[Transport Tycoon Deluxe] railroad-tactics

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:08
Sinds kort ben ik weer bezig met dit gruwelijk gaaf spelletje. Nu ben ik bezig om een groot spoorwegnetwerk op te zetten. Het probleem wat ik hier bij heb is dat de treintjes zich nogal vaak vastrijden. Het gevolg is een grote opstopping op het spoor, of soms nog erger: ongelukken met honderden doden.

Nu ben ik benieuwd wat jullie tactieken zijn/waren om veel treinen zonder problemen over hetzelfde spoor te laten rijden. Ik heb hieronder een screenshot met een voorbeeld van een kruispunt zeg maar.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~stiege/jeroen/ttd/1.JPG

Zoals je ziet heb ik een vrachtje stoplichten geplaatst, en ik ga straks een hele hoop treintjes laten rijden om te kijken of het werkt.

Wat voor oplossingen hebben jullie gevonden, en zou je daar een screenshotje van willen plaatsen?

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Hmm.. ik liet meestal zoveel mogelijk treinen op hun eigen spoor rijden. En als er veel op het spoor waren inderdaad met veel stoplichten.

Komen die ongelukken ook op dit kruispunt voor? dan moet je kijken of de stoplichten wel goed staan. en spoorovergangen (met de weg) vermeed ik zoveel mogelijk om het aantal ongelukken te verminderen.. (bij de tegenstander laat ik de treinen mooi over de overgangen rijden omdat de treinen altijd winnen >:) )

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Verwijderd

er zijn een aantal sjniekie tactieken die je kunt toepassen:

een stukje rail met een depot achter zijn depot zetten en dan 1 goedkoop locje er uit laten komen en snel het depot weghalen. Op deze manier blijft de trein van de tegenstander in het depot.

Je kunt zoals WJP al zei ook een klein stukje rail over een van zijn veelgebruikte wegen leggen met een loc die er overheen kart. op deze manier blijven zijn busjes stilstaan.

Verder heb ik me nooit echt de moeite gedaan om super ingewikkelde treinsystemen aan te leggen, het is meestal gewoon een "van A naar B" verbinding

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:08
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 20:56:
er zijn een aantal sjniekie tactieken die je kunt toepassen:

een stukje rail met een depot achter zijn depot zetten en dan 1 goedkoop locje er uit laten komen en snel het depot weghalen. Op deze manier blijft de trein van de tegenstander in het depot.

Je kunt zoals WJP al zei ook een klein stukje rail over een van zijn veelgebruikte wegen leggen met een loc die er overheen kart. op deze manier blijven zijn busjes stilstaan.

Verder heb ik me nooit echt de moeite gedaan om super ingewikkelde treinsystemen aan te leggen, het is meestal gewoon een "van A naar B" verbinding
Ik heb dat ooit ook wel eens zo gedaan, maar naar verloop van tijd wordt het 1 grote chaos. Daarom wil ik gebruik maken van een dubbelspoor waar ik zoveel mogelijk treinen overheen kan laten rijden. Ik heb nu een savegame gevonden op internet waar het spoornet echt heel mooi in elkaar is gezet. Er bestaat 1 hoofdlijn, en de zijtakken worden er als volgt aangeknoopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~stiege/jeroen/ttd/driesprong2.JPG

Ik heb de savegame een tijdje laten draaien, en het gaat goed. Er ontstaat af en toe wel een gigantische file van treintjes, maar uiteindelijk loopt het allemaal netjes door.

In deze savegame zag ik ook stations van 8 sporen groot. Hoe krijg ik dit voor elkaar? 2 van 4 groot naast elkaar plakken wil namelijk niet.

