VPN: IPsec met GRE??

Pagina: 1
Acties:

• alien8ed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

alien8ed

ignorance is bliss

Topicstarter
Hallo mensen,
ik zit met het volgende:
Ik mag voor het bedrijf waar ik werk er voor zorgen dat we een vestiging in Duitsland aansluiten op ons intranet.
Ons netwerk wordt binnenkort Epacity, de huidige ISDN lijn tussen ons netwerk en de Duitse vestiging moet weg.
De bedoeling is dat die Duitse vestiging met een ADSL internet verbinding een VPN opzet (of andersom) naar ons netwerk.
In duitsland staat momenteel een Cisco 1721 met ISDN module.
Een ADSL module is zo ingeprikt.

Dan komt het VPN verhaal, dat kan natuurlijk makkelijk met een static IP, maar dat is redelijk prijzig in Dld.
Nu hoorde ik van de mogelijkheid om een Cisco 1721 met dynamisch IP toch IPsec VPN te laten maken. Hierbij zou dan het GRE protocol voor ingezet worden.
Nu weet ik al niet zo heel veel over IPsec, maar van GRE weet ik nog minder (lees niets). Kan iemand hier mij uitleggen hoe dit dan zou werken??

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik zou gewoon voor een static IP gaan, dat spaart je een hele hoop ellende. Ook je tunneldefinities worden er een stuk simpeler door, hetgeen het debuggen een stuk simpeler maakt.

Verwijderd

in principe krijg je nu het roadwarrior verhaal. De site in duitsland word een zogehete roadwarrior terwijl de kant in nederland het vaste verbindingspunt word. Het hangt een beetje af van de software hoe dit presies met elkaar gaat werken.

Het is goed te doen alleen wat je tegen zal vallen is de research. Want de vraag hoe ?? dat hangt er maar net vanaf welke software en hardware je gaat gebruiken.

iig goodluck

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

Lancer

What the......

GRE wordt o.a. ook gebruikt in het pptp protocol dat door Microsoft voor haar W2K VPN wordt gebruikt. Het komt er waarschijnlijk op neer dat je eerst een GRE tunnel maakt naar de andere kant (een unencrypted tunnel) waardoor je netwerken gekoppeld zijn (en de private range gebruikt kan worden) en daaroverheen IPsec.

Voor meer informatie zie de RFC of over GRE

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)