Opa wil een computer..

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 17:19
En nu zit ik met een probleempje. Opa z'n ogen zijn niet meer van zulke goeie kwaliteit en zelfs met een leesbril heeft hij al moeite om de lettertjes op mijn scherm te lezen. Nu draai ik 1280x1024 op een 17inch maar zelfs met 1024x768 klaagt ie nog.

Aangezien ik die pc bouw zou ik dit graag willen verhelpen maar ik weet niet precies hoe. Persoonlijk zat ik te denken aan een grote monitor 19inch en dan op een lage resolutie zetten maar ik weet niet zeker of dit het gewenste resultaat geeft.

Daarnaast weet ik niet welke videokaart ik precies moet kopen, de pc zal primair gebruikt worden voor foto's afdrukken en af en toe wat internetten. Dus zo'n extreme gamecard zoals een geforce is een beetje overbodig. Ik zat te denken aan een Matrox G550 omdat deze erg goed schijnt te zijn voor dit soort werkt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het "lees" probleem het beste kan oplossen en welke videokaart het meest geschikt is? :)

• zeroxcool
  • Laatst online: 14-08 15:59
Windows heeft toegankelijkheids opties (vergrootglas e.d.), is dat niets?

zeroxcool.net - curity.eu

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
kan je hem geen hoog-contrast schema geven? dan heeft Microsoft dat tenminste ook niet voor niets gemaakt :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Neem idd gewoon een 17 inch monitor en dan op 1024x768 draaien met grotere lettertypen. Denk dat dit voldoende is.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Koop een goedkope PC met een goedkope videokaart en zet de resolutie op 800x600. Daarnaast zijn er de zgn. toegangkelijksheids opties in de diverse Windows versies die het slechtzienden wat makkelijker maken.

ARME AOW’er

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ik werk bij een computer bedrijf en we hebben laats, echt geen gein, een philips 20" monitor geleverd en deze staat op 800x600 :D

Echt Deze computer te grote van een bierviltje :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Je kan dit heel eenvouding met de Accessibility Wizard instellen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Je kunt in windows ook de standaard lettertypen en dergelijke groter zetten. je kunt ook proberen wat met de kleuren te spelen zodat je een wat groter contrast maakt.

als video kaart gewoon een gf2 mx400 ofzo pakken dat is dan voldoende als jet och met lage resoluties gaat werken.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
800x600 op een 19inch lijkt mij zeer goed te lezen :)
videokaart zal niet veel bijzonders hoeven, je merkt pas dat een videokaart een brak filter heeft als je op hoge resoluties gaat werken zoals 1600x1200
dus een geforce 4 mx zal al voldoende zijn of minder zelfs

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
persoonlijk vind ik een TFT-scherm prettiger lezen dan een CRT, vooral met cleartype ingeschakeld. als je deze aan een matrox met DVI-connector koppelt, dan denk ik dat de tekstkwaliteit zeer goed zal zijn, en zekers prettig te lezen.
maar dan ben je ook weer een paar honderd euro duurder uit, kun je iets zeggen over het budget?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Ik heb, toen mijn opa een computer wilde (ik vind het overigens geweldig dat hij daar met zijn 74 jaar nog aan wilde :) ), hem een goede 17"-monitor gegeven, en hem laten werken op een resolutie van 800x600. Dan is alles lekker groot, hij kan de letters goed lezen en de meeste websites zijn ook onder normale omstandigheden te bekijken. Mijn opa is er in ieder geval heel blij mee, en gebruikt de computer steeds meer :).

• sybian
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

sybian

Dude!!!!

er zijn verschillende programma's te krijgen voor slechtzienden, ik geloof dat er een bond is voor/van blinden en slechtzienden. zij weten vast waar je de juiste software kan krijgen.
je kan ook even naar de lokale/ dichtsbijzijnde blinden biebliotheek bellen, zij kunnen je vast verder helpen.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 05:58

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

een 19" op 1024x768 geeft al aardig lompe letters en lijkt me prima te lezen voor je opa
zo niet dan zet je hem nog een stapje lager
die matrox is ook een prima kaart, als geld een issue is, kan je zelfs nog iets goedkoper gaan zitten, op de genoemde reso. kan iedere kaart tegenwoordig een prima beeldje geven

heteen je voorstelt lijkt me een goede oplossing

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Verwijderd

anders linux en dan mozilla :)
die zoomt pas goed in op de text ;)

zet je mozilla gewoon op de desktop en dan snapt iedereen het wel :)

Verwijderd

In IE : Beeld > Tekengrootte > "Groter". Is altijd handig.

