Toon posts:

[Access2k] verlaten formulier onder voorwaarde...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een formulier waarbij ik het wil verlaten als er bepaalde gegevens zijn ingevuld, de gebruiker moet de optie krijgen het formulier te verlaten zoner de database bij te werken of terug te keren naar het formulier.

ik bedacht de volgende code bij het ''Voor bewerken' punt :
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)

Dim antwoord As Integer
    If IsNull(Me.volgnummer) Or IsNull(Me.Omschrijving) Then
     antwoord = MsgBox("Volgnummer of omschrijving niet ingevuld, record zonder opslaan verlaten ", vbYesNo, "Systeem melding")
     Select Case antwoord
          Case 6
              End

Case 7
              Me.Omschrijving.SetFocus
              'DoCmd.RunCommand acCmdUndo
          Case Else
               Me.Omschrijving.SetFocus
     End Select
    End If

End Sub

Het verlaten van het record zonder het toevoegen in de database lukt goed, alleen het terug keren naar het formulier, het wordt steeds gesloten.

wat doe ik fout.. ik heb geprobeerd bij 'case 7' :

docmd.runcommand accmdundo
cancel=true
docmd.CancelEvent
me.undo

Wie weet de juiste manier ???

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 03-07-2003 01:40 ]

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Vraagje: wat doet die End na Case 6? Na Case 7 heb je die namelijk geen staan en ga je direct verder met Case else. Wat wordt daar precies ge-end?

Heb je al breakpoints geplaatst? Waar (op welke regel) sluit het venster zich dan? Wordt je code doorlopen op de manier die jij bedacht had? Dit zijn allemaal redelijk belangrijke vragen. En overigens ook allemaal vragen die bij debuggen thuishoren. Dus ik zou zeggen, doe je best! ;)

Verder nog een tip voor de leesbaarheid: gebruik 'gewoon' vbNo in plaats van 7. Die 7 zegt nu niet zo veel, vbNo duidt meteen op het feit dat er op nee is geklikt. Dat is niet alleen hier makkelijk, maar ook in dagelijks programmeren voor jou en/of je collega's.

My personal website