Toon posts:

Exchange 5.5 melding bij te grote email attachments

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

Exchange server met x gebruikers. Deze mogen maximaal mailtjes van 4 MB ontvangen. Als de bodies groter zijn dan word het mailtje getrashed.

Probleem:

Geen van de contactpersonen ( ontvangers en gebruikers ) krijgen hier melding van. Het mailtje dat gaat naar /dev/null zonder melding.

Men zegt dat het niet mogelijk is om hiervan een melding te sturen, weet een van jullie mede menchen misschien of dit kan, en zoja hoe en waar ?

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:50
Ook wij draaien nog met Exchange 5.5 en ik heb ook al eens zitten zoeken naar die optie, maar jammer genoeg niet kunnen vinden.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de reply's in dit topic!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Ik heb eens in een situatie gewerkt met exchange 5.5 . Hier werd zulke functionaliteit waargenomen door het prog Mail Essentials. Dit programma kan wel filteren op allerlei zaken en de mailtjes dan naar een bepaalde mailbox sturen ter beoordeling van de postmaster. In dit programma werden mails met een te grote att. ook apart gezet.

De mogelijkheden om dit in Exchange op te lossen zijn beperkt, maar dat wist je al.

Edho

Verwijderd

Eens met Edho.....je zult echt naar third party software moeten zoeken.
Mail essentials is een optie maar ook bijv. Mail Marshal.

Of je upgrade naar exchange 2000 daar zit het wel in. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dit is me geheel duidelijk bedankt voor de adviesen

gelukkig bestaat er ook zoiets als sendmail en postfix :P

hehe

** don't queue mail with qmail, send mail with sendmail **

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Als mensen in Exchange5.5 te grote attechments proberen te sturen behoren ze een normale error melding in hun mailbox te krijgen dat het niet mogelijk is de mail te versturen. bij ons is limit ingesteld op 7mb maar een andere server over x400 staat op 5mb en deze meld keurig terug dat het niet mogelijk is de mail te versturen. zonder 3th party software.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Volgens mij is dat standaard in Exchange 5.5. Dus tenzij je 't veranderd hebt, krijg je netjes een mailtje terug dat het mailtje te groot is met een DSN-nummer erbij.

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1