[php]wanneer failed gethostbyaddr() ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
en ik heb weer iets waar ik tegen aanloop bij het maken van mijn webstatistics :)
ik gebruik dus gethostbyaddr() om de provider van de bezoeker te achterhalen (en eventueel verbindingstype).. maar deze functie failed nog best vaak.
betekent dit dan dat de functie voor dat ip uberhaupt niet werkt?.. of heeft het zin om het dan nogmaals te proberen?
en waar kan het aan liggen dat hij het address bij een ip niet kan achterhalen en dan dus maar het ip weer teruggeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Omdat er geen adres aan dat IP vast zit ? Nog een keer proberen heeft dus geen zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kan het zijn dat de host geen goede informatie terug geeft en php denkt dat het gewoon iets verkeerds is, hierdoor geeft hij OF het ip terug OF een error..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Om te kijken of dit aan de functie ligt of aan je DNS-server zou je hier even kunnen checken:
http://remote.12dt.com/rns/

Verder komt het voor dat providers Reversed Lookups (want daar hebben we het over) alleen toelaten bij addressen die in hun eigen range zitten. Probeer 'ns een andere DNS-server dus.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
hmm als ik de ip's invul die bij mij failen, doen ze het ook niet..

dus daar kan ik verder nix mee?.. das wel balen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:18

pietje63

RTFM

soms is er gewoon vertraging bij het verwerken van ip's...
ik weet zelf dat alle ip's die beginnen met 137.120.*.* toehoeren aan de universiteit Maastricht, PhPBB en andere scripts wisten dat toen ik net aangesloten was niet, pas na ca. een maand (en aangezien ik veel unimaas bezoekers heb; er zijn er altijd wel een paar waarvan ik ip-aders krijg ipv campus@unimaas)

dat ligt dus aan niet goed bijgewerkte dns servers..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Even voor de duidelijkheid : Een reverse is NIET verplicht. Ik ken zat ranges waar de reverse simpelweg niet aanwezig is. Je krijgt dan een NXDOMEIN als error terug. Andere errors duiden vaak op niet / slecht werkende DNS servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
maar daarvan kan ik dus niet de provider achterhalen?.. (of ik moet het met ip ranges gaan uitzoeken en in een tabel gaan matchen?)

met name ip's uit china wil ie niet verwerken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:43

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

nikao schreef op 03 juli 2003 @ 09:45:
maar daarvan kan ik dus niet de provider achterhalen?
Blijkbaar niet, maar als je er meer vanaf wilt weten lijkt het verstandig dat je ff rond gaat zoeken op plekken waar wat meer te lezen is over reversed dns, dan dat je direct hier komt vragen en roepen. Net zoals die link die ik hierboven gaf, had je dat kunnen vinden met google.

DNS is nou eenmaal een verhaal apart en reversed DNS helemaal. Inderdaad is dat omstreden omdat er databases beschikbaar waren waaraan je aan de host van de provider die aan een IP hangt/hing bijna tot op postcode kon zien waar iemand zich bevond. Daarom wordt reversed DNS niet meer overal toegelaten en ondersteund.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Pagina: 1