Toon posts:

[WinXP] aanmelden traag op domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet dat hier al meerdere keren over geschreven is, maar ik kon het antwoord nog niet vinden.

Ik draai een Windows 2003 Server als domeincontroller, DHCP en DNS server.

De client computers hebben Windows XP Pro geïnstalleerd.

Het aanmelden bij de server gaat in principe goed, maar wanneer hij het profiel toe moet passen lijkt de client ergens op te wachten. Dit kan wel 5 minuten duren.

Het volgende heb ik al geprobeerd en gecontroleerd:
- alle clients krijgen het IP adres van de server mee als eerste DNS server
- ik heb 'wachten op het netwerk' ingeschakeld op de clients

Mijn vraag is eigenlijk wat doet de client/ server op het moment dat hij het profiel van de server heeft gehaald en hij deze gaat toepassen. Ik bedoel dus: Welke informatie verlangt de client nog van de server?

tnx

Verwijderd

Staat sp1 op de xp's geinstalleerd.
Zoniet -> installeer die dan maar.l

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

geen grote bestanden in zijn profiel die eerst overgezonden moet worden via netwerk tijdens profiel-laden?

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Dat heb ik ook gehad met een windows 2000 domein... Achteraf (na een tijd te hebben lopen zoeken) was het zo, dat de clients op de dns van de internet provider naar mijn server gingen zoeken. (dns was automatisch ingesteld tijdens het installeren van Active Directory) Dus ik zou zeggen, probeer even vershcillende dns instellingen...

Mijn Systeem Specs

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Waarschijnlijk ben je gewoon nog root DNS...
De 'punt' staat nog in je DNS.. is de meest voorkomende fout bij het standaard laten van een installatie.
Users proberen zich dan buiten jouw domein ergens te registeren geloof ik, weet het niet zeker..weet wel zeker dat die 'punt' weg moet en dat dat vaak de oorzaak is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

de tips van mutsje maar weer eens.. staan in de faq
dns forwarding instellen
dns tips en uitleg

Let er ook op dat je je SUFFIX goed hebt ingesteld, scheelt browsing time over het netwerk.
Pagina: 1