audioprobleemje met auto versterker??

Pagina: 1
Acties:

• Viperia
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05-2025
goejedag,

ik zal eerst ff een inleidend verhaaltje vertellen.

nou 2 weken terug is mijn auto gejat, samen met de audio-installatie erin, geld van de verzekering zou ik terugkrijgen, dus ik nieuwe audio halen. na veel gehoord en nagedacht te hebben ben ik bij lightning audio gekomen. dus ik zo'n setje gehaald van dubbele 12" bassbox en 250 watt monoblock... en dat allemaal voor 400 pleuro. kee, lekker proppe in mijn auto die ik verlopig heb dus.... een smart!! past echt net..
gister ergens een autoradio vandaan gehaald na dat ik er achter kwam dat de smarttradio geen tulpjes had :(

denk ik gister ff lekkere muziek te luisteren.. komt er toch een brak geluid uit, niet normaal. als je het volume ook maar een beetje hard zet wordt het geluid zo vervormd en is er geen normale bass meer. lijkt wel of de versterker het niet aankan, dus ik d8, f*ck ze hebbe me een kapotte versterker gegeven. ik vandaag omruilen.. zelfde probleem.....

plz help,
im desperate

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als ik het goed begrijp heb je dus een versterker aangesloten op de tulp met signaal uit de gewone speakerdraden van de autoradio? Indien het geval, krijgt de versterker een veel te sterk ingangssignaal, waardoor ie over zijn nek gaat. Je kan voor voorlopige toepassing gewoon een convertor kopen om een high input signaal om te zetten in een low input signaal. Heeft je versterker wellicht al een high input ingang?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik ben ook benieuwd of die versterker wel een fijne stroomvoorziening heeft. IS de kabel dik genoeg?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Wat heb je nog meer geprobeerd als de versterker omruilen?

Bekabeling e.d. dik genoeg en goed aangesloten? (bijv. slecht contact met de massa....)
Hoeveel Volt leveren de pre-outs van de radio? (En hoe staat de versterker ingesteld?)
Hoe heb je de 2 woofers op het ene kanaal aangesloten? (Parallel, serie?? Hoe zit het met de weerstanden?)

Verwacht voor een versterker + 2x 12" woofer van 400 euro trouwens geen wonderen. Voor een leuke 12" Rockford woofer ben je al snel meer dan 300 euro kwijt, om over een bijpassende versterker nog maar niet te spreken... (Neemt natuurlijk niet weg, dat het natuurlijk wel gewoon fatsoenlijk zou moeten kunnen klinken.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 16:25 ]

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

je geeft wel erg weinig informatie...
Heb je misschien nog een High Pass Filter aan staan, zodat er alleen hoge(re) tonen naar je subwoofer gestuurd worden?
Of heb je misschien je versterker (gain) veuls te hard staan?

where is my car?

Verwijderd

denk eerder gain, want het is een monoblock(schreef ie) Hij heeft um aan tulp hangen. Gain te hoog is clippen!!

• Viperia
voor wekkel: nee wel via de tulp uitgangen achter op de radio.
voor varienaja: ik denk het wel... 16mm, maar ik d8 nu ook misschien aan de accu..
voor bazzH: bekabeling is volgens mij wel goed.... maar ik ga vanavond het nog ff proberen... en de woovers staan parallel, ik heb ze ook apart geprobeerd... nix veranderd er. En over de kwaliteit... lightning audio komt van de rockford corp.
voor Nixan: nee ik laat alleen lage tonen door komen... voor zover ik weet.
voor polydipsia: clippen?

