Games problemen met Radeon 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

• JohnS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02 15:26
Geachte medetweakers,

Ik weet niet of ik bij het juiste forum zit. Als ik verkeerd zit bij deze dan mijn excuus.

Ik heb een raar probleem en weet niet precies waar dat aan ligt. Gisteren heb ik mijn Radeon 9600 Pro van Sapphire geinstalleerd. Na de Catalyst 3.5 en control panel te hebben geinstalleerd werd het tijd om het beestje te testen.

UT2003 perfect.
Unreal 2 Perfect.
IGI 2 perfect.
C&C Generals vast als een huis :?
NOLF 2 vast als een huis :?.

Vreemd dacht ik. Laatste patch geinstalleerd voor generals maar mocht niet werken. Toen drivers eraf gehaald en de laatste Omega drivers geinstalleerd. Werkt ook niet. Het gebeurt zodra ik mijn settings wil veranderen naar 1024*768 High detail. Alles loopt vast zelfs Windows XP Sp1. PC moet ik dus resetten met knop. Hetzelfde geldt ook voor NOLF 2. Als ik een level wil starten dan loopt ook deze muur vast :(.
De rest van de spellen en bijvoorbeeld 3dMark 2001 loopt ook goed. Heeft een van jullie misschien ervaring met dit soort problemen.

Mijn Specs

AMD 1700
768 Mb RAM
MSI 6390 L moederbord
Sapphire Radeon 9600 Pro
Windows XP SP1 Uk.

Ik heb niets geoced.

JohnS

Verwijderd

Heb je de 3d instellingen voor de games wel goed ingesteld? Ze staan meestal op standaard, en dat kan nog wel eens probleempjes geven..

• JohnS
Moet dat in de driver worden ingesteld of in het spel zelf ?

JohnS

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In de game zelf.

Overigens lijkt mij het toch een driver probleem, het is niet specefiek één game en die videokaart zelf lijkt me wel goed aangezien zoiets zwaars als 3Dmark het wel doet.
Probeer eens wat te spelen met verschillende drivers (videokaart, chipset, ...).

[ Voor 90% gewijzigd door kamerplant op 03-07-2003 09:05 ]

🌞🍃

• JohnS
Ik heb hier een Geforce 2 MX gehad van Asus en die had nergens problemen mee. Ik heb zelfs al generals opnieuw geinstalleerd maar mocht niet baten. Heel erg vreemd dus.

JohnS

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:13
de vorrige driver goed weggehaald?
detonators zijn nogal hardleers kwa uninstallen..
detonator destroyer gebruiken of windows reinstall..
die laatste werkt t beste natuurlijk :P

Bier, Whiskey en Metal!!

• JohnS
Zat ik zelf ook aan te denken om Win XP opnieuw te installeren. Kijken wat tie doet. Ben dan wel even bezig maar ja dat maakt niet.

JohnS

• JohnS
Ik heb wel een cleaner gebruikt maar die zal wel niet genoeg zijn geweest.

JohnS

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:13
JohnS schreef op 03 July 2003 @ 11:59:
Zat ik zelf ook aan te denken om Win XP opnieuw te installeren. Kijken wat tie doet. Ben dan wel even bezig maar ja dat maakt niet.
idd of ff bezig met reinstall of oneindig blijven klooien met op het laatst het idee had ik maar een format gedaan :P

ik reinstall zo ie zo ltijd windows bij vidkaart van ander merk, of nieuw mobo..
t kan wel werken maar ik ben liever zeker :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

JohnS schreef op 03 July 2003 @ 08:14:
Moet dat in de driver worden ingesteld of in het spel zelf ?
Als het goed is kan je het progje vinden onder je menu start. Dus start > Programma's > Desbetreffende spel > Dan krijg je een opstart en ook heel vaak een apart exe bestandje voor de 3d instellingen. Als hij er niet staat moet je eens in de directory kijken waarin je het spel hebt geinstalleerd.
Pagina: 1