Hoi,
ik heb een formulier waarbij ik het wil verlaten als er bepaalde gegevens zijn ingevuld, de gebruiker moet de optie krijgen het formulier te verlaten zoner de database bij te werken of terug te keren naar het formulier.
ik bedacht de volgende code bij het ''Voor bewerken' punt :
Het verlaten van het record zonder het toevoegen in de database lukt goed, alleen het terug keren naar het formulier, het wordt steeds gesloten.
wat doe ik fout.. ik heb geprobeerd bij 'case 7' :
docmd.runcommand accmdundo
cancel=true
docmd.CancelEvent
me.undo
Wie weet de juiste manier ???
ik heb een formulier waarbij ik het wil verlaten als er bepaalde gegevens zijn ingevuld, de gebruiker moet de optie krijgen het formulier te verlaten zoner de database bij te werken of terug te keren naar het formulier.
ik bedacht de volgende code bij het ''Voor bewerken' punt :
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer) Dim antwoord As Integer If IsNull(Me.volgnummer) Or IsNull(Me.Omschrijving) Then antwoord = MsgBox("Volgnummer of omschrijving niet ingevuld, record zonder opslaan verlaten ", vbYesNo, "Systeem melding") Select Case antwoord Case 6 End Case 7 Me.Omschrijving.SetFocus 'DoCmd.RunCommand acCmdUndo Case Else Me.Omschrijving.SetFocus End Select End If End Sub |
Het verlaten van het record zonder het toevoegen in de database lukt goed, alleen het terug keren naar het formulier, het wordt steeds gesloten.
wat doe ik fout.. ik heb geprobeerd bij 'case 7' :
docmd.runcommand accmdundo
cancel=true
docmd.CancelEvent
me.undo
Wie weet de juiste manier ???
[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 03-07-2003 01:40 ]