Verder een monitor van minimaal 17" op 800x600 draaien, dan moet het geen probleem zijn.

• Remi
Ik weet dat je ook opties hebt om Windows aan te passen zodat je makkelijker kan lezen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een andere oplossing.

Het budget is 1000 euro in totaal dus er valt veel aan te sleutelen, ik heb toch niet de snelste proc en mobo genomen aangezien het toch een internet peeceetje word. :)

Verwijderd

800x600 + Windows Extra groot lettertype is toch echt als een koe zo groot (nofi).

Ik heb nl. nog wel eens dat iemand hier verkeerd heeft zitten knoppen en dan kan ik vanaf 20 meter afstand alles lezen zonder bril.

De accesability tools gebruik ik alleen maar als ik een pixel zo groot als 'n duimnagel wil hebben.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:39 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Remi schreef op 02 July 2003 @ 20:20:
Ik weet dat je ook opties hebt om Windows aan te passen zodat je makkelijker kan lezen maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een andere oplossing.
Sorry, maar hier zie ik de logica niet van in.

Als er nu mogelijkheden zijn om slechtzienden op een goede en kostenloze manier met Windows te laten werken waarom zou je dan zoeken naar een andere, zo die er is, oplossing zoeken?

Zet Opa achter jouw PC en laat hem een poosje werken op 800x600 en de opties voor slechtzienden aan. Daarmee kan Opa, en dat is degene die er mee moet werken, zelf uitmaken of hij iets goed ziet of niet. Tenslotte is het ZIJN PC en moet HIJ er mee werken en niet jij!

Als de PC alleen voor de genoemde doeleinden wordt gebruikt kun je Opa ook nog een groot plezier doen door veel geld te besparen en gewoon een goede gebruikte of een erg goedkope nieuwe PC voor hem te kopen/samen te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 02-07-2003 20:39 ]

ARME AOW’er

• Remi
GuardianAngel schreef op 02 July 2003 @ 20:38:
[...]

Mwah wat zal ik zeggen... zet het eens aan (windows klassiek groot) en ga even een tijdje surfen. Vergeet niet ff te gotten. :{

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[quote]Remi schreef op 02 July 2003 @ 20:50:
[quote]GuardianAngel schreef op 02 July 2003 @ 20:38:
[...]

Mwah wat zal ik zeggen... zet het eens aan (windows klassiek groot) en ga even een tijdje surfen. Vergeet niet ff te gotten. :{
Het gaat er toch om waar Opa tevreden mee is of niet? Ik verwacht dat er hier geen technische/hardwarematige oplossing komt die eraan bijdraagt dat Opa zich veel blijer voelt dan met een 800x600 resolutie.

Opa surft wat, is wat bezig met beeldbewerken (misschien) en that's it. Ik voorzie een beetje erg veel 'overkill' en dat zou ik mijn Opa nooit aan hebben gedaan.

ARME AOW’er

Verwijderd

Heb ook een pc voor me opa gebouwd.
Leuke intel in Shuttle ! En daarbij een Samsung 171p en die staat nou ook op 800 x 600 !
Wat maakt het uit die lage reso , die man is er super blij mee !

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 22:16

weebl

YARR!

Verander ook anders eens de DPI-waarde van het beeldscherm...

Dat kan bij de geavanceerde instellingen van het beeldscherm.

Word alles HÉÉÉÉÉÉL groot van.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

mijn baas heeft ook latst van zijn ogen en draait 800*600 op een 17"TFT. ( zoals bopitje ook al aangeeft)
en dat gaat prima

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
heeft windows niet standaard schema's voor :?, groot en extra groot

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

heej dat is toevallig :)
Mijn opa kwam vandaag naar mij toe om te vragen of die Lidl pc iets voor hem was, want hij wil zijn analoge videobanden op DVD gaan zetten (maar dat is een ander verhaal ;))

Nou heb ik hem verteld dat ik wel iets samenstel van ongeveer dezelfde prijs want dat Lidl gebeure vertrouw ik toch niet helemaal. maargoed dan kom je dus ook bij de monitor, hij draait nu een 15" op 800x600 en daar heeft hij (logisch) af en toe wat moeite mee. Ik ben er ook nog niet helemaal uit of ik en 17" of groter aan moet raden ik laat hem wel testen op mijn scherm. Ik hou dit topic in de gaten!

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
LOL, ik heb net mijn oude Celeron 466 aan mijn opa gegeven. Hou wou ff weten hoe dat alles in elkaar zat met die computers.

Die PC zal wel meer gebruikt worden als game PC door de hele familie.

