[win2k3] moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Het is weer vakantie en dus weer tijd voor een format c:
Nu heb ik een jaar prima onder XP gedraaid, maar nu hoorde ik op school dat het verstandig is om over te stappen naar windows 2003.
Nu heb ik op internet lopen zoeken en heb ik nog nergens echt voordelen gevonden. Wel veel guides trouwens.

Ik werk voor school veel met 3d paketten zoals max, maya maar ook met Virtools en blender. Ik ben ook met de unreal tournament 2003 editor bezig. kan ik deze draaien? word mijn systeem stabieler minder resources?(ik heb daar nogal wat problemen met xp meegehad).
misschien heeft er iemand een web-sites met de voordelen van 2003.
Anyways ik ben nu dus aan het twijfelen XP of Win2k3, iemand een idee?
thnx

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Verwijderd

Zo te lezen doe je alleen aan client side applications en niet aan server side.
Dus waarom zou je een client OS gaan inwisselen voor een Server OS?

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
in eerste instantie ondersteunt 2003 geeneens 3d.. verder is het hetzelfde als XP, alleen wat meer SERVER tools etc. en security.

En als je al niet eens weet waar je aan begint zie ik je er ook niet voor aan om 700 euro uit te geven aan een nieuwe windows... gewoon XP houden dus

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
vanwege resources dus volgend die gast uit mijn klas.
Het zou minder resources gebruiken en zou stabieler zijn.
maar of dat echt zo is weet ik niet.

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mirwits schreef op 02 juli 2003 @ 18:11:
Het is weer vakantie en dus weer tijd voor een format c:
:? :? hoezo :P
Nu heb ik een jaar prima onder XP gedraaid, maar nu hoorde ik op school dat het verstandig is om over te stappen naar windows 2003.
Waar slaat dat op? 2003 is een server OS dat welliswaar om te timmeren is naar desktop OS maar waarom het "verstandig" zou zijn om over te stappen is mij een raadsel. Als XP toch lekker draait houden zo.
Ik werk voor school veel met 3d paketten zoals max, maya maar ook met Virtools en blender. Ik ben ook met de unreal tournament 2003 editor bezig. kan ik deze draaien? word mijn systeem stabieler minder resources?(ik heb daar nogal wat problemen met xp meegehad).
Aangezien het een server OS is kan het zijn dat 2003 beter met je resources om kan gaan. Wat echter wel een verschil is, is dat XP geoptimaliseerd is voor normale processen en 2003 meer voor background processen. Het kan dus ook net zo goed zijn dat je met 2003 mindere performance hebt dan met XP.
Misschien heeft er iemand een web-sites met de voordelen van 2003.
Anyways ik ben nu dus aan het twijfelen XP of Win2k3, iemand een idee?
thnx
Nee sorry heb ik helaas niet, ik heb een pest hekel aan XP en voor server 2003 geld hetzelfde want daar is ook allemaal zooi ingestopt die bij een server helemaal niet nodig is. Maar daar gaat dit topic niet over :)

Wel zwerft er hier op GoT (in WOS) een topic rond over het om timmeren van server 2003 naar "desktop" 2003.

Succes :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Die gast zit verschrikkelijk uit z'n aars te lullen.

Windows 2k3 is puur toegespitst op servertoepassingen, en is standaard al zwaarder op de resources dan XP professional. Daarnaast zitten er n+1 optimalisaties in voor servertoepassingen, waarvan je er maar een paar kan veranderen. Denk aan de caching policy, de kernel paging etc. etc.

Windows 2k3 op je workstation draaien is verspilling van je hardware.

Every morning is the dawn of a new error.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Lees anders dit draadje eens: Windows 2003 server als desktop?

http://www.xbmcfreak.nl/

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Voor client applicaties raad ik je aan op WindowsXP te blijven en deze zo af te stellen dat jou systeem optimaal draait.

Windows2003 is echt een server operating system en iedereen die beweerd dat het sneller met 3D applicaties of wat voor applicaties dan ook om kan gaan praat de grote meutte na. Het grote verschil tussen Client en Server OS is dat een server OS veel meer toe gespits is op het afhandelen van user authentication file en print serving etc. Een client is meer afgespits op het zijn van werkpaard voor de gebruiker.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Windows 2003 server als desktop? lijkt mij wel hier van toepassing :)

Lees dat topic even goed door, daar worden de voor en nadelen besproken over het Win2k3 OS als desktop versie... :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.