kabel internet op asus P4P800

Pagina: 1
Acties:

• oreally
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
het lukt me niet om mijn chello verbinding tot stand te brengen op de onboard netwerk kaart van mijn asus P4P800, en met een losse netwerk kaart lukt het wel
heeft er iemand anders deze probleem ook of weet iemand mischien hoe ik het kan maken?

Verwijderd

Ik neem aan dat je al geprobeerd heb de laatste drivers van de asus-site te downloaden?

Probeer alstjeblieft wat uitgebreider te zijn, want op deze manier kan niemand wat met je topic. Dus:

1) welk OS?
2) welke drivers?
3) foutmeldingen?
4) wat werkt er precies niet?
5) staat de kaart wel in het apparaatbeheer?
6) zonder uitroepteken of rood kruis ervoor?

enz..

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 06:38
en chello werkt volgens mij ook met het MAC adres van je netwerkkaart, is de losse netwerkkaart die ene die je altijd hebt gebruikt met je chello verbinding?

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je het mac adres van je netwerkkaat van chello al gecloned?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

als je je ip released van de netwerk kaart waar het wel werkt en dan pas in die onboard nic stops lukt het meestal wel.

in win2k/xp
ipconfig /release

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Als je kaart het gewoon doet ligt het waarschijnlijk aan het MAC adres van je onboard kaart.
Het kan wezen dat je IP wordt gekoppeld aan je MAC adres.

Ik zou dus ff met wat meer gegevens komen want dit is erg summier.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ff chello bellen en zeggen dat je een nieuwe kaart hebt -> mac doorgeven
of mac veranderen -> ff zoeken (zie bv hier MAC AddreS - D I S C U S S I E en: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/12#12)

[ Voor 46% gewijzigd door Mr.Nobody op 02-07-2003 21:01 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• oreally
  • Niet online
sorry dat ik zo weinig informatie gaf ik gebruik windows xp en en alles staat goed in apparaatbeheer en ik krijg geen foutmeldingen en als je onder status kijkt heeft het geen ip adres het behoort alles automatisch te krijgen van de DHCP server maar dat doet het niet.

ik wist niks van de mac adres dus ik zal het wel proberen te clonen bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

oreally schreef op 02 juli 2003 @ 21:11:
sorry dat ik zo weinig informatie gaf ik gebruik windows xp en en alles staat goed in apparaatbeheer en ik krijg geen foutmeldingen en als je onder status kijkt heeft het geen ip adres het behoort alles automatisch te krijgen van de DHCP server maar dat doet het niet.

ik wist niks van de mac adres dus ik zal het wel proberen te clonen bedankt voor jullie hulp
Even naar Mr Nobody kijken wat deze geschreven heeft. klonen heeft geen nut
meer ip adres moet vrij gegeven worden en dat kun je zelf niet.even naar chello bellen en zeggen dat je een nieuwe kaart hebt dan geven hun de kaart weer vrij

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 21:19:
[...]

Even naar Mr Nobody kijken wat deze geschreven heeft. klonen heeft geen nut
meer ip adres moet vrij gegeven worden en dat kun je zelf niet.even naar chello bellen en zeggen dat je een nieuwe kaart hebt dan geven hun de kaart weer vrij
Das niet helemaal waar.
Hier in A'dam met Lancity werkt klonen prima. Ik kan switchen tussen Linux en Draytek router zonder te hoeven bellen ;)

Verwijderd

Idd je kan toch eerst kijken wat voor mac die oude netwerkkaart heeft en vervolgens die nieuwe veranderen of als dat niet lukt softwarematig spoofen?
[oftopic]
Of je gebruikt gewoon die ouwe kaart voor chello en die on-board voor je thuisnetwerk als je die hebt want die on-board van die p4p800 is toch een mooie 3 com gigabit LAN

Verwijderd

Gewoon je IP-adres etc er hard inzetten en die kaart niet op DHCP laten staan.
Works for me. Heb ook chello en die kaart die ik in 1999 gekocht had was een ISA ding (ja I know, kon toen niks anders in m'n pc kwijt).
En moest in die tijd eens wat testen met een laptop, had toen iemand van chello aan de lijn die me doodleuk vertelde dat het MAC adres voor DHCP nodig is en dat wanneer je gewoon je uitgedeelde IP op een andere kaart intikt (die dan wel via jouw modem gaat) prima werkt.
Werkte toen ook op die laptop hiero, dus zou niet weten waarom 't niet zou werken op die onboard kaart.

• oreally
  • Niet online
het werkt nu ik heb de mac adres verandert naar het zelfde als de netwerk kaart die ik van chello heb gehad.

[ Voor 15% gewijzigd door oreally op 02-07-2003 22:22 ]

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:20
MAC adres clonen op een netwerkkaart is normaal gezien niet mogelijk, zit nl ingebakken in het netwerkwerkkaart.

En idd, je IP die je van chello hebt gekregen is gekoppeld aan de MAC adres. Dus je krijgt alleen verbinding met die unieke MAC-adres.

Een handige oplossing is een router aanschaffen en de MAC van je kaart in de router zetten. (clonen dus)

[ Voor 41% gewijzigd door Kakaroto op 02-07-2003 22:31 ]

Verwijderd

Ka_ka_rot schreef op 02 July 2003 @ 22:27:
MAC adres clonen op een netwerkkaart is normaal gezien niet mogelijk, zit nl ingebakken in het netwerkwerkkaart.
.... en is in praktisch elk OS te veranderen... zoals oreally vlak voor je demonstreerde ;)
Een handige oplossing is een router aanschaffen en de MAC van je kaart in de router zetten. (clonen dus)
Het handigst is om gewoon even te bellen met chello. Wil je dat perse niet, kijk dan welk MAC die NIC had en zet die middels je OS in de huidige NIC.

Pas als je meerdere PC's wilt gebruiken wordt een router echt interessant imo..
Pagina: 1