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 11:42
Mijn oma (72) is nu sinds 2 jaar ook aan het computer met een low-budget computer met een 17" CRT scherm @ 800x600. Ze is er erg blij mee en ze kan het ook goed lezen met deze resolutie. Ze heeft nu ook Kabel internet aangeschaft, kun je zien dat hun ook nog wel willen computeren! Sommigen dan...

Een 17" beeldscherm op 800x600 moet te lezen zijn toch? Ook voor iemand met minder goede ogen. Des noods verander je de vormgeving en zet je die op (Extra) Groot.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 21:56
Je opa is niet de enige die een hoge resolutie te vermoeiend vind. Zo ik ook ,en ben 32. Valt me op dat al die jonge gasten zo klein mogelijk draaien, als je wat ouder wordt vind je dat storen worden. Ik draai 1024 op een 19 inch en 800 op een 17. Ik denk dat je 17 inch tft zou kunnen kopen en op 800 moet zetten, dat is echt groot, zelfs voor mij (valt op een crt nog wel mee). Videokaart zou je een Ati kunnen nemen, 9200 ofzo, dat de 2d-kwaliteit niet uit zou maken bij 800 is een fabeltje (ook daar hebje scherper afgeronde letters met een Ati bijv.).

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Burning_acid schreef op 02 July 2003 @ 21:05:
Nou heb ik hem verteld dat ik wel iets samenstel van ongeveer dezelfde prijs want dat Lidl gebeure vertrouw ik toch niet helemaal.
Juist voor Opa's en Oma's lijkt mij juuist zo'n supermarkt PC ideaal. Allerlei proggies er standaard bij, een lange garantie. Vaak Quick Restore waarbij JIJ als helpdesk het erg simpel krijg. Overigens vind ik 999 nog veel te veel voor een 'grootouders PC' die reeël gezien overkill is.

ARME AOW’er

• Remi
[quote]GuardianAngel schreef op 02 juli 2003 @ 20:54:
[quote]Remi schreef op 02 July 2003 @ 20:50:
GuardianAngel schreef op 02 July 2003 @ 20:38:
[...]

[...]

Het gaat er toch om waar Opa tevreden mee is of niet? Ik verwacht dat er hier geen technische/hardwarematige oplossing komt die eraan bijdraagt dat Opa zich veel blijer voelt dan met een 800x600 resolutie.

Opa surft wat, is wat bezig met beeldbewerken (misschien) en that's it. Ik voorzie een beetje erg veel 'overkill' en dat zou ik mijn Opa nooit aan hebben gedaan.
Ok maar ik ben er niet tevreden mee, ik wil graag een goed product bij m'n opa afleveren die stabiel is en geupgrade kan worden als dat nodig is. Het zal dan overkill zijn maar m'n opa kan het makkelijk betalen so why the hell not?

You do it your way and I do it my way, en als je daar over wilt babbelen open je maar een topic in sg.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[quote]Remi schreef op 02 July 2003 @ 21:32:
[quote]GuardianAngel schreef op 02 juli 2003 @ 20:54:
Remi schreef op 02 July 2003 @ 20:50:
[...]
Ok maar ik ben er niet tevreden mee, ik wil graag een goed product bij m'n opa afleveren die stabiel is en geupgrade kan worden als dat nodig is. Het zal dan overkill zijn maar m'n opa kan het makkelijk betalen so why the hell not?

You do it your way and I do it my way, en als je daar over wilt babbelen open je maar een topic in sg.
Nog een suggestie voor mijn Topictitel? :)
Je moet je niet aangevallen voelen maar ik vindt het niet netjes om aan overkill te doen zelfs als Opa geld zat zou hebben.

99% van de suggesties komt neer op 'gebruik een 800x600 resolutie' en daar is iedereen (behalve jij) het mee eens.

Blijft de vraag welke videokaart? En die vraag is aan de hand van reviews lezen en andere topics uitpluizen ook eenvoudig te beantwoorden.

