Toon posts:

[GRUB] Toetsenbord reageert niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb dus net SuSe 8.2 geinstalled via FTP, wat trouwens vlekkeloos verliep! Alleen na een reboot wilde ik ff een spelletje spelen in Windows, maar tot mijn verbazing deden de pijltjestoetsen het niet van me notebook! :(

Best vervelend is dat, want kom nu dus alleen in SuSe terecht en aangezien ik nog nieuw ben met Linux kan ik hier nog niet veel mee doen! :(

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? En misschien ook een oplossing?

Heb ook zitten denken om Windows als DEFAULT in te stellen in GRUB, maar als ik dat zou doen dan kom ik strax niet meer in SuSe om misschien wat te wijzigen in de GRUB instellingen ofzo! Dat was mijn beredenering dan!

Help me out! :D

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14
LOL....ja, wat je zegt kun je inderdaad prima doen om nu in windows te komen, alleen dan kom je idd niet zo makkelijk meer in SuSE, wat een beetje vervelend is als je het terug wilt wijzigen.

Hmm..dit is wel een wazig probleem. Je zou kunnen proberen lilo te installeren in plaats van grub (de Linux Loader, maar hij boot natuurlijk ook gewoon windows hoor!).
Als je net voor het eerst Linux gebruikt kan ik me voorstellen dat dat alleen wel even prutsen zal zijn. Er is wel een HOWTO voor gelukkig: LILO mini-HOWTO.

Je kunt ook eerst proberen te achterhalen waarom grub je toetsenbord niet wil snappen. Misschien kun je met google zoeken op de modelnaam van je laptop (welke is dat sowieso?), kijken of je dan iets vind.

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb gegoogled, dat had ik van tevoren ook al gedaan alleen niet op model naam van me laptoppie! :) Maar kan wederom weer niks vinden, wat me verder kan helpen of me kan vertellen waar het probleem zit! :S

Ik heb een notebook van aOpen en wel het model 1846!

link met info

Specifieke specs:

- 768 MB intern geheugen
- P4 2,4 Ghz
- ... (nog meer?)

En van dat LILO snap ik dus al helemaal geen kont, heb ff wat geprobeerd, maar dat werkt al helemaal niet! Althans niet als ik het doe! ;)

Nog andere suggesties?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Als je in GRUB willekeurig welke toets aanraakt, dan stopt de standaard timeout. Werkt dat wel? Dus ziet hij niet-pijltjestoetsen zoals bijvoorbeeld de spatiebalk wel?

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij reageert op GEEN toets! Dus ook nie op spatiebalk/ESC/ALT?etc.! :(

Heb nu dus ook Windows als DEFAULT neergezet, per ongeluk! Doordat ik aan het kute was met LILO, vraag me nie hoe, want dat weet ik dus nie! :)

Vind maar een vreemde zaak!

EDIT: Ok, heb besloten om SuSe eraf te mikken, en nog eens opnieuw te installen! In de hoop dat het nu wel gaat werken! (toen ik zei in de openingspost, dat ik een FTP instal had gedaan, bedoelde ik daarmee dat ik eerst a;lles van FTP had gedownload en dus een netwerk instal heb gedaan)! :+

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:11 ]

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-03 20:15
ik denk dat het notebook toetsenbord op 1 of andere manier via een usb interface is aangesloten op de rest van je lap (btje krom getyped van me...), als ik nl hier mn tobo direct op de usb poort aansluit ipv via ps/2 adapter reageert grub/lilo ook nergens op. ok, t is geen oplossing, maar als je ergens ff zou kijken of je usb support for dos ofzo in je notebook in kan schakelen (ben bang dat dat niet kan maar ok...), hang er voor de grap eens een ps/2 tobo aan en kijk of ie t wel doet, weet je iig wat het probleem is

*edit* suse herinstallen zal waarschijnlijk geen uitkomst bieden omdat het probleem volgens mijn beredenering niet bij lilo/grub licht

[ Voor 12% gewijzigd door Caviatjuh op 02-07-2003 20:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan USB ligt het niet denk ik niet, want bij INstallatie laadt ie al USB modules! Maar ben nu bezig met nieuwe install!

Laat over goeie 120 minuten (ipv. 30 min. vanwege her partitioneren) wel weten of het werkt! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 20:23 ]

• Caviatjuh
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-03 20:15
maar grub/lilo start eerst, en daarna ook pas je kernel dus, dus ook je usb modules, dus t zou best kunnen, maar miss ook wel niet hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Caviatjuh op 02-07-2003 20:23 . Reden: weer n kromme zin ]

Pagina: 1