SMS uit buitenland komt niet aan.

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 18:29

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Mijn vrouw heeft een budget abbo bij vodaphone en kan geen SMS berichten ontvangen van mensen met een buitenlands nummer (bv. iemand in Oostenrijk of Italie). Erg hinderlijk, omdat het soms om zakelijke dingen gaat! Als dezelfde mensen de SMS naar mijn T-Mobile prepaid sturen, komt het wel aan. Bellen is geen probleem, alleen SMS berichten ontvangen.

We zijn al eens langs geweest bij Vodaphone, en die hangen een wazig verhaal op over dat er met sommige providers roaming contracten zijn waarbij gesprekken wel worden doorgegeven, maar SMS niet. Dit omdat Vodaphone de roaming tarieven te hoog vindt.

Hebben hier andere mensen ervaring mee? Klopt dit verhaal? We zijn er al zwaar over aan het denken om over te stappen naar een andere provider, alleen zijn we er nog niet helemaal over uit welke: KPN of T-Mobile. Iig moet er gegarandeerd worden dat alle SMS verkeer doorgegeven wordt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

EXX schreef op 02 July 2003 @ 17:34:
Hebben hier andere mensen ervaring mee? Klopt dit verhaal? We zijn er al zwaar over aan het denken om over te stappen naar een andere provider, alleen zijn we er nog niet helemaal over uit welke: KPN of T-Mobile. Iig moet er gegarandeerd worden dat alle SMS verkeer doorgegeven wordt.
Het verhaal klopt. Overstappen is geen oplossing, want elke provider heeft het. Is het niet het ene buitenlandse netwerk waarmee geen overeenkomst voor aflevering van sms verkeer is, dan is het wel het andere. Ik denk zelfs dat je bij Vodafone nog redelijk goed zit wat betreft het aantal buitenlandse netwerken waarvan het sms verkeer wordt doorgegeven.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Hmm, dat is toch voor vooral zakelijke klanten toch onwerkbaar. We zijn gisteren ff bij KPN geweest en daar gaf men ons de garantie dat SMS berichten altijd worden doorgegeven vanuit die landen (binnen Europa) waarmee ook gebeld kan worden. Dat is dus volgens jouw verkooppraat.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Ik meen dat Orange ook bepaalde providers uit Zwitserland en Engeland weert. In ieder geval wel heel veel internet-smsjes en volgens komt dat dus doordat veel internetsmsdiensten gebruiken maken van die goedkope providers in bijvoorbeeld Zwitserland. Dat die zo goedkoop zijn, komt omdat ze simpelweg bepaalde kosten niet willen betalen. Orange is er eentje die dat niet pikte, van vodaphone wist ik het niet. Kwestie van goed informeren lijkt me.
EXX schreef op 02 juli 2003 @ 18:39:
Hmm, dat is toch voor vooral zakelijke klanten toch onwerkbaar. We zijn gisteren ff bij KPN geweest en daar gaf men ons de garantie dat SMS berichten altijd worden doorgegeven vanuit die landen (binnen Europa) waarmee ook gebeld kan worden. Dat is dus volgens jouw verkooppraat.
Laat ze die garantie zwart op wit geven. (als ze daar tenminste de moeite voor willen nemen).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 18:47 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-11 15:52

yGiDoRp

Sawasdee

Een van de redenen dat ik nu ook via KPN Mobile bel. Ik vind het toch wel zo slecht van Vodafone.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 18:46:
Ik meen dat Orange ook bepaalde providers uit Zwitserland en Engeland weert. In ieder geval wel heel veel internet-smsjes en volgens komt dat dus doordat veel internetsmsdiensten gebruiken maken van die goedkope providers in bijvoorbeeld Zwitserland. Dat die zo goedkoop zijn, komt omdat ze simpelweg bepaalde kosten niet willen betalen. Orange is er eentje die dat niet pikte, van vodaphone wist ik het niet. Kwestie van goed informeren lijkt me.
Ok, daar kan ik me wat bij voorstellen. Maar hier gaat het om SMSjes die gestuurd zijn via een normaal mobieltje met abbo (in Oostenrijk of Italie) die niet doorkomen naar een Vodaphone abbo toestel in NL, maar wel naar een T-Mobile NL prepaid. En wat goed informeren betreft, toen we bij de Vodaphone winkel kwamen informeren naar dit "fenomeen", was de eerste reactie: "huh, kannie". Toen werd de oorzaak overal gezocht, behalve bij henzelf. Pas na lang doorvragen werd er gebeld naar de klantenservice en kwam de aap uit de mouw.
Laat ze die garantie zwart op wit geven. (als ze daar tenminste de moeite voor willen nemen).
Ja, das een goeie, zal ik proberen.

Pagina: 1