Monitor geeft plotseling mismaakt beeld?

Pagina: 1
Acties:

• misanthroopia
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01-2020
Loop ik ff naar de supermarkt, kom ik terug, en m'n hele desktop op m'n beeldscherm staat raar!! Contrast op nul, bovenkant half zo groot als de onderkant (trapeziumvorm dus) en beide zijkanten hol.
Er was 100% zeker weten niemand thuis en de computer stond gewoon aan,,

Nadat ik de boel had geprobeerd her- in te stellen met de osd van het beeldscherm kon ik de boel weer aardig recht krijgen, zij het dat na maximaal zoomen de desktop nog steeds niet alle randen raakt. Er zitten nu dus 4 zwarte balken rond mijn desktop.

Opnieuw opstarten dan maar ff dacht ik, maar nadat ik dat deed was het beeld weer crappy zoals in het begin (zonder contrast en misvormd).

Heeft iemand dit A.) wel eens eerder meegemaakt, B.) en weet waar dit doorkomt, C.) hoe ik dit kan voorkomen of D.) hoe ik in eerste instantie die zwarte balken rond mijn desktop weg krijg zodat de desktop het hele beeldscherm beslaat?

Alvast bedankt!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als je zeker weet dat het niet een achterneefje ofzo is...dan is je monitor kappot! :-)

Probeer eens of hij het beter doet als je een tafel ventilator over de achterkant laat blazen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Het zijn die kabers van die reclame.
Heb je al Degauss geprobeerd? Wat doet ie dan?

• misanthroopia
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 18:53:
Het zijn die kabers van die reclame.
Heb je al Degauss geprobeerd? Wat doet ie dan?
Wat is Degauss?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
Optie op je beeldscherm waardoor alle instellingen van je monitor als het ware worden gereset. Haal het OSD (On Screen Display) maar eens te voorschijn en kijk maar eens wat opties na :)

The devil is in the details.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een functie om je beeldscherm te demagnetiseren!

There is no place like ::1

• misanthroopia
MaRc0 schreef op 02 July 2003 @ 18:56:
[...]

Optie op je beeldscherm waardoor alle instellingen van je monitor als het ware worden gereset. Haal het OSD (On Screen Display) maar eens te voorschijn en kijk maar eens wat opties na :)
Hmmzies, heb nu ge'degaussed' maar dat haalt niets uit. instellingen blijven hetzelfde,,,,,

Verwijderd

[...]

Word niet reset hoor, ik heb een aparte degauss knop en reset knop. Is beide wat anders.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 20:13
misanthroopia schreef op 02 July 2003 @ 18:58:
[...]

Hmmzies, heb nu ge'degaussed' maar dat haalt niets uit. instellingen blijven hetzelfde,,,,,
Er worden ook geen instellingen veranderd, je monitor wordt gedemagnetiseerd, ik kon alleen even niet op het goede woord komen der net :)
Je instellingen zijn als het ware ververst, niet veranderd.

The devil is in the details.

Verwijderd

Dat ding is gewoon kapot.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
doet hij dat ook op een andere pc. dat de instellingen gereset worden als je windows opstart doet een windows/videokaart probleem vermoeden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
[...]

Tssss.. GA IN DE HOEK STAAN EN SCHAAM JE!!!

Degaussen engels voor "demagnetiseren". Het raster van de monitor wil wel eens gemagnetiseerd raken door de ioniserende electronen bundel die door je monitor suist....

Het raster word simpel weg even opgeschud & ontlaad zich...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
wat voor monitor is het, zet hem eens terug naar default fabrieksinstellingen. dan weer terug instellen naar de juiste afmetingen. vervolgens de monitor uit zetten en weer aan en kijken of de setting onthoudt.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1