Toon posts:

Router vernieuwt DHCP-lease niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,
kheb thuis een telenetverbinding en 2 pc's met een router .
de router is van mentor en heeft 4 poorten .
Alles lukt goe en werkt goe alleen valt hij regelmatig uit , dan moet ik gewoon stroomstekker uittrekke en opnieuw insteken en na enkele seconde werkt het terug .
Maar het is wel vrij lastig hoor voor msn , mirc , ... etc
Als het zou helpen kheb hier ook nog een hub staan of switch
iemand raad ?
greetz
_/-\o_

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

firmware upgrade?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met mijn sitecom router mega irritant!!!!

Verwijderd

lijkt me gewoon brakke router, lees post IceManX :)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat moet ik dan juist downloade ? |:(

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 08:15
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:34:
Toevallig chello?
Dan moetje ff bellen met helpdesk wanneer het weer gebeurt.
Als je het goed aanpakt sturen ze een monteur langs, hij gaat dan de filters bijstellen die die grijze kast in de buurt. Tegen mij zei hij dat wanneer ik er na een week nog last van had ik een nieuwe modem kreeg :D

Verwijderd

Topicstarter
nee ben uit belgie
heb telenet
heb ook nog hub staan als dat wat zou zijn :/

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:34:
Ook gehad. Heb ze er 100x over geschreven maar volgens hun bestond het probleem niet (nog steeds niet waarschijnlijk) of ze moeten iemand anders op de hlpdesk hebben gezet). Probeer eens een firmware-upgrade, en zet de DMZ uit (dat was bij mij het probleem, zorgde ervoor dat de router in een soort oneindige loop kwam).

Verwijderd

Topicstarter
kan je ff wat makkelijker uitlegge
wat ik juist moet downloaden en instelle thnx

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Je moet even wat duidelijker zijn in je startpost bokko69. Vertel het even wat duidelijker, wat voor verbinding je hebt, wat je er zoal al aan gedaan hebt, wat voor router je precies hebt, switch, etc..
Dan pas kunnen we je goed helpen

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

als de router steeds wegvalt en je hebt alles al vervangen behalve de router dan is ie echt defekt dan help ook een bios update niet

• Marf0rz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Een bios update? Je bedoeld Firmware? Hij is niet defect, wegvallen van verbinding is softwarematig probleem. Zijn router moet gewoon ff goed ingesteld worden, maar hij moet ff duidelijk uitleggen wat hij allemaal heeft, wat het probleem precies is, wat hij er aan gedaan heeft, enz.

If you can't beat them, buy them !

Verwijderd

Ik heb dit wel is meegemaakt met diverse netwerkkaarten dan werden ze gewoon op een of andere manier vol en dan stopte ze. deze waren oook defekt.
en inderdaad sorry bedoelde firmware

Verwijderd

Topicstarter
ok ff uitlegge
kheb dus een telenet verbinding -> Belgie das kabel he
kheb een 4 poort router van mentor en daar zijn de 2 pc's op aangelsoten maar hij valt dus zeer regelmatig uit , nadat ik dan de stroomkabel van de router in en uit heb getrokke werkt het weer . Dat is dus heel lastig . Nu heb ik hoor ook nog een hub/switch staan van netline .
Misschien kan ik daar iet mee doen of het probleem mee verhelpen ???
Het ligt dus in ieder geval aan de router !!
mvg

Verwijderd

Sauron-XP schreef op 02 juli 2003 @ 20:02:
[...]

Toevallig chello?
Dan moetje ff bellen met helpdesk wanneer het weer gebeurt.
Als je het goed aanpakt sturen ze een monteur langs, hij gaat dan de filters bijstellen die die grijze kast in de buurt. Tegen mij zei hij dat wanneer ik er na een week nog last van had ik een nieuwe modem kreeg :D
Inderdaad met chello, ik gaat het eens proberen.

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op 02 July 2003 @ 20:38:
[...]

Ook gehad. Heb ze er 100x over geschreven maar volgens hun bestond het probleem niet (nog steeds niet waarschijnlijk) of ze moeten iemand anders op de hlpdesk hebben gezet). Probeer eens een firmware-upgrade, en zet de DMZ uit (dat was bij mij het probleem, zorgde ervoor dat de router in een soort oneindige loop kwam).
DMZ staat al disabelt. Dus dat kan ik helaas niet proberen :'(

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik heb dat probleem ook met @home en een linksys router.
Als ik em reset dan doet ie het weer.

Ik had het probleem niet met een pc met xp die aan @home hing.

Zelf heb ik het vermoeden dat het te maken heeft met de lease van de DHCP server van je internet provider. Als je lease verlopen is moet hij vernieuwd worden en dat doet je router niet (net als die van mij)

Veel mensen adviseren mij om de firmware up te daten. Dus dat ga ik ook maar proberen, en anders stuur ik eens een mailtje naar mijn router fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
kheb dat gedownload maar krijg een duitse handleiding
wat moet ik juist doen ?
kheb dus deze router :
SOHO IS-104 (LinkPro BR-401, Mentor FR4, Bestech IBR400+)
======================================
Firmware Version 1.01.0102 (06.05.2003)
=======================================
www.anbro.de

1. ZIP-Datei "1010102.zip" entpacken.

2. Routermenü über Webbrowser aufrufen

3. Dort ins "Advanced Setup" gehen

4. Im Navigationsmenü auf "System"

5. "Firmware Upgrade" auswählen

6. Klicken Sie auf "Durchsuchen" um nach der
entpackten Datei "IS104v1010102.dlf" zu suchen

7. Nun nur noch durch "Apply" bestätigen

Hinweis:

Achten Sie bitte darauf, dass der Router während
des Updates nicht mit dem Internet verbunden ist!
(notfalls WAN-Netzwerkkabel ausstecken)

Die Benutzerdaten Ihres Providers könnten möglicherweise
verfälscht werden. Überprüfen Sie Ihre Daten nach dem Update!

