Toon posts:

Bij webpagina openen: VB Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dus een bepaalde webpagina open (bij mijn FTP en enkele andere pagina's... vreemd genoeg niet allemaal) krijg ik de volgende webpagina:
<%@ Language = "VBScript" %>
<% Response.Buffer = true %>

<!--
WARNING!
Please do not alter this file. It may be replaced if you upgrade your web server
If you want to use it as a template, we recommend renaming it, and modifying the new file.
Thanks.
-->

<html>

<head>
<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" Content="text-html; charset=Windows-1252">

<%

Dim strServername, strLocalname, strServerIP

strServername = LCase(Request.ServerVariables("SERVER_NAME")) ' Server's name
strServerIP = LCase(Request.ServerVariables("LOCAL_ADDR")) ' Server's IP address
strRemoteIP = LCase(Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")) ' Client's IP address

' If the querystring variable uc <> 1, and the user is browsing from the server machine,
' go ahead and show them localstart.asp. We don't want localstart.asp shown to outside users.

If Request("uc") <> 1 And (strServername = "localhost" Or strServerIP = strRemoteIP) Then
Response.Redirect "localstart.asp"
Else

%>

<title id=titletext>Werk in uitvoering</title>
</head>

<body bgcolor=white>
<table>
<tr>
<td id="tableProps" width=70 valign=top align=center>
[img]"pagerror.gif"[/img]
<td id="tablePropsWidth" width=400>

<h1 id=errortype style="font:14pt/16pt Verdana; color:#4e4e4e">
<id id="Comment1"><!--Problem--></id><id id="errorText">Werk in uitvoering</id></h1>
<id id="Comment2"><!--Probable causes:<--></id><id id="errordesc"><font style="font:9pt/12pt Verdana; color:black">
De pagina die u probeert op te vragen, heeft momenteel geen standaardpagina. Mogelijk wordt de pagina nu bijgewerkt en geconfigureerd.
</id>
<br><br>

<hr size=1 color="blue">

<br>
<id id=term1>
Probeer de site later nog eens te bezoeken. Als het probleem aanhoudt, kunt u contact opnemen met de websitebeheerder.
</id>
<p>

</ul>
<br>
</td>
</tr>
</table>
</body>

<%

End If

%>

</html>
Iemand een idee waar dit vanaf komt?

Specs: IE 6.0, geen beveiligingsupdates geinstalleerd.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
My bad...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:52 ]

Verwijderd

Dit ziet eruit als een ASP pagina die niet geparset wordt. Host je die pagina zelf, of staat hij op een server op het internet? Hoe dan ook, dit ligt aan de server, lijkt me.

Verwijderd

Lijkt me vrij duidelijk:
We don't want localstart.asp shown to outside users.
[..]
De pagina die u probeert op te vragen, heeft momenteel geen standaardpagina. Mogelijk wordt de pagina nu bijgewerkt en geconfigureerd.
Oftewel: je moet je server nog configureren.. staat ongetwijfeld in de manual dit..

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja... het probleem is als volgt... Die ASP error had ik ook al in gedachten. Bij de desbetreffende pagina waar ik dit probleem als eerst had, kon dit namelijk te verklaren zijn.

Maar toen ik daarnet op m'n eigen FTP ging kijken, kreeg ik eenzelfde error... In plaats van een "404" kreeg ik dit :-S

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:54:
Lijkt me vrij duidelijk:

[...]

Oftewel: je moet je server nog configureren.. staat ongetwijfeld in de manual dit..
Oftewel: M'n server? ISS e.d staan al maanden uit. Dit probleem dook een week geleden uit het niets op :-S

Verwijderd

Oftewel: M'n server? ISS e.d staan al maanden uit. Dit probleem dook een week geleden uit het niets op :-S
Hoe kijk je precies op 'je eigen FTP' dan?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er een beetje van uit ging dat je loog over 'die andere sites', gebeurd vrij veel.. maar goed, dan wat andere mogelijkheden:

1) check je hosts bestand
2) check de 'route print'
3) telnet eens naar een site en zie wat daar staat (sluit je IE errors uit)
4) zet alle instellingen van IE eens op 'default'..

... dat was het zo'n beetje..

Verwijderd

Topicstarter
Mjah... ik ben Opera al aan het downloaden om uit te sluiten dat IE de boosdoener is... Ik had trouwens WS FTP lopen, maar da's iets van de laatste dagen... Na m'n testje met Opera zal ik ook wel eens een telnet sessie openen... Bij voorbaat dank... RD

Verwijderd

Topicstarter
Nope... Opera geeft me dezelfde: Werk in Uitvoering, error... Heb ik nog nooit gezien :S...

Verwijderd

Topicstarter
Goed... heb het probleem gevonden... Het betreft hetvolgende: Op de een of andere manier ziet mijn computer een bepaalde URL als 127.0.0.1. Ik pingde dus naar www.whatever.com (andere website, maar die's prive) en kreeg dit: Pingen naar www.whatever.com [127.0.0.1] met 32 byte gegevens:"

Maar uhmmm... hoe maak ik dit dus ongedaan?

Verwijderd

Check de edit button Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif eens ;)

Voor de rest, dat hosts bestand al bekeken? En de route print?

Kijk ook even bij geinstalleerde software, staat daar zo'n DNS geval bij? (voor extra TLD's)

//edit
zoiets vermoedde ik al, vandaar ook mijn verwijzing naar je eigen server en hosts etc. Overigens is zo wel bevestigd dat je IIS wel degelijk draait.. hacker?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost... IIS eraf gedonderd en krijg nu weer de oude vertrouwde 404 ;-)... Zal inderdaad wel een DNS foutje zijn geweest... Thnx a ton, m8!!!
Pagina: 1