Toon posts:

266/333 2600 XP Athlon

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een EpoX 8KHA+ moederboard waar nu een Athlon 1800 XP in zit. Nu wou ik upgraden naar een 2600+ XP processor (is mogelijk met de nieuwste bios update), alleen is deze processor op 333MHz en 266Mhz te krijgen.

Mijn moederboard kan echter alleen 266Mhz aan. Nu werd mij gezegt dat geheugen backwards compatable is, (wat bij mij nog nooit gelukt is trouwens) en ik vroeg me af of dat met processoren ook zo is. Met andere woorden, als ik een 333Mhz in mijn mobo stop, zal hij dan gaan werken op 266Mhz of helemaal niet?

Groeten,

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

De processor zal op 266 Mhz draaien ja, doordit zal de processor niet op de standaard snelheid draaien. Dus het veranderen van o.a de multiplier zal dus eigenlijk nodig zijn om het op de standaard snelheid te krijgen.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik hem gebruik en niet aan de multiplyer kom zal ie op 266MHz draaien? En doormiddel van de multiplyer op te hogen kan ik hem in de buurt van 333Mhz krijgen...als het mn moederboard niet teveel wordt.

Wat ik me nog wel afvraag, is een 333Mhz processor die op 266Mhz draait even snel als een 266Mhz processor?

• vanke014
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09-2025

vanke014

Format C: Y/Y ?

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:37:
Dus als ik hem gebruik en niet aan de multiplyer kom zal ie op 266MHz draaien? En doormiddel van de multiplyer op te hogen kan ik hem in de buurt van 333Mhz krijgen...als het mn moederboard niet teveel wordt.

Wat ik me nog wel afvraag, is een 333Mhz processor die op 266Mhz draait even snel als een 266Mhz processor?
Je kan hem gebruiken op 266 Mhz, maar het zal echter niet op de snelheid van 333 Mhz draaien. Om die snelheid te verkrijgen zul je de multiplier moeten veranderen of de FSB omhoog gooien in combinatie met de multiplier.

Ik zou in dit geval een AMD Athlon XP 2400+ aanraden, het snelheids verschil is bij niks en de AMD Athlon XP 2400+ zou je als het goed is wel op normale snelheid kunnen draaien. (Mobo moet het wel ondersteunen).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:37:
Nee, hij zal op dezelfde (lagere) multiplier draaien op 133MHz FSB ipv 166MHz FSB. Dus maar op 4/5 van de normale snelheid. Door de multiplier te verhogen blijft de FSB 133MHz maar komt de snelheid van de CPU wel omhoog tot wat het hoort te zjin.

Wat jij bedoelt is alsnog de FSB verhogen (wat met dat mobo waarschijnlijk, maar niet zeker zal lukken)
Als je de multiplier verhoogt wel (exact hetzelfde zelfs), doe je dat niet draait hij op strak 4/5 van de snelheid dus

Maar goed, dit is vrij basic- lees de Technische PMG FAQ en Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03) er maar op na mbt FSB en multiplier.

/basic - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.