Wenn Sie bsp. T-Online als Provider verwenden, sperrt dieser
Ihren Account bis 24 Uhr, sobald Sie sich mehr als neun mal mit
den falschen Daten einwählen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 15:59 ]

• Mellachi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03 14:38
Ik heb precies het zelfde :( alleen dan met telenet en een 3com router (3CRWE53172) als je de log van je router bekijkt dan zul je idd zien dat hij om een ip blijft vragen. Ik heb met telenet gebeld en de beste man zei dat de router wel een ip kreeg maar dat de router het gewoon niet pakte. Helaas bestaat voor deze router nog geen nieuwe firmware. Dat wordt een andere kopen......

Verwijderd

Mellachi schreef op 20 juni 2004 @ 18:34:
Ik heb precies het zelfde :( alleen dan met telenet en een 3com router (3CRWE53172) als je de log van je router bekijkt dan zul je idd zien dat hij om een ip blijft vragen. Ik heb met telenet gebeld en de beste man zei dat de router wel een ip kreeg maar dat de router het gewoon niet pakte. Helaas bestaat voor deze router nog geen nieuwe firmware. Dat wordt een andere kopen......
Telenet heeft zelf hun eigen DHCP server geschreven. Is ook niet heel compatibel met de standaard waardoor je problemen met routers kan krijgen (dat ze hun ip niet meer terugkrijgen na de lease, en je de router moet rebooten)

• Mellachi
Verwijderd schreef op 20 juni 2004 @ 19:06:
[...]

Telenet heeft zelf hun eigen DHCP server geschreven. Is ook niet heel compatibel met de standaard waardoor je problemen met routers kan krijgen (dat ze hun ip niet meer terugkrijgen na de lease, en je de router moet rebooten)
Als ik me niet vergis zit de DHCP server in de modem. Wat kan ik er dan wel aan doen?? Vragen om een ander type modem? Of dus een andere router kopen....

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Anubix doelt op de DHCP router server die bij Telenet de WAN ip adressen uitdeelt, jij doelt op de DHCP server in jouw eigen router die je LAN ip adressen uitdeelt. Dat is een verschil. Anubix bedoelt dus ook dat de DHCP server van Telenet (die ze zelf hebben geschreven/geconfigureerd) niet goed overeenkomt met de router die jij thuis hebt staan.

Wat je daar tegen kunt doen? Zolang die Telenet DHCP server problemen blijft geven met je 3Com router niet veel anders dan je router vervangen of gewoon een pc op je modem aansluiten en die als router gebruiken. Blijkbaar gaan Telenet en jouw 3Com niet samen.

[ Voor 4% gewijzigd door CamU op 20-06-2004 21:06 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

@bokko: draai je p2p software zoals overnet, emule, kazaa of andere zut?
Probeer dan eens je max. aantal connecties in die software omlaag te zetten, een teveel aan connecties wil er wel eens voor zorgen dat je router over z'n nek gaat.
Ook de aangesloten pc's tsjekken op / cleanen van spyware en virussen wil nog wel eens wat schelen, aangezien veel van dit soort progjes (ongemerkt) een groot aantal connecties maakt of aardig wat bandbreedte wegslurpt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Titelfix.

• Mellachi
CamU schreef op 20 juni 2004 @ 21:05:
Anubix doelt op de DHCP router server die bij Telenet de WAN ip adressen uitdeelt, jij doelt op de DHCP server in jouw eigen router die je LAN ip adressen uitdeelt. Dat is een verschil. Anubix bedoelt dus ook dat de DHCP server van Telenet (die ze zelf hebben geschreven/geconfigureerd) niet goed overeenkomt met de router die jij thuis hebt staan.

Wat je daar tegen kunt doen? Zolang die Telenet DHCP server problemen blijft geven met je 3Com router niet veel anders dan je router vervangen of gewoon een pc op je modem aansluiten en die als router gebruiken. Blijkbaar gaan Telenet en jouw 3Com niet samen.
Nee sorry kerel, blijkbaar draait bij de dhcp toch echt in de kabelmodem, tenminste volgens telenet dan :) Maar wat je oplossing betreft ben ik bang dat je gelijk hebt

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Mellachi schreef op 21 juni 2004 @ 07:09:
[...]

Nee sorry kerel, blijkbaar draait bij de dhcp toch echt in de kabelmodem, tenminste volgens telenet dan :) Maar wat je oplossing betreft ben ik bang dat je gelijk hebt
:) . Ik doel op de DHCP server bij Telenet: Die IP adressen van al die abonnees moeten toch ook verdeeld worden? Dat doet de DHCP server van jouw modem echt niet hoor ;) .

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bij Chello werkt een router slecht als deze niet het juiste MAC adres en domain sub fix ingesteld heeft, omdat de eerste (MAC adres) geregistreerd staat bij Chello en volgens mij alleen dit MAC adres een juiste lease krijgt.
Is dit misschien niet ook het geval bij Telenet in België?

Verder vind ik dat een oude p100 met twee 10mbit NICs altijd nog beter zijn werk doet als router dan al die dedicated 10 bij 10 bij 3 cm kassies but that's just my 2 cents :)

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1