Toon posts:

N00b Question, Geheugen...

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een Asus P4P800 Deluxe(144 euro) te kopen met een Intell prosessor 2.4Ghz met 800FSB(188 euro)

Nou zat ik te kijken naar corsair geheugen voor de dual channel op het bordje.

Ik zie 2 soorten Corsair geheugen in de pricewatch staan

1>512 Mb PC3200 DDR SDRAM Heatspreader(corsair) 91 euro...
2>512 Mb PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader(corsair) 129 euro...

Wat is het verschil? Ik zie dat er CAS2 tussen staat zeg mij niks overigens en dat platinum heatspreader zal wel om de warmte beter weg te geleiden dan de normale heatspreader??

Betekent CAS2 dat het 2 modules zijn ofzo? (dual?)

En tot hoe ver kan ik 't overklokken?Had ergens gelezen op tweakers tot 3200mhz?Ben de link weer is kwijt 8)7

Als iemand ffies een linkje weet kan ik ff lezen wat ik ervoor nodig heb om het overteklokken :P

:7

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Cas2 heeft een lagere timing dus kan het geheugen sneller!

Daarom is het ook duurder en moet het beter gekoeld worden :-)

BTW, PC3200 heet zo omdat het 3200Mbit per seconde aan zou moeten kunnen, maar het wordt ook PC400 genoemd omdat het op 400Mhz draait

Het valt te overklokken, zeker als het goed gekoeld is...maar afhankelijk van de koeling moet je denken tot rond de 450Mhz!

[ Voor 52% gewijzigd door swampy op 02-07-2003 20:19 ]

There is no place like ::1

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 05:58

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

check ook even de faq daar staat het ook tussen

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

swampy schreef op 02 July 2003 @ 20:15:
Cas2 heeft een lagere timing dus kan het geheugen sneller!

Daarom is het ook duurder en moet het beter gekoeld worden :-)
klopt hellemaal

alleen voor de topic starter koop niet die twin versie die speciaal op mekaar is afgestemd is gewoon dikke marketing stunt

Verwijderd

Topicstarter
Jeejz dat was een snelle reply! :o

Okies dat wou ik ff weten bedankt!

Oh en trouwens is dit een goed setupje of kan het volgende week alweer buiten bij het grofvuil?

400W Voeding
Intel Pentium4, 2.4Ghz(800FSB, Boxed)
Asus P4P800 Deluxe
512 Mb PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader(corsair)
Geforce4 Ti4600 Platinum(build by sparkle)
Soundblaster Audigy 2

Nou nog alleen een leuk coolertje voor dat intel dingetje 8)

"alleen voor de topic starter koop niet die twin versie die speciaal op mekaar is afgestemd is gewoon dikke marketing stunt"

Heb je een linkje naar zo'n geheugen dat je bedoelt? niet gelijk de duurste winkel van heel nederland maar lekker de goedkoopste :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:24 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:22:
Jeejz dat was een snelle reply! :o

Okies dat wou ik ff weten bedankt!

Oh en trouwens is dit een goed setupje of kan het volgende week alweer buiten bij het grofvuil?

400W Voeding
Intel Pentium4, 2.4Ghz(800FSB, Boxed)
Asus P4P800 Deluxe
512 Mb PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader(corsair)
Geforce4 Ti4600 Platinum(build by sparkle)
Soundblaster Audigy 2

Nou nog alleen een leuk coolertje voor dat intel dingetje 8)

"alleen voor de topic starter koop niet die twin versie die speciaal op mekaar is afgestemd is gewoon dikke marketing stunt"

Heb je een linkje naar zo'n geheugen dat je bedoelt? niet gelijk de duurste winkel van heel nederland maar lekker de goedkoopste :P
Umm, er is een ander topic voor dat soort vragen MAAR......het is een HELE goede opzet!