Verwijderd

Viperia schreef op 02 July 2003 @ 17:42:
voor wekkel: nee wel via de tulp uitgangen achter op de radio.
voor varienaja: ik denk het wel... 16mm, maar ik d8 nu ook misschien aan de accu..
voor bazzH: bekabeling is volgens mij wel goed.... maar ik ga vanavond het nog ff proberen... en de woovers staan parallel, ik heb ze ook apart geprobeerd... nix veranderd er. En over de kwaliteit... lightning audio komt van de rockford corp.
voor Nixan: nee ik laat alleen lage tonen door komen... voor zover ik weet.
voor polydipsia: clippen?
Je kan beter jezelf eens iets meer gaan informeren over caraudio, als je al niet eens weet wat clippen is :/ Wat heb je voor headunit? Zit je massa goed aangesloten? Niet ergens draden die tegen elkaar aankomen?

Verder heb je met lightning audio wel goed spul gekocht.

• Viperia
specs van amp: Lightning audio 250rms 750max monoblock
woovers: Lightning audio 500max 12" parallel
bekabeling: 16mm power en aarde kabel. alle zekeringen zijn goed.

Verwijderd

Snap er werkelijk niets van:
"gister ergens een autoradio vandaan gehaald na dat ik er achter kwam dat de smarttradio geen tulpjes had "
Meteen daarna zeg je "denk ik gister ff lekkere muziek te luisteren.. komt er toch een brak geluid uit"
Dus???
Welke actie heb je toen ondernomen toen je zag dat je GEEN line out had????
Waarschijnlijk geen........

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 00:01 ]

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Hij heeft ergens een autoradio vandaan gehaald. (ik neem aan 1 met 'tulpjes' / line out)

Dat staat er toch?

where is my car?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hoe zijn de woofers aangesloten op dit monoblok? Op zich verwacht ik wel 2 Ohm stabiel kwaliteiten, dus 2x 4Ohm aan woofers zou hoe dan ook goed moeten gaan, tenzij je twee dual voicecoils hebt, die allemaal parallel aan het arme monoblock hangen (effectief 1 Ohm >:) ).

Verwijderd

-->Gister ergens een autoradio vandaan gehaald na dat ik er achter kwam dat de smarttradio geen tulpjes had!

Hij heeft dus NU wel een "goede" Radio, WANT de originele die in de smart zat, had GEEN tulpstekkers!
Maar wat voor een radio (lees merk+type) heb je nu dan? Want als je alles verder "goed" hebt aangesloten lijkt het me dat het van de radio komt.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat zou simpel te checken zijn met een discman die even direct op de versterker wordt aangesloten.

Verwijderd

Misschien staat de Gain level van je versterker te hoog. Waar die zit staat in de handleiding van je versterker.

Vuistregel voor Gain level:
- Zet het volume van de radio op 3/4 van het totale bereik.
- Stel de gain zo in dat je net hoorbare vervorming krijgt.
- Draai de Gain nu iets terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 20:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 20:20:
Misschien staat de Gain level van je versterker te hoog. Waar die zit staat in de handleiding van je versterker.

Vuistregel voor Gain level:
- Zet het volume van de radio op 3/4 van het totale bereik.
- Stel de gain zo in dat je net hoorbare vervorming krijgt.
- Draai de Gain nu iets terug.
Dat is heel leuk dat het je handleiding staat als ik jou was ik het zeker eens gaan proberen. Maar toch denk ik niet dat dit de oplossing tot je probleem is . Als je ons nu eerst eens wat meer informatie geeft over de meuk die je verder nog hebt dan kunnen we je misschien nog helpen. Het heeft niet echt veel zin dat jij je handleiding hier over gaat typen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 20:26:
[...]

Dat is heel leuk dat het je handleiding staat als ik jou was ik het zeker eens gaan proberen. Maar toch denk ik niet dat dit de oplossing tot je probleem is . Als je ons nu eerst eens wat meer informatie geeft over de meuk die je verder nog hebt dan kunnen we je misschien nog helpen. Het heeft niet echt veel zin dat jij je handleiding hier over gaat typen.
Kun je je reply iets verduidelijken ik weet niet wanneer je het over mij hebt en wanneer over de TS. :? :? :?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 20:52 ]

Pagina: 1