Toon posts:

Internet valt weg na uitzetten programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eloe,

Ik zit met het volgende probleem: telkens als ik uit Counter Strike ga na een online potje spelen, dan heb ik 50% kans dat m'n internet weg valt.

Mijn specs:
p4 3ghz
Epox 4PCA3+
Audigy2
r9800 pro
1024 ram ddr400 (merkloos)
Chello Internet
Intel 21041 Based PCI-Ethernet kaart
Win XP pro sp1

Dit gebeurt trouwens niet altijd alleen maar na CS maar ook soms wanneer andere programma's crashen, na wat ctrl-alt-del kom ik erachter dat m'n internet eruit ligt. Ik moet er wel bij zeggen dat wanneer ik CS altijd een Ventrilo server draai en ik daar met nog een vriend van me op zit. Heb geen idee of dit wat uitmaakt maar just for the record. Ohja wat ook vaag is dat wanneer m'n internet er dus uitvalt m'n geluid automatisch op Mute gaat. Ik zie echt geen enkel verband eigenlijk wat het zo kunnen veroorzaken maargoed...

Naar mijn weten is er niks mis met het kaartje want hij deed het altijd perfect op m'n oude comp met Win98 SE.

edit: soms gaat het connecten met cs ook fout, dan zie ik meteen retrying, retrying, retrying en dan ligt de connectie er dus al uit. in ipconfing /refresh etc zegt ie trouwens dat de medium niet is aangesloten. en ohja, telkens nadat inet uitvalt na cs heb ik ook 50% kans dat ik meteen kan rebooten omdat een programma dan hangt die echt niet uit wilt gaan en dat is... Ventrilo. Alle andere programma's kunnen gewoon worden afgesloten. Maar alsnog, ik kan nooit gewoon opnieuw opstarten na zown "crash", hij vertikt het gewoon. Reboot is altijd de enige opties en ik reboot nu ook a 15 keer op een dag tegenwoordig. beetje jammer dit allemaal , ik zou echt blij zijn als iemand me hier van af kan helpen!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
bump... iemand?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

..... Gooi ventrillo weg en probeer het nog eens

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
... das zo'n beetje het eerste wat ik probeerde maar zoals ik al zei, het gebeurt ook zonder ventrilo af en toe. Wat zou een programma als ventrilo nou kunnen veroorzaken dat m'n helel internet eraf ligt?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Dit doet mij aan een te zwakke voeding denken, post anders die waarden eens (van Motherboard Monitor of Speedfan ofzo)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Het feit dat je geluid ook uitvalt, kan idd. betekenen dat je voeding het niet aankan. Tijdens zo'n spelletje vraagt de CPU en de videokaart ook wat meer...

ten tweede zou het een IRQ-conflict kunnen zijn.. in welk slot heb je je geluidskaart zitten? Toch niet toevallig in het PCI slot NAAST je AGP slot? Indien zo, schuif die even een slot op, vaak is het IRQ van het 1e PCI slot gedeeld met dat van het AGP slot. OF dit voor jouw moederbord ook geldt, durf ik niet te zeggen.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
foutje

[ Voor 64% gewijzigd door zetje01 op 03-07-2003 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eehm, m'n geluid valt niet uit maar gaat naar mute! Ik kan het dus weer aanzetten door gewoon unmuten!

Het lijkt me sterk dat m'n voeding te zwak is want ik heb een Enermax 350w dat opzicht voldoende moet zijn voor mijn systeem. voor specs, zie boven, additionele specs: 2 HD's, 1 CDrom, 1 DVDrom, casefans, en 2 PCI kaarten (audigy en internet). Ik geloof dat 350 hiervoor toch genoeg moet zijn? vooral omdat het van enermax is? :)

En nee de audigy zit niet naast de agp maar dat boeit geloof ik al niet meer omdat hij alleen op mute gaat dus :)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 20:40

ripexx

bibs

Ik mag aannemen dat je direct op je kabel(adsl) modem zit aangesloten, aangezien ik niet over een router of iets dergelijks lees. Heb je volgens je nic wel een hardware matige verbinding. Zeker omdat je de melding krijgt: medium niet goed aangesloten. Dus heb je wel een hardware matige verbinding, de bekende groene lampjes op je nic en modem. :) Dus zit je kabel losjes in je connector enz.

Als dit het niet is kan je eens kijken of je de orginele drivers niet kan installeren ipv de standaard Xp drivers. :)

buit is binnen sukkel

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Heb je niet perongeluk het automatish disconnecten van IE aanstaan?

edit: lijkt er meer op dat je driver problemen hebt :)

[ Voor 35% gewijzigd door LeonM op 04-07-2003 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik die drivers kan vinden dan? Ik geloof dat ik farallon kaartje heb, maar als je naar www.farallon.com gaat dan is het een andere site zonder die drivers ofsow. Ik kan daarnaast alleen maar wat MAC drivers vinden :/
Pagina: 1