Toon posts:

Webalizer

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb webalizer op me dedicated server staan, nu wil ik de map webalizer verplaatsen, en hernoemen. Ik neem aan dat dat wel kan, maar dat hij daarna bij het update van de stats fout gaat. webalizer.conf moet denk ik aangepast worden.

Mijn vraag is nu, hoe doe ik dat?

Ik kan met putty wel in de dir komen waar dat bestand staat, maar ik heb geen id hoe ik hem kan editten. :'( Ben nog al nieuw in Linux, maar leer graag :*)

Verwijderd

just try VI << dat rijmpt :)
in t nederlands>>
vi /etc/webalizer.conf < daar staat ie meestal !

wat versies heb je b.t.w. draaien op het systeem? ik zie daar bar weinig info ove in je post :)

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het write en quit command voor VI?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

[google=linux text editor] :Y)

vi, emacs zijn klassiekers maar er zijn er honderden. Ook zou je het kunnen downloaden, op je windows bak aanpassen en weer uploaden (in het goede bestandsformaat met het juiste EOLN teken!)

Je leert graag, dus ik zal het niet uit mn hoofd zeggen maar zo: man vi of [google=vi manual save quit]:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Saving and Quiting
Once you finish your editing, you'll want to 
save your work and exit vi. There happen to 
three ways to quit and save.

>> To write (save) to file and quit  -->   :wq
                                            :x
                                            ZZ   (no colon)

:P

Zie verder EurOtiC: welke Linux etc, wij kunnen niet raden wat er draait op de server. Maar goed, je hebt vi en verder is het dus goed op te zoeken. Have fun :)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 02-07-2003 19:29 . Reden: q -> code ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.