Toon posts:

Shuttle SN41G2 & geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

Ik heb onlangs een Shuttle SN41G2 gekocht. Een leuk pc-tje waar ik lekker mee kan internetten, typen, en afentoe (omdat er een nForce2 mobotje in zit) lekker nog een game mee kan spelen.

Ik pak het kleine geval uit de doos, en het ziet er inderdaad goed uit. ik zet de proc (XP2000+) er in, vervolgens het geheugen (2x Kingston KVR333X64C25/256) en uiteraard hdd, dvd en floppy.

Bij het aansluiten geeft ie al meteen geen beeld (een goed begin is het halve werk). Nah.. dat kan gebeuren... dacht ik. Ik reset de bios, en ja.. hij geeft beeld. Ik stel de bios in, sla de instellingen op... en hee.. dat duurt raar lang.. maar goed.. hij start op nieuw op, maar dan wel weer in zwart beeld.

Donkere wolken pakken samen :(, zeker als ik na meer dan 10 keer proberen die bios in te stellen (en telkens weer resetten) nogsteeds geen beeld heb!!!!

Ik geef het bios instellen op, en bedenk me dat hij het in safe mode wel doet, dus besluit eens om op F1 te drukken, hij start wel op, en verhip, ik kan zelfs windows gaan installen (wel in safe mode, dus 1250 MHz proc en 200 MHz geheugen).

Toen dat klaar was ben ik gaan lezen op de internet site van Shuttle... en jesus wat een slechte support... maar goed, ik weet een bios update te vinden, en draai deze. Na de update ziet het er goed uit, ik kom snel de bios in, verander alles, en sla de instellingen op. Dit keer gaat het wel snel!!! Het systeem start opnieuw op.. en wederom..... ZWART BEELD !!!!!!!!

Ik werd gek 8)7. Reset de bios maar weer voor de zoveelste keer, ga in safe mode naar windows, en weer naar de shuttle site. na veel gekloot, stuit mijn oog op een heeeeeel klein zinnetje:

"we recommend to use same memory freq. as proc. FSB"

DAMN!!! ik snel me systeem opnieuw opgestart, bios in, zet de FSB van de proc op 133 en het geheugen (eigenlijk 166) ook op 133. sla alles op.. en wat gebeurt er...

EINDELIJK BEELD!!!!!!

Omdat ik toch graag een snel systeem wil heb ik snel de XP2000 vervangen voor een XP2600 met 333 MHz FSB.

ik zet de Shuttle weer aan, en begin met instellen. FSB @ 166 en geheugen @ 166. Ik sla de instellingen op...

GEEN BEELD!!!!

Ik werd errug droevig :'(. Ik zet de FSB nog wel op 166 en het geheugen weer op 133. en nu werkt het wel!!! Het systeem herkent zonder enig probleem een XP2600+ alleen het geheugen loopt te klote!!! :X

Uiteindelijk ben ik op de site van nVidia terecht gekomen waar ik de compatibility kan zien van het nForce 2 mobo en geheugen

http://www.nvidia.com/con...ceMemoryCompatibility.asp

even voor de duidelijkheid.. dit is dus een nForce2 mobo met IGP (integrated graphics processor) en zie hoeveel geheugen merken dit moederbord ondersteunt.... HELEMAAL NIX!!!! geen van de merken kan ik hier in nederland vinden:

ATP
Avant
Buffalo
Data ram.

Wie heeft hier dus ook een nForce2 mobo (het liefst dus een shuttle SN41G2) en heeft WEL werkend geheugen???

Garoeten Sven

Verwijderd

Topicstarter
okee.. duidelijk.. niemand heeft een goed werkende SN41G2 :'(

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:57

DaRoot

Some say...

Wel vreemd ja. Die chipset kan toch Dual channel aan? Probeer eens verschillende combinaties met de geheugensloten, als dat kan. Of vraag je dealer of je eens andere merken mag proberen.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mm, ik kan morgen goedkoop kingston 2700DDR 2.5 kopen, heb jij die ook?
Bij mij werkt: 2x Kingston hyperX3000 en 2x Infineon 2700DDR 2.5 werkt ook zonder problemen.
Ik heb 1tje voor iemand gebouwd (ook een SN42G2) en daar heb ik Brand/third (onbekend merk met bekende chippies)in gestopt werkt ook als een tierelier, allemaal met een 1700XP met een FSB van 166MHz!

Je kan ook nog hier kijken: http://www.shuttle.com/ne...C%20Barebone%20SN41G2.pdf
en hier:
http://forums.sudhian.com...mory%20&FTVAR_MSGDBTABLE=

tip: optimal setting veranderen in agressive, je kan ook sowieso met je timings spelen of je cpu underclocken en kijken of het dan wel werkt.

edit, alles IGP btw dus zonder een externe videokaart.

[ Voor 40% gewijzigd door Spice op 04-07-2003 00:22 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Topicstarter
2x Kingston KVR333X64C25/256 werkt dus niet op een shuttle.. :s

maar het is heel raar.. want er zitten infineon chips op... en infinion werkt volgens jou wel..

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb hier een SN41G2 perfect draaien met 2 DIMM's in Dual Channel

Precieze merk en type van de modules kan ik niet wijs worden uit de sticker die erop zit:

Logootje is een M met een cirkeltje er schuin omheen

MC8VDDT3264AG-335C1
GB CDTADE3039 200310
256MB, DDR, 333MHz, CL2.5
(streepjescode)

Op de geheugenchips zelf staat het volgende:

0308 1-1
MT 46V32MB
TG -6T C

Hopelijk heb je wat aan deze info.

sigloos

Pagina: 1