ARME AOW’er

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:26
Sjah schreef op 02 July 2003 @ 21:30:
Je opa is niet de enige die een hoge resolutie te vermoeiend vind. Zo ik ook ,en ben 32. Valt me op dat al die jonge gasten zo klein mogelijk draaien, als je wat ouder wordt vind je dat storen worden. Ik draai 1024 op een 19 inch en 800 op een 17.
Dat ligt echt niet aan de ouderdom. We hebben zelf ook een 17" CRT, ik heb 'm op 1024 x 768 staan enm'n ouders (pa is 46 en ma is 39) en m'n zus hebben hem ook op 800 x 600 staan. Die snappen ook niet hoe ik die letters nog kan lezen (bijziend zijn helpt :P, profielen ook, ieder zijn eigen resolutie) en ik vind dat juist een normale resolutie voor zo'n scherm.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 21:56
Nee 1024 op een 17 inch kan ook wel, maar hoger vindik not done, en zie ik ook nooit bij mensen thuis (kom louter bij volwassenen). En volgens mij heeft het wel degelijk te maken met leeftijd, als je jong wil je vaak hard je muziek draaien bijv, dat neemt ook snel af als je ouder wordt. En je zus, ja dat is een meisje, die zijn sneller volwassen en verstandiger dan jongens. })

Verwijderd

ikzelf zie het ook graag op een hoge resolutie maar als ik dan een tijdje bv 88x600 gewent ben en haar dan ineens op 1024x768 zet dan is het ff wennen maar dan zie je het weer gewoon goed.
offtopic:
ikkuh computer veel en nog steeds goede ogen (maarja ben pas 15 :))O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:03 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
Japie_17 schreef op 02 July 2003 @ 21:44:
[...]
Dat ligt echt niet aan de ouderdom. We hebben zelf ook een 17" CRT, ik heb 'm op 1024 x 768 staan enm'n ouders (pa is 46 en ma is 39) en m'n zus hebben hem ook op 800 x 600 staan. Die snappen ook niet hoe ik die letters nog kan lezen (bijziend zijn helpt :P, profielen ook, ieder zijn eigen resolutie) en ik vind dat juist een normale resolutie voor zo'n scherm.
Ik heb een 17" inch(16"vieable ) monitor op 1280*1024 en kan alles perfect lezen(iig deze tekst :P) zelfs van meer dan een meter afstand. Ik doe het niet om de kleine letters of de l33t-ness factor. Maar ik heb jaren lang(lees: zolang ik met pc's werk - 9 maanden) op een 14" 486-monitor gewerkt die niet verder ging dan 800*640..(naja, voordeel was dat ik zelfs unreal 2003 makkelijk draaien kon op een gf4 :P) Nu hebbik de ruimte, 2 webbrouwsers naast elkaar of trillian & irc naast elkaar vind ik nu heel gewoon... Ik geniet gewoon van mun xtra desktop ruimte :-D(

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 09:25

Sa1

Op mijn werk hebben we een pc geleverd aan een oude mevrouw van .. ergens eind 80, deze heeft een 19" scherm op 640x480 met grote lettertypes..!

echt super groot, maar zij werkt er lekker mee.. en is er erg blij mee!

Verwijderd

Deze "opa" werkt ook met 1024x786 op een 17" monitor en 800x600 op een 15"monitor. En eerlijk gezegd werd het het zicht het laatste jaar behoorlijk beroerd. 'k was gewoon te belazerd een nieuwe leesbril aan te schaffen. En aangezien de verkeersborden en verkeerslichten op afstand niet meer goed zichtbbaar waren heb ik vorige week maar een variofocus bril aangeschaft. Wat een zicht zal ik hebben over een weekje!
Er zijn trouwens speciale "monitor brillen" die iets meer vergroten dan een leesbril. Als je geen leesbril nodig bent en toch problemen hebt met het lezen vanaf een monitor is een "monitor bril" ook een optie! Een "monitor bril" wordt qua sterkte gemaakt op de afstand van je werk, bijvoorbeeld een blad tekst, en de monitor. Mijn werkgever vergoed zelfs zo'n bril als de arbodienst het nodig vindt dat je een "monitor bril" draagt.

Misschien dat jouw opa gered is met een nieuwe (monitor)bril. 'k wil niet zeggen dat je opa net zo belazerd is als ik was!

• Remi
Thx guys, ik zal eens wat dingetjes uitproberen en kijken wat het beste is voor die man. :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:21
Laat je opa al onze replies maar lezen en dan kijken wat hij zou willen. Maar ja, dan ziet hij ook hoe jij over zijn geld denkt en dan....

Verwijderd

snel editen dan :P })

• Remi
xzoticate schreef op 03 July 2003 @ 19:58:
Laat je opa al onze replies maar lezen en dan kijken wat hij zou willen. Maar ja, dan ziet hij ook hoe jij over zijn geld denkt en dan....
Ja maar hij kan het niet lezen. :{

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Veel mensen roepen hier een 17" op 800x600, ik denk dat dat wel goed zal komen, maar met de genoemde doelen (fotobewerken en internetten) ben ik bang dat 800x600 zo nu en dan wel eens aan de krappe kant kan zijn (vooral bij bijvoorbeeld foto's in een hoge resolutie en sommige sites vragen al een resolutie van 1024x786...). Misschien is een 19" op 1024x786 dus handiger....

