Toon posts:

layers willen niet naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de layers naast elkaar hebben. Nu had ik dat gister avond voor elkaar maar vergeten te saven. En wat ik nu ook probeer het wil niet.
Als ik ze op absolute zet dan wil het wel maar dan is de positie niet vanaf de kantlijn van de table maar van het document zelf.

wat hij wel doet is de horizontale afstand. alleen de hoogte pakt i niet.
lijkt wel of er enters tussen zitten ofzo.

hier de code:

<body>
<table width="744" height="375" border="1" align="center" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="197">
<div id="Layer1" style="position: relative; left: 248px; top: 194px; width: 76px; height: 79px; z-index: 1; vertical-align: middle; background-color: #00FFFF; layer-background-color: #00FFFF; border: 1px none #000000;">1</div>
<div id="Layer2" style="position: relative; left: 386px; top: 194px; width: 75px; height: 79px; z-index: 2; vertical-align: middle; background-color: #0099FF; layer-background-color: #0099FF; border: 1px none #000000;">2</div>
<div id="Layer3" style="position: relative; left: 528px; top: 194px; width: 76px; height: 79px; z-index: 1; vertical-align: middle; background-color: #0000FF; layer-background-color: #0000FF; border: 1px none #000000;">3</div></td>
</tr>
</table>
<p> </p>
</body>

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:08 ]

Verwijderd

Lees CSS specificaties, debuggen, uitproberen wat er verandert als je bijv. top: 1px; doet, of top: 10px, of bottom: -79px;, of wat doet position: relative;, zijn er ook andere waarden mogelijk, zoals position: absolute;? Kun je op een andere manier div's naast elkaar krijgen? Zoals met float: left; of display: inline;?

Sorry, maar dit is typisch zo'n vraag die je hebt als je niet even zelf hebt gestoeid met CSS properties.

Verwijderd

Topicstarter
ben zelf geen held in dit en met css ben ik inderdaad nog niet mee aan de gang geweest. Maar het rare is dus dat ik niet snap dat het gister wel gelukt is. Dus ook zonder css moet het kunnen schijnbaar.

Verwijderd

Topicstarter
als ik -xx px gebruik dan krijg ik hem inderdaad wel op de juiste positie maar dat is volgens mij niet goed... denk ik... want het word zo wel een vage boel...
of zie ik dat verkeert.. en dat is dus ook niet wat ik gister gedaan heb...

nu moet ik dus de afstand verticaal dat verkeert staat negatief doen dan staan ze gelijk...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:26 ]

Verwijderd

Ten eerst is de width van je td 197, je zet er drie layers in die dit al ruim overschrijden 76+75+76=227, en als je het je gisteren lukte, zal dat vandaag ook wel weer eens lukken ;) ; en zonder style properties zal dit toch echt niet lukken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:30 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

crisp

Devver

Pixelated

position: absolute kan wel, maar dan moet je om alle drie de divs een div zetten die zelf weer position: relative heeft :)

Intentionally left blank

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je beter je opossing kan zoeken in een float.

kijk hier maar eens naar:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS1#float
http://www.handleidinghtm...nten/css-elementen06.html
Pagina: 1