Zeker die ti4600 zal je veel plezier geven, en die audigy 2 ( heb ik ook ) is een top kaart...met soms nukkige drivers maar het is een geluids kaart met voor games top functies!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 20:14:

Wat is het verschil? Ik zie dat er CAS2 tussen staat zeg mij niks overigens en dat platinum heatspreader zal wel om de warmte beter weg te geleiden dan de normale heatspreader??
Platinum slaat alleen op de kleur van de heatspreader. Platinum is een zilverkleurige heatspreader met blauwe letters, normaal is het een zwarte heatspreader met witte letters. Ze zijn verder exact hetzelfde.
Betekent CAS2 dat het 2 modules zijn ofzo? (dual?)
Cas2 slaat op de geheugen timings (latency). Lager is sneller, kijk voor meer info over timings maar eens in de Technical Resources op de site van Corsair

Hoe ver je kunt overklokken valt vantevoren niet te zeggen, geen enkele module komt even ver. En door de latencies wat minder strak te zetten plus het voltage te verhogen kun je meestal ook nog hoger komen. Maar Corsair is in elk geval wel 1 van de betere merken (zo niet het beste) om te overklokken.
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 20:19:
[...]

alleen voor de topic starter koop niet die twin versie die speciaal op mekaar is afgestemd is gewoon dikke marketing stunt
Op het moment is het wel sterk aan te raden om twinx te kopen. Corsair heeft namelijk de SPD van de low latency PC3200 modules verandert ivm problemen met de Intel 875P chipset. Met een beetje pech heb je dus twee verschillende versies als je ze los koopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter

Heb je een linkje naar zo'n geheugen dat je bedoelt? niet gelijk de duurste winkel van heel nederland maar lekker de goedkoopste

Ik wou dat ook nog vragen voordat ik straks de verkeerde bestel op internet.
En toen dacht ik opeens over die setup, beetje onzin om een hele nieuwe topic te maken voor zoiets terwijl iemand het hier vast ook wel weet en dat kan geen kwaad om het hier ffies te vragen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:29:
[...]

Platinum slaat alleen op de kleur van de heatspreader. Platinum is een zilverkleurige heatspreader met blauwe letters, normaal is het een zwarte heatspreader met witte letters. Ze zijn verder exact hetzelfde.

[...]

Cas2 slaat op de geheugen timings (latency). Lager is sneller, kijk voor meer info over timings maar eens in de Technical Resources op de site van Corsair

Hoe ver je kunt overklokken valt vantevoren niet te zeggen, geen enkele module komt even ver. En door de latencies wat minder strak te zetten plus het voltage te verhogen kun je meestal ook nog hoger komen. Maar Corsair is in elk geval wel 1 van de betere merken (zo niet het beste) om te overklokken.
Begrijp het helemaal nu door die link alweer bedankt! 8)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je het nieuwe systeem hebt en alle drivers geinstalleerd hebt en ingesteld hebt!

Je geluids kaart kan 96khz geluid aan, maar die optie moet wel aangezet worden, efkes AudioHQ ( staat in je start menu ) starten :-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:29:
[...]

[...]

[...]

Op het moment is het wel sterk aan te raden om twinx te kopen. Corsair heeft namelijk de SPD van de low latency PC3200 modules verandert ivm problemen met de Intel 875P chipset. Met een beetje pech heb je dus twee verschillende versies als je ze los koopt.
Owjeej ik begin weer te twijvelen :?

Dus toch de Dual kopen?

Laat me raden... Zit zeker een groot prijs verschil tussen een Dual en 2 Losse modules?

Edit:

En nog iets ik had me eens laten vertellen dat 2x 256mb sneller/beter is dan 1x512mb?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:51 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 20:46:
[...]

Owjeej ik begin weer te twijvelen :?

Dus toch de Dual kopen?

Laat me raden... Zit zeker een groot prijs verschil tussen een Dual en 2 Losse modules?

Edit:

En nog iets ik had me eens laten vertellen dat 2x 256mb sneller/beter is dan 1x512mb?
Gezeik!

1x512mb is makkelijk en je houdt daarbij nog genoeg vrije sloten over voor meer geheugen!

En dan heb je ook geen gezeik over timings!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
swampy schreef op 02 July 2003 @ 20:53:
[...]

Gezeik!

1x512mb is makkelijk en je houdt daarbij nog genoeg vrije sloten over voor meer geheugen!

En dan heb je ook geen gezeik over timings!
No way, niet voor deze chipset! De i865 presteert beter met dualchannel geactiveerd, daar is 'ie voor gemaakt en de P4 met FSB800 is er dol op.

Anyway, met een beetje reviews lezen en relevante topic doornemen is dit topic sowieso overbodig (er is genoeg over dit bord en het geheugen te vinden). Wat betreft je vragen over timings als CAS, zie de RAM FAQ, die heb ik niet voor jan joker gemaakt ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.