Abit NF7-S: beeps, reboots, 'tig memorychecks...

Pagina: 1
Acties:

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
Ik heb dus vanmiddag een nieuwe cooler in me pc gezet op een AMD XP 2600+. Maar toen ik de pc weer wou aanzetten ging ie na 3sec weer uit en begon hij raar te piepen. Lange beeps achter elkaar hij blijft maar beepen. Ik heb een Abit NF-S.

Nu heb ik hem een paar keer opgestart en het valt me op dat hij de ene keer wel bij de bios komt en zelfs bij windows en de andere keer zit ik in de bios en dan valt hij ook weer zomaar uit. Hij valt sowieso elke keer zomaar uit en dan begint hij te beepen.

Nu zag ik alleen iets heel vaags in de bios me instellingen staan op een AMD XP 2600+ 166fsb en 12.5 multiplier. Maar daar boven stond dat de cpu op 1250Mhz liep? Is me cpu nu dood? ik heb echt al 10x een andere coolers opgezet op andere cpu's en nooit wat dood gemaakt ofzo en deze cpu draaide perfekt de cooler ging er makkelijk af en een andere erop. De temp word rond de 50 graden. Maarja vind het heel vaag ik kan er ook geen info vinden over de beepen? En ik heb de bios al gereset maar dat hielp ook niet.

Upside down

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-04 01:13
heeft het niet iets te maken met de bios , dat deze ziet dat de cooler te lagen toeren draait ofzo? Je moet dat ergens uitkunnen zetten. Had ik namelijk ook met mijn K(u)T7a Raid.

• Pollore
ja daar d8 ik in eerste instantie ook aan maar dat had ik dus uitgezet en me cooler draait gewoon hij staan recht streeks aangesloten aan me voeding (Delta geval)

Upside down

Verwijderd

bios settings opnieuw instellen met name de memory timings ,

ik zelf heb ook een 2600 + en zo af en toe heb ik precies hetzelfde namelijk dat ie maar op 1250 loopt maar dit heeft allemaal te maken met die beruchte bios instellingen .

btw wat voor geheugen heb je en die piepjes zit daar een patroon in , hetzij lange piepjes of juist kort ? dat wil namelijk ook al veel ophelderen,

• Pollore
het zijn lange piepjes en ze blijven doorgaan stopt dus nie

me memory is 2sx 256mb Twinmos pc3200 maar daar heb ik totaal niet aangezeten?

Ik wil wel me instellingen veranderen in me bios maar me pc floept elke keer uit en dan begint hij weer te piepen. Zelfs als ik in de bios zit gaat iet uit.

Upside down

Verwijderd

heb jij je oude koeler nog ergens liggen ? als je die weer er op monteert en hij heeft verder geen problemen ermee dan kun je al een hele boel dingen uitsluiten,

• Pollore
mja maar zoiets kan toch zeg maar onmogelijk aan je cooler liggen? trouwens ik heb een vaag vermoeden dat het aan me videokaart ligt want als ik me comp aanzet zonder videokaart dan blijft ie wel draaien :|

Upside down

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien per ongeluk je grafische kaart geraakt met het plaatsen van de cooler (er vanuit gaande dat je alles in je kast hebt laten zitten)? Of met het verwijderen statisch geladen geweest?

• Pollore
ok er is nu dus een probleem bij gekomen als ik nu de comp opstart dan doet hij er dus echt een minuut minstens over om 256mb memory te controleren hij blijft elke keer opnieuw controleren na 3x was ie klaar en toen ging ik in bios instellingen opslaan en toen sloeg de comp weer uit.

Upside down

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Craytahar schreef op 02 July 2003 @ 19:27:
ok er is nu dus een probleem bij gekomen als ik nu de comp opstart dan doet hij er dus echt een minuut minstens over om 256mb memory te controleren hij blijft elke keer opnieuw controleren na 3x was ie klaar en toen ging ik in bios instellingen opslaan en toen sloeg de comp weer uit.
BIOS: Quick Power On Self Test --> Enabled

Wat voor voeding heb je BTW?

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 02-07-2003 19:31 ]

• Pollore
Enermax 430Watt

Upside down

• Pollore
ok ik ben zover gekomen dat me comp weer opstart maar me processor staat nu op 100 fsb inplaats van 166 fsb zodra ik hem op 166 zet dan heb ik het zelfde probleem dat de comp gewoon uitslaat terwijl hij niet te heet word en alle instellingen in de bios goed staan.

