt allemaal goed. Zeker waneer je één van de eerste klanten in je wijk bent kan het even duren voordat alles goed en wel geregeld is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm jammer is moet dus nog even geduld hebben...... maar ja ik wacht nu al 2 jaar op adsl dus 3 weekjes extra moet in principe ook nog wel vol te houden zijn :) dank.

Verwijderd

Zelfs als je DE brief al hebt gekregen "u kunt NU meteen gaan internetten met ADSL, hier zijn uw gebruikersnaam en ww!" kan het soms nog een paar dagen duren voordat je provider je daadwerkelijk in het systeem heeft opgenomen (IP-nummer invoeren etc. etc.)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Neem daarbij de problemen die vooral Planet heeft gehad, Tiscali ook trouwens bedenk ik me net, met gebruikersnaam en verkeerde adsl-type als achtervoegsel.
Zit je te puzzelen met bredep@planet-adsl-basic, blijkt dat je met bredep@adsl-advanced wel online kan, of omgekeerd...
Ben inmiddels bij meerdere kennissen/klanten tegen dit probleem aangelopen.

Verwijderd

TIP bel kpn op om te vragen of de wijkcentrale al is bijgewerkt

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

bel 0900 8085, daar kan je vragen over de levering doen. Waarschijnlijk is jouw order pas net ingeschoten. Dan krijg je gelijk een brief dat het over een week of drie wel werkt. Heb je uberhaupt wel linesync enzo?

Aansluiten gaat als volgt:
1. Order komt binnen
2. Administratie wordt gecheckt
3. Lijn wordt gecheckt
4. Order bevestigd > Brief naar klant "u heeft over drie weken internet + pakket"
5. Provider geinformeerd over bevestiging (die sturen soms direct een WW en username)
6. Lijn wordt fysiek op netwerk aangesloten (op DSLAM)
7. Provider krijgt daar info over, ze kunnen je ook een IP geven en je zou in moeten kunnen loggen
8. KPN wacht op bevestiging en stuurt afdeling logistiek aan, ze sturen een pakket op
9. Je _zou_ moeten kunnen internetten
10. kpn informeert provider over compleet zijn van aanleg
11. kpn stuurt rekening afdeling aan.
Dat is zo'n beetje het schema :P Jij zit ergens tussen 4 en 6 en kan dus wellicht niet eens lijnsuynchronisatie maken of je krijgt nog geen IP van de provider.
BredeP schreef op 02 July 2003 @ 22:33:
Neem daarbij de problemen die vooral Planet heeft gehad, Tiscali ook trouwens bedenk ik me net, met gebruikersnaam en verkeerde adsl-type als achtervoegsel.
Zit je te puzzelen met bredep@planet-adsl-basic, blijkt dat je met bredep@adsl-advanced wel online kan, of omgekeerd...
Ben inmiddels bij meerdere kennissen/klanten tegen dit probleem aangelopen.
je kan bij planet zowel met @adsl-standard las met @adsl-comfort als met @adsl-advanced inloggen (alleen gaat alleen de @adsl-comfort bij mij dataverkeer opleveren ;)). Als je @planet-adsl-basic gebruikt, gaat het idd niet werken, want zo zit de planet suffix helemaal niet in elkaar 8)7 Ik denk dat je in de war bent met @xs4all-basic-adsl (die wel zo in elkaar zit ;)).

Enniewee, als je problemen met username of met IP adrestoekenning hebt, moet je de testuser eens proberen: user@test als username en test als wachtwoord, die doet het altijd als de verbinding fysiek op internet is aangesloten (alleen kan je dan niet internetten ;)).

Maar, je modem logt dus uberhaupt niet in? Of kan je gewoon geen pagina's openen? Of heb je geen lijnsync?

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 02-07-2003 22:38 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 21:13:
Ik heb een beetje stomme vraag. Afgelopen weekend kreeg ik een brief van KPN: binnen 3 weken zou men mij een splitter sturen en dan kon ik direct internetten. Vette chill natuurlijk dat adsl eindelijk beschikbaar komt!

Ik natuurlijk meteen alle vette asdl spulletjes kopen: modem en accespoint enzo. Maar nu moet ik nog 3 weken wachten op de splitter. Zonder splitter zou je in principe ook moeten kunnen internetten; alleen niet bellen tegelijkertijd.

Nu wil het inbellen enzo niet lukken. Kan het zijn dat ADSL pas binnen 3 weken daadwerkelijk leverbaar is en dat men eerst brieven gaat sturen en splitters gaat sturen voordat men de modems in de centrale installeert? In de brief staat wel duidelijk: zodra de splitter dr is kunt u meteen internetten.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik makkelijk ff zien of er adsl nu al beschikbaar is of dat ze de modems nog moeten aanzetten... Ja, ik weet dat dit een vet kutte vraag is voor al jullie dudes die nog geen adsl hebben dat ik zo ongeduldig ben dat ik niet eens 3 weken kan wachten :). de kpn postcode check zegt nu: beschikbaar. of zou deze iets op de zaken vooruitlopen??
Hee plaatsgenoot ! :P
Relaxed he dat we eindelijk ADSL krijgen , bedankt nogmaals voor de actie die je gestart bent _/-\o_

Ik denk dat we gewoon nog heel ff een week of 2 geduld moeten hebben , zo rond de week 11-18 juli zullen we online zitten , dus nog even wachten.

Heb jij je spullen dan al binnen ? Zoals je modem en splitter :?
Pagina: 1