Toon posts:

pc start niet meer na BIOS tweaks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik het in het goede forum heb gezet, want ik weet ook niet waar het probleem zit... :(

Gaat om het volgende. Ik wilde vanmiddag mijn PC opstarten, maar hij ging niet verder dan het automatisch checken op virussen. Er kwam nog te staan, Checking viruses OK, no viruses found. Maar hij gaat niet verder met laden van Windows (98).

Aangezien ik toen wat heb zitten te prutsen in mijn BIOS, heb ik het helemaal verkloot. Ik heb iets van "Higher Performances" aangeklikt (=? overclocken??), en ben het opnieuw opstarten krijg ik een zwart beeldscherm en telkens harde (alarm-)piepjes uit de kast.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Ik kon nl. niks meer, dus ook niet in de setup komen. Het zijn dus eigenlijk 2 problemen: 1. pc die niet verder opstart en 2. doet nu helemaal niks meer

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:45:
Ik weet niet of ik het in het goede forum heb gezet, want ik weet ook niet waar het probleem zit... :(

Gaat om het volgende. Ik wilde vanmiddag mijn PC opstarten, maar hij ging niet verder dan het automatisch checken op virussen. Er kwam nog te staan, Checking viruses OK, no viruses found. Maar hij gaat niet verder met laden van Windows (98).

Aangezien ik toen wat heb zitten te prutsen in mijn BIOS, heb ik het helemaal verkloot. Ik heb iets van "Higher Performances" aangeklikt (=? overclocken??), en ben het opnieuw opstarten krijg ik een zwart beeldscherm en telkens harde (alarm-)piepjes uit de kast.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Ik kon nl. niks meer, dus ook niet in de setup komen. Het zijn dus eigenlijk 2 problemen: 1. pc die niet verder opstart en 2. doet nu helemaal niks meer
Je hebt dus duidelijk je memory timings te hoog gezet, daardoor nu geen startmogelijkheden meer.

Enigste wat je kan doen is een bios reset.
In de handleiding van je mobo staat hoe je dat moet doen.

Meestal is ff je batterijtje eruit, 5 min wachten en er weer in.
Vervolgens gelijk op DEL blijven drukken.
Dan moet het weer goed komen. ;)

Suc6

• sebas82
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10-2024
Eerst even bios ressetten dan start je pc weer vermoed ik, en dan je pc verder opstarten met F8 ingedruk houden , start je pc door met Veilige modes.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Meestal een jumpertje op mobo met volgende tekst: CMOS *Eigen risico* ;)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je vraag past beter in Processors, Mobo's & Geheugen, ik verplaats het dan ook die kant op. Maar aangezien deze tips in Dit graag lezen eer je post :) --> Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen staat, lijkt het me handig om die even goed door te nemen en de extra info (welke hardware heb je?) hier neer te zetten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1