Upside down

Verwijderd

en toch vermoed ik dat het wel eens je voeding zou kunnen zijn, ik heb namelijk hetzelfde maar dan op 200 fsb met een zwaar oc-de 1700+ alleen hij slaat bij mij pas uit als ik ga gamen, dus tijdens windows is het allemaal niet zo spannend
dan kan ik 5 min cs-en of heel even 3dmark2001 draaien ( niet eens 1 hele run)

ook al klok ik mijn pc niet over slaat hij uit, maar dan wat later. Het moet dus wel de Voeding zijn. Controleer in je bios eens je voltage lijnen ? bij mij levert de +5 wel 5.00 maar de +12 maar 11.49 idle dus deze zou wel eens hard kunnen zakken stressed.

heb er btw kingston pc3200 in zitten 2x 256 dual channel en een radeon 9700 np van club3d nog niet oc-ed.

dit alles met een q-tec voeding 400 watt. ( gloednieuw maar trekt het gewoon niet)

Mijn oude 350 watt voeding had zelfs nog betere specs dan de q-tec 400 watt, en met deze voeding heeft het systeem een weekend lang stabiel gedraaid @ 333 mhz fsb.. maar toen ik het met de 350 watter testte op 200 fsb knalde deze er na een tijdje ook gewoon uit.

Ik zie dat jij ook had dat hij zelfs in de bios uisloeg .. heb ik dus ook gehad , maar dat was toen ik mijn vcore op 1.85 zette dus ik neem aan dat de voeding dan NOG meer te lijden krijgt dan op de huidige 1.675 waar hij dus wel stabiel mee kan blijven in win2k.

Kan je dus even je voltage lijnen checken en posten, vanuit de bios gemeten, lijkt me dat je daar wel wat in zou moeten kunnen vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 13:55 ]

Verwijderd

heb ik ook eens gehad en de cooler was stieken scheef gemonteerd waardoor de core te heet werd en piepen en rebooten was het gevolg

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:01
de post hierboven geeft precies mijn probleem weer :D
Ik denk dan ook dat ik een nieuwe zalman voeding ga kopen... en ik verwacht haast dat het ook jouw probleem is... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:54:
heb ik ook eens gehad en de cooler was stieken scheef gemonteerd waardoor de core te heet werd en piepen en rebooten was het gevolg
ja ok maar dat was dus niet met de nf7-s , die dus bljikbaar bij meerdere mensen dit soort gedoe oplevert, ik las er ook over op een amerikaans forum en daar had iemand een superzware voeding aangeschaft, waarna het probleem ook verholpen was bij dit mobo. verder zal het mijn koeler niet zijn die scheef gemonteerd is, mijn cpu wordt namelijk in het bios +- 40 graden idle en dit wordt vanaf het mobo gemeten( vanaf de 1.4 bios, bij de 1.2 werd ie +- 10 graden warmer) cooler Spire Falconrock II. En dat zelfs met zo'n heftige oc , van 1466 ( 1700+ naar 2300 mhz 200fsb) op lucht 2400 was ook wel gelukt, maar daarvoor heb ik meer vcore nodig en kom ik dus niet eens stabiel windows in. Afijn de koeler wordt ook niet heet, dus bij ons ligt het toch aan de voeding denk ik.

Willen de mensen die deze problemen ondervinden met de nf7-s ook even de voltage's van de +5 en de+ 12 posten ? ( en type voeding lijkt me ook wel handig)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 14:04 ]

Verwijderd

niemand ? kom op mensen even posten, weet dat er meerdere mensen zijn met dit probleem en zo kunnen we er tenminste meer inzicht in krijgen.

• Pollore
Ik heb nog steeds dit probleem trouwens videokaart is uitgesloten en memory ook. Ik heb bios update gedaan maar het probleem is er nog steeds. Zodra ik me cpu op volle snelheid zet (2600+ 166fsb dus) dan werkt ie gewoon nie meer na zoveel tijd hij gaat uit en blijft piepen. Ik weet bijna 99% dat het me cpu is. Ik heb het bedrijf gemailed en ik krijg garantie op me cpu.

Ik ga morgen eerst een cheap cpu kopen om nog effe te testen dat die wel normaal doet. En dan stuur ik me cpu op.

Het is dus echt nie me voeding gewoon. Hij werkte perfekt alleen na cooler verandering niet meer. Een enermax 430 watt trekt het wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Pollore op 04-07-2003 23:30 ]

Upside down

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Heb je al geprobeerd om dat warmte detectie deel in de bios uit te zetten? Zit het draadje van de koeler misschien los zodat er geen fanspeed gemeten wordt? In de bios gekeken of de fan wel draait? Bios reset? Zit het termometertje onder de CPU anders, te hoog misschien? Alle snelheden op 'by SPD' zetten?

Ik gooi alleen even wat mogelijkheden op, heb je vast al lang gedaan! Just trying to help!

[ Voor 5% gewijzigd door Viper2k1 op 05-07-2003 00:30 ]

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Pagina: 1