[ Voor 6% gewijzigd door JeroenTheStig op 02-07-2003 21:18 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 14:11

White Dust

PlaneScape: Torment

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik bouw mijn kruispunten altijd zo, kost relatief weinig ruimte
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~Erkens/pics/ttdlx.png
BoKToR schreef op 02 July 2003 @ 21:10:
Ik heb nu een savegame gevonden op internet waar het spoornet echt heel mooi in elkaar is gezet. Er bestaat 1 hoofdlijn, en de zijtakken worden er als volgt aangeknoopt:

[afbeelding]
ik sluit het ook meestal op een dergelijke manier aan op mijn hoofdnet:
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~Erkens/pics/ttdlx2.png
In deze savegame zag ik ook stations van 8 sporen groot. Hoe krijg ik dit voor elkaar? 2 van 4 groot naast elkaar plakken wil namelijk niet.
heb je de patch voor nodig, die is wel te vinden met de search ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~Erkens/pics/ttdlx3.png

[ Voor 76% gewijzigd door Erkens op 02-07-2003 21:30 ]

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-11 23:45
BoKToR schreef op 02 July 2003 @ 21:10:
[...]

..knip..

Daar heb je een patch voor.. kun je vinden op:

http://www.tycoongames.net/downloadarea.html

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

*psst* een heel goed transport tycoon forum ! :P

Jammer dat ik mijn savegame niet meer heb... ik had een tweetal netwerken op elkaar aangesloten, met hoofdaders en kleinere stukjes, wat echt perfect liep met heel veel treinen. De plaatjes hierboven vind ik er wat vreemd uitzien, dat kan handig beter :+ Ik kan helaas niks laten zien dus het zal alleen maar als grootspraak klinken :)

Tips voor de topicstarter:

- Maak de 'klaverblaadjes' zo groot dat er een full-length trein oppast
- Voor maximale capaciteit van je rails, op elk hokje een stoplicht
- 'Treinhuisjes' weghalen (mits je zonder breakdowns speelt)

[ Voor 4% gewijzigd door TheLunatic op 03-07-2003 01:56 ]

Mother, will they like this song?

• WJP

WJP

Shibby

nog een vraagje van mij.
Welke map spelen jullie altijd? een standaartmap of een gedownloade.. En welke instellingen gebruiken jullie altijd?

@BoKToR: Heb je ook een link oid naar die savegame?

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
MrKoen schreef op 02 July 2003 @ 21:28:
[...]

Daar heb je een patch voor.. kun je vinden op:

http://www.tycoongames.net/downloadarea.html
En op http://www.ttdpatch.net/src/ staat de laatste versie (alpha maar meestal goed te gebruiken).

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TheLunatic schreef op 03 juli 2003 @ 01:56:
- Maak de 'klaverblaadjes' zo groot dat er een full-length trein oppast
yup, maar vaak is daar geen ruimte voor, en dan maak ik ze zo klein mogelijk
- Voor maximale capaciteit van je rails, op elk hokje een stoplicht
en mocht het dan verkeerd lopen heb je een dik probleem :X
- 'Treinhuisjes' weghalen (mits je zonder breakdowns speelt)
waarom?
ik neem aan dat je de depots bedoeld, die dingen heb je zeker wel nodig, niet alleen voor het kopen van materieel, maar ook voor onderhoud (ja ook als je zonder breakdowns speelt)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afbeeldingslocatie: http://www.karremania.cistron.nl/GoT/ttd.gif

Ok, geen schoonheidprijs, maar werkt perfect :D komen nu 14 treinen op dat station aan, 7 komen van linksboven naar middentunnel (en terug) en 5 treinen rijden van linksboven naar rechts.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 09-07-2003 18:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Je moet ttdpatch downloaden. Als je geinteresseerd bent, mail me dan ff dan mail ik je die hele tiefuszooi

Gewoon elk hokje volproppen met seinen. gaat neit fout
pre-signals rulen (ttdpatch)

Met depot: rails leggen mt signal nar 1 kant
dan 1tje omdraaien dus: >>>><>>>>
en dan die twee eromheen clearen. en dan zijspoortje bouwen. depot erzodanig opzetten dat ie er doorheen moet. en dan altijd service beurt !

[ Voor 60% gewijzigd door Hyp3rman op 09-07-2003 22:14 ]

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Hyp3rman, voor een depot is het handiger om deze contructie aan te houden :

code:
1
2
      D
_____/ \______

Waar D het depot is. De trein rijdt dan altijd via het depot :)

Mother, will they like this song?

