[apache] hoe moest dat ook al weer :(

Pagina: 1
Acties:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Het is al vaker langsgekomen hier; maar hoe het nu precies moet?

Ik wil graag dat http://domain.com/blaat naar index.php toe wordt geredirect alwaar ik de /blaat uit $_SERVER["REQUEST_URI"] kan halen...

Maar aangezien ik niet meer precies weet hoe het moet kan ik het nergens meer vinden; ook niet via de search. Ik heb ook al door de mod_rewrite heen gelopen maar kan het ook daar niet vinden... wie weet het nog? :>

offtopic:
en weet er toevallig iemand hoe ik een bestand genaamd -n verwijder? rm blijft ondanks alle quotes toch [code]rm: invalid option -- n[/] zeggen :?

[ Voor 18% gewijzigd door Spider.007 op 02-07-2003 18:47 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

met aliassen misshien? Je stelt de verschillende aliassen in, en je redirect ze allemaal naar de root ofzo

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Het moet mogelijk zijn om dat automatisch te doen; door middel van een paar regels in een .htaccess file; maar ik heb geen idee welke :D Zo gaat het bijvoorbeeld ook hier op GoT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^voorbeeld1.uwdomein.nl$
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/voorbeeld1/
RewriteRule (.*) /voorbeeld1/$1

zoiets?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:39 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 21:01

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Spider.007 schreef op 02 July 2003 @ 18:44:
offtopic:
en weet er toevallig iemand hoe ik een bestand genaamd -n verwijder? rm blijft ondanks alle quotes toch [code]rm: invalid option -- n[/] zeggen :?
offtopic:
Misschient met wildcard?
rm *n
zorg wel dat er geen andere files gedelete worden ;)

Ander probleem iets met multiview ;)
Vond deze reply, moet als het goed is wel tot oplossing leiden.
[rml]RobbertC in "[ ALG] Leuke link, maar hoe te maken?"[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door Vae Victis op 02-07-2003 19:43 ]

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
voor het verwijderen van het -n bestand:
code:
1
rm -- -n

Voor de apache probleem moet je even in httpd.conf zoeken naar index.html. Daar gewoon index.php toevoegen aan het lijstje. Als dat is wat je bedoeld tenminste :)

[ Voor 4% gewijzigd door Remenic op 02-07-2003 19:45 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Het verwijderen van het -n bestand is gelukt dankzijn de tip van Remenic :) (voor de rest: dat bedoelde ik niet nee :) ) Verder heb ik het gevoel dat het inderdaad gaat lukken met de tips van Hammerbee en Vae Victis; bedankt!

edit:
MultiViews was dus inderdaad het magische woord; ik zal mijn best doen het nu te onthouden :)

[ Voor 20% gewijzigd door Spider.007 op 02-07-2003 20:02 ]

---

Pagina: 1