MSI - Bestanden uit de cab halen

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik werk op m'n werk (mooie zin) met MSI.
Het bouwen van die dingen van applicaties zodat ze via sms afgeschoten kunnen worden naar een workstation.

Het diep graven gebeurt met behulp van Orca (zie microsoft.com) en verder met installshield en wise enzo.
Maar als er dingen in Orca verwijderd worden is dat alleen in de MSI database.
En veel van die MSI files hebben interne cabfiles, die vervolgens gewoon vol blijven staan.
Iets wat in orca verwijderd wordt wordt alleen uit de installatie gehaald, maar in de cabfile blijft het gewoon staan.. Dus een onnodig grote install.

Is er een manier om in de cabfile in de msi te editten?
Kan dat? Een externe cabfile kan in sommige gevallen wel en dan is het geen probleem.. Maar met een interne cabfile wordt het toch lastig.

Verwijderd

Je kan een MSI met Wise weer uitelkaar slopen. Download gewoon de trial die werkt een maand fully functional. Maar het is niet raadzaam om het op deze manier te doen. Het beste doe er toch gewoon aan om een transformer(MST) file te maken bij je originele MSI file. Het pakket wordt vaak echt niet veel kleiner door dingen uit cab files te halen.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Ligt nogal aan de grootte van de files... geloof me.. bij zommige msi's is het echt wel nodig om ze er uit te halen..
Maarja hoe dan :?

Tuurlijk kan ik 'm in Wise openen, her-editten en weer opnieuw builden.., maar dat wil ik nou juist niet.
Ik wil gewoon de cabfile open kunnen trekken zoals dat kan wanneer ie buiten de msi staat.. maar dan nu dus terwijl het een msi met interne cab is..
Ik wil dus in de msi kunnen kijken, maar dan niet in de database met tables enzo, maar in het gedeelte dat de werkelijke te installeren data bevat...