Verwijderd

prop er een vette Radeon 9800 pro in en leer hem UT ofzo >:)
maar serieus. je kan die vergrootglas functie toch doen en letters wat groter zetten?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 20:45 ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 12:17

AirX

Tweak Guru

je moet het standaard lettertype even groter zetten

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Niet alle TFT's vinden het even fijn om buiten hun standaard resoltie te werken. Mijn samsung 151s doet het het beste om 1024, als je 800*600 insteld dan ziet dat er niet mooi meer uit, is gewoon vervelend voor je ogen. Deze klacht heb ik al veel vaker gehoord over TFT schermen. Tevens is het zo dat een TFT natuurlijk wel leuk is, maar als je toch in groot formaat moet draaien dan zou een 17" TFT wel lekker zijn, die zijn weer vanaf 550 euro ofzo, terwijl goede CRT's van 19" een stuk goedkoper zijn en waarschijnlijk dus ook nog beter leesbaar.

Ceci n'est pas une signature!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:21
Remi schreef op 03 July 2003 @ 20:16:
[...]

Ja maar hij kan het niet lezen. :{
Dan lees je het toch voor :P

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:46

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik heb nog wel een Commodore 64 voor je opa. 40x25 tekens, errug groot. Geheid geen lees-problemen, zeker als je hem aansluit op de TV ;)
Maar effe serieus, heb je al aan Magnifier gedacht? Zit standaard in XP en kan een stuk van het beeld vergroten. Wellicht is dit ook een oplossing?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Puc van S.
  • Laatst online: 15-08 13:16
denkt er dan NIEMAND aan dat de TS zijn opa mee kan nemen naar de compushop? dan kan hij daar gewoon ZIEN hoe groot het is, en met welke reso dat is (ok das meer interesanter voor de TS)

das toch stukken makkelijker dan dat wij heir gaan discusieren over wat het best voor zijn opa is, want wij kunnen wel zeggen: het ziet er superstrak uit, maar vind hij dat ook (maw, onze "gegevens" zijn subjectief, wij vinden het fijn, dus niet iedereen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Knal er een 19" aan, op 1152x864 of 1280x960, zet daarna de DPI (zoals tdehoog al zei) van de fonts op 150% (of meer). Dit staat bij DisplayProperties=>Advanced=>General (wel rebooten na wijziging anders veranderd maar de helft). Dit is, na een beetje finetunen VEEL mooier dan 800x600 of Large Fonts. Je kan ook nog Large Icons aanzetten (en DAARBIJ nog eens het vergroot-glas, voor alles wat alsnog niet gelezen kan worden). En als dat nog niet genoeg is: high-contrast

Gebruik een browser als Mozilla Firebird (daar kan je namelijk een MINIMUM font-grootte opgeven en 'makkelijk' inzoomen met "CTRL+").

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

M1lamb3r schreef op 03 juli 2003 @ 22:03:
denkt er dan NIEMAND aan dat de TS zijn opa mee kan nemen naar de compushop? dan kan hij daar gewoon ZIEN hoe groot het is, en met welke reso dat is (ok das meer interesanter voor de TS)

das toch stukken makkelijker dan dat wij heir gaan discusieren over wat het best voor zijn opa is, want wij kunnen wel zeggen: het ziet er superstrak uit, maar vind hij dat ook (maw, onze "gegevens" zijn subjectief, wij vinden het fijn, dus niet iedereen)
Jawel, was al aan gedacht... door mij
GuardianAngel schreef op 02 juli 2003 @ 20:38:
[...]

Zet Opa achter jouw PC en laat hem een poosje werken op 800x600 en de opties voor slechtzienden aan. Daarmee kan Opa, en dat is degene die er mee moet werken, zelf uitmaken of hij iets goed ziet of niet. Tenslotte is het ZIJN PC en moet HIJ er mee werken en niet jij!
En dat is nog gemakkelijker. Goeie stoel en alle tijd voor Opa om te testen en die gelegenheid krijg je in de meeste zaken niet.

ARME AOW’er

• Puc van S.
  • Laatst online: 15-08 13:16
dat klopt, maar dan kan hij maar op 1 monitor testen, en nu is net geen een monitor hetzelfde, (desal niet te min ben ik het wel met je eens dat het beter is als dat wij voor zijn opa gaan beslissen)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Pagina: 1