• Ramon
  • Laatst online: 22:33
elke hokje volproppen met seinen is nix man. Ziet er niet uit. Verdien je ook minder per vracht omdat het te lang duurt........ Plus je wordt gedwongen twee-richtingssporen aan te leggen, want je wil niet hebben dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.

ik heb helaas momenteel geen mooie savegames om mee op te scheppen, maar de strategie die ik gebruik is vrij straightforward. Je moet voor een station een rangeerterrein maken, waar de treinen kunnen wachten totdat er een plek weg is op het station, en waar ze eventueel kunnen keren.

Afhankelijk van het aantal spoorwegen naar het volgende station, kan je ze daar ook laten wachten tot die vrij zijn.

Over de spoorwegen, wat ik meestal doe is gewoon elke zoveel blokjes (hangt af van de grootte van de treinen) een kruising maken met stoplichten, zo kunnen er ineens veel meer treinen op 2 sporen.

Verder natuurlijk altijd de kortste weg opzoeken, geen of zo weinig mogelijk omwegen maken. De berg op met vracht gaat langzamer dan de berg af zonder vracht, en aangezien tijd geld is.......

[ Voor 11% gewijzigd door Ramon op 13-07-2003 02:10 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hyp3rman
TheLunatic schreef op 12 July 2003 @ 17:42:
Hyp3rman, voor een depot is het handiger om deze contructie aan te houden :

code:
1
2
      D
_____/ \______

Waar D het depot is. De trein rijdt dan altijd via het depot :)
Nee die klopt niet. Hij moet namelijk ook een recht stukje ertussen hebben met een omgekeerde sein. Anders loopt de pathing helemaal stuk.
Tampie schreef op 13 July 2003 @ 01:46:
elke hokje volproppen met seinen is nix man. Ziet er niet uit. Verdien je ook minder per vracht omdat het te lang duurt........ Plus je wordt gedwongen twee-richtingssporen aan te leggen, want je wil niet hebben dat twee treinen tegenover elkaar komen te staan.

Afhankelijk van het aantal spoorwegen naar het volgende station, kan je ze daar ook laten wachten tot die vrij zijn.

Over de spoorwegen, wat ik meestal doe is gewoon elke zoveel blokjes (hangt af van de grootte van de treinen) een kruising maken met stoplichten, zo kunnen er ineens veel meer treinen op 2 sporen.

Verder natuurlijk altijd de kortste weg opzoeken, geen of zo weinig mogelijk omwegen maken. De berg op met vracht gaat langzamer dan de berg af zonder vracht, en aangezien tijd geld is.......
Je moet juist wel oversal seinen doen. De kans dat ze dan moeten stoppen voor een sein wordt juist kleiner omdat er een kleinere kans is dat er een stuk trein nog op het volgende traject zit

• boer Krelis
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

boer Krelis

Artificial Ignorance

gee-nie-aal!
om je catchment area te vergroten, bv voor een treinstation:
bouw een buspassengerterminal ernaast. daar bouw je weer een lorryterminal naast. dan haal je de busterminal weg en zet die naast je lorryterminal. etc etc etc. en zo huppel je door de stad totdat je de maximale catchment area hebt.
(werkt natuurlijk ook bij vliegtuigen)

of hadden jullie dat zelf ook al ontdekt, deze super-truuk?

Quoten is geweldig... - boer Krelis

• Hyp3rman
kun je overal vinden hoor die truuk :) maar hij is idd goed

• Ramon
  • Laatst online: 22:33
Hyp3rman schreef op 13 juli 2003 @ 18:12:
[...]

Nee die klopt niet. Hij moet namelijk ook een recht stukje ertussen hebben met een omgekeerde sein. Anders loopt de pathing helemaal stuk.

[...]

Je moet juist wel oversal seinen doen. De kans dat ze dan moeten stoppen voor een sein wordt juist kleiner omdat er een kleinere kans is dat er een stuk trein nog op het volgende traject zit
dat is zo... maar het ziet er imho gewoon niet uit. :X

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• WJP

WJP

Shibby

Het is soms wel irritant dat je gebouwen niet mag slopen van het 'stadsbestuur'. Maar meestal kun je wel wat mollen en dan de grond kopen, en dan later weer wat mollen. :)

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:22
Je kunt ze "Briben" dan komt het altijd wel goed.

Tip: :)
Save van te voren even voordat je "gesnapt" wordt door controleurs :+

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Pagina: 1