ZM80A-HP icm A7V8X

Pagina: 1
Acties:

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
Ik wil binnenkort een ZM80A-HP aanschaffen voor mijn VGA-kaart.
Maar nu is mijn vraag kan deze zalman koeler wel op mijn bord, dus zitten de geheugen banken niet in de weg of de Northbridge?

Ik kan dit nergens vinden? Heb de Search al gebruikt.
Zalman site zelf staat ook niet vermeldwelke type(merken) MBO`s gebruikt kunnen worden. Staat wel wat op over moederborden maar daar word je niet echt wijs uit?

Heeft iemand deze combinatie?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je hebt pas een probleem als je alle PCI-sloten gebruikt. In een aantal gevallen beperkt deze koeler het gebruik van het eerste slot naast je AGP-slot.

Voor een VGA-koeler maakt het technisch gezien geen bal uit op welk MB de VGA-kaart zit aangesloten.

ARME AOW’er

• loodgieter

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Topicstarter
OK.
dan gaan we er maar eens werk van maken he :)

Verwijderd

Voor een VGA-koeler maakt het technisch gezien geen bal uit op welk MB de VGA-kaart zit aangesloten.
nuancering: behalve als er componenten in de weg zitten zoals condensatoren, northbridges of koelers.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 03:44:
[...]
nuancering: behalve als er componenten in de weg zitten zoals condensatoren, northbridges of koelers.
De bij de TS in gebruik zijnde ASUS-moederborden zullen i.i.g. geen probleem opleveren. (nergens over problemen gelezen)

Ik neem aan dat in zijn server deze VGA-koeler niet komt te zitten want voor dat MB ontbreekt het mij aan informatie.

De kwestie koeler zou kunnen spelen maar dat is erg twijfelachtig. Als men voor 'stil' gaat dan zal men trouwens vaak ook een CPU-koeler van hetzelfde merk kunnen kiezen evenals een passieve Northbridgekoeler. In beide gevallen levert het e.e.a. geen enkel probleem op. Geldt weer alleen voor de ASUS-borden.

Condensatoren en andere wat uitstekende onderdelen kunnen uiteraard altijd bronnen van problemen zijn. Kwestie van vooraf goed kijken dus.

De installatie van bovengenoemde VGA-koeler kan weleens ingewikkeld zijn en geduld en precisie is dan ook van belang. Een echte Tweakert heeft er geen probleem mee.

ARME AOW’er

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
De installatie, als je et boekje volgt, is niet zon probleem, maar let wel, deze passieve koeling is NIET bedoeld om te overclocken.

.

Verwijderd

Er is ook geen manier om er een fannetje overheen te laten blazen?

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2025
is geen probleem, ziehier combinatie A7V8x en ZM80A-HP

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~lmjohannes/zm80a.jpg

zit nog voldoende ruimte tussen northbridge en zalman koeler

[ Voor 6% gewijzigd door -NJ- op 03-07-2003 09:00 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• loodgieter

loodgieter