Keyboard aan 2 pc's ?

Pagina: 1
Acties:

• Marctraider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-07 18:27
Hallo iedereen, ik wou dit vragen omdat dit handiger is...
Ik heb een gewone bureau met een monitor er op en een keyboard en ook een laptop op het bureau.
maar die toetsenbord neemt veel te veel beslag in zodat mijn laptop er amper oppast.

Is er geen manier om de keyboard van de laptop te gebruiken voor mijn normale PC en Laptop ? dat ik kan switchen of zo ? of met software ???

:? Please help !

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
met remote administrator kun je een computer via het netwerk overnemen misschien dat dit een oplossing is

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
hmm
een 2e ps2 kabel kopen, en die solderen aan de draadjes van de eerste,? maar dan moet maar 1 van de 2 aan staan denk ik ....
mijn plan is niet praktisch maar ik zou geen ander idee weten

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Je hebt ook van die hele handige switchboxjes. Kun je je toetsenbord, muis en beeldscherm op aansluiten en dan switchen tussen 2 pc's. Of soms meerdere.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat je zoekt is een KVM switch... tekoop in iedere zelf respecterende computer winkel..
remote admin is ook erg handig dat is software matig.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Marctraider
ok bedankt allemaal en snel ook nog eens :) ik kijk wat ik zal doen !

Verwijderd

eerder andersom... dus je laptop dicht en met het keyboard van je normale pc, beide bakken bedienen. Bestaam hele mooie switchkastjes voor die er gelijk voor zorgen dat je ook 1 muis kan gebruiken voor 2 pc's.

http://www.norrod.nl/ws_a...p?hoofdgroep_id=4&sel=194 :7

• Marctraider
mhh waar kan ik een goedkope KVM switch kopen ? en niet een van 1 meter of zo :S dan zijn ze gelijk 10x zo duur.

Verwijderd

foutje... dit werkt wel.... kost 50 euro

http://www.norrod.nl/ws_a...roep_id=4&add=233&sel=233

• Marctraider
zo duur man :S ik had eerder gedacht aan een klein kastje 5 a 6cm met een kort draadje

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Kijk maar eens op de pricewatch! http://www.tweakers.net/pricewatch/17212
Kan dus wel goedkopeer. ;)

• Marctraider
note : nog ff iets dat ik kwijt wil :)

"Als je Cooler stuk is dankzij een verrotte transistor of enz.... maar als hij zelf nog wel werkt(getest met voeding van 5v) kan je hem altijd nog aan je USB aansluiten, gewoon ff laptop openen en 2 draadjes aansluiten binnenin de USB blaat dan doet ie het weer en zou vanzelf moeten weten dat de cooler 5v is :) en je kan er gewoon nog een anders usb apperaat aan doen aan de achterkant van je laptop)

• Marctraider
kan ik ook zelf zo'n KVM switch maken ? een simpele ? ik heb een soldeerbout en vast nog wel wat ps2 aansluitingen van muizen ? is er ergens een turorial of zo ?

• Marctraider
nah ik zal het maar niet doen. want telkens die ps2 switchen lijkt me dan niet echt goed voor de PC en laptop. het is hetzelfde als telkens een ps2 draad uit de ps2 connectie te halen :S en dat mag toch niet als een pc powered on is ?

Cheers everyone !

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 21:29
Ik heb een 2-poorts KVM gekocht voor € 25 (inclusief kabels, exclusief verzendingskosten) bij flectiondirect. Ik ben er redelijk tevreden over behalve dat het scrollwieltje van de muis niet wou werken! Maar op m'n tweede PC had ik niet echt een muis nodig dus heb ik die niet aangesloten op de KVM